riffeltilladelse
Fra : kasper Vad Jepsen

Dato : 27-11-02 22:26

Hej i gruppen.
Jeg er jæger igennem 15 år og vil nu gerne have våbentilladelse så jeg kan
opleve denne fantastiske del af jagten.
Jeg har ingen riffel - men kan låne min bedstefaders.

Hvordan griber jeg det an? Skal jeg have bærertilladelse? Hvordan får jeg
det?

Hilsen Kasper

Fra : Poul Jacobsen

Dato : 28-11-02 07:52

Hej Kasper, Du skal henvende dig til det lokale politi med en fuldmagt fra
din bedstefar, der vil du få et ansøgningskema der skal udfyldes. dernæst
vil du modtage bæretilladelsen samt en regning på kr.840,00
Derefter skal du bestå den tvungne riffelprøve før du må gå på jagt med
riflen.
Hvis du kigger under Danmarks Jægerforbund hjemmeside kan du se hvilken
datoer og steder der kan aflægges prøve.
Knæk og bræk
Poul

Fra : Anders

Dato : 27-11-02 22:45

> [...]
> Jeg har ingen riffel - men kan låne min bedstefaders.
>
> Hvordan griber jeg det an? Skal jeg have bærertilladelse? Hvordan får jeg

Du går på politistationen og henter en ansøgning om våbentilladelse. Den
udfylder du med relevante data bl.a om riflen, afleverer den igen sammen med
840,-kr, hvorefter du får din våbentilladelse. Dernæst skal du aflægge
riffelprøve før du må gå på jagt. Check i jagtbladet hvornår der kan
aflægges riffelprøve i nærheden af dig.

mvh
Anders

Fra : Martin_P

Dato : 29-11-02 07:29

On Wed, 27 Nov 2002 22:26:03 +0100, "kasper Vad Jepsen"
<kaspervj@mail1.stofanet.dk> wrote:

>Jeg har ingen riffel - men kan låne min bedstefaders.
>
>Hvordan griber jeg det an? Skal jeg have bærertilladelse? Hvordan får jeg
>det?
>
>Hilsen Kasper
Lige et godt tip : Lad være med at nøjes med at få en bæretilladelse -
få dig en bære, besidde og anvende - tilladelse. Fordi med en
bæretilladelse skal du hente riflen hver morgen inden du skal på jagt
og aflevere den igen inden du kører hjem. Bæretilladelsen er nemlig
kun det som den hedder - derimod må du med den anden hente riflen og
opbevare den hjemme hos dig selv.

Den koster nøjagtig det samme, og det er bare at sætte kryd et andet
sted på papiret.
Martin_P

Fra : testet111

Dato : 03-12-02 22:07