Køb/Salg og den blå
Fra : albert

Dato : 27-11-02 22:01

Jeg kan se at der er mange der starter en handelsside for MCere efter at
MC-Basen døde..

Jeg bemærkede også et ramaskrig da MC-basen døde.

Hvorfor egenligt ?!?! I Tyskland er der de første 20 steder at købe mc. I
dk er der den blå. Det er sgu da nemmere at have det hele samlet et set:
Det er nemt at sælge fordi alle kigger der
Det er nemt at købe fordi der er et stort udvalg
De har en nem søgemaskine i modsætning til det MC-Basen havde

Hvad er problemet ?

Nåh jah - må lige nævne - jeg har ikke aktier i dba

mvh Albert
netop solgt min CBR igennem dba....

Fra : Michael K. S.

Dato : 27-11-02 22:11

On Wed, 27 Nov 2002 22:00:51 +0100, "albert" <no.spam@dk> wrote:

>Hvad er problemet ?

Tjah - jeg synes nu nok DBA tager sig nogle friheder af og til,de
retter bl.a i annoncerne som de nu har lyst til og der er en del
regler man skal overholde - man må bl.a ikke henvise til egne
websider,kun annoncere i egen landsdel og deslige,så optimalt synes
jeg nu ikke ligefrem det kører...På den anden side så har jeg solgt 3
cykler gennem den blå så helt ringe er det da heller ik' .

--
-Michael
Div. Aprilia RS250-dele til salg på:

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 28-11-02 10:10

"DBA tager sig nogle friheder"

Ja, jeg har prøvet at få slettet en hel annonce fordi de mente den mindede
for meget om en anden annonce jeg også havde. Så det kan være svært at sælge
fx. 2 næsten ens MC'er i den blå, samtidig.

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : uffe.j

Dato : 27-11-02 23:03

Du har ret. dba.dk er fremragende, også til andet end mc'er.

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 28-11-02 10:03

"uffe.j" <uffe.j@private.dk> skrev i en meddelelse
> Du har ret. dba.dk er fremragende, også til andet end mc'er.

Synes så bare ikke deres søge kriterier fungere ret godt.
Søger man fx. på mc-beklædning, inden for de sidste 3 dage, kommer der
annoncer med, som også var der for en måned siden, dog med ændret dato.
Lissom der i starten, da man overførte annoncer fra mc-basen, gav den friske
datoer hver eneste dag! Det er til at blive skør i hovedet, når de laver
sådan noget!

--
Venlig Hilsen
Thomas Buus

Fra : Kristoffer Lippert

Dato : 27-11-02 23:40

> [...]
> Det er nemt at købe fordi der er et stort udvalg
> De har en nem søgemaskine i modsætning til det MC-Basen havde

Ok, den blå er ok til at sælge ud fra loftet og pulterkammeret... - Men når
det kommer til MC'er, så var MCBasen meget mere fleksibel. Endvidere koster
det ikke ekstra at annoncerer en mc fordi den er uden afgift. (Det vil dba
ha' en mindre formue for.)
- Der ud over synes jeg dba's søgemuligheder sutter mås. - man kan søge
efter en tekst streng, og ellers bare have tiltro til folks evner udi at
ramme taster...
Specielt må jeg nok sige at det der irriterrer mig, er deres manglende
fleksibilitet, og deres regler.

Mvh
Kristoffer

Fra : Ken Madsen

Dato : 28-11-02 08:35

"Kristoffer Lippert" <krl@imv.au.dk> wrote in message
> [...]
> ramme taster...
> Specielt må jeg nok sige at det der irriterrer mig, er deres manglende

Jeg må til DBA's fordel meddele at der nu er en bedre mulighed for at søge
med de samme kriterier som der var på mc-basen.
Min opinion mod DBA er at man skal betale for kontakten mellem køber og
sælger, specielt fordi man godt kan riscikere at skulle kigge på mange
mc'ere når man skal købe sig en MC og at det er svært at gennemskue hvor
længe en mc har været sat til salg hos DBA. Min egen annonce hos DBA blev
sat i for omkring 2 md. siden og alligevel står der at den er sat i idag
eller igår, uanset hvornår jeg kigger efter den, Det er surt at betale for
en annonce, for at opdage at mc'en er solgt for længe siden.

Jeg mener egentligt ikke at emnet er OT her inde, som en skriver i tråden
"køb/salg hjemmeside....BETA !, mange emner går i forvejen på køb af
motorcykel, hvorfor kan man så ikke diskutere hvor man kan finde en ny mc
her inde. Men egentlig annoncering er dog lige på grænsen efter min mening.
og Jesper Andersens indlæg høre vel til i dk.edb.internet.webdesign.ris+ros.

Ken Madsen
Som arbejder på en forbedret version af www.motorscout.dk og regner med den
er færdig til januar, altså langt inden forårets kiggen efter ny MC.

Fra : Hekto

Dato : 27-11-02 23:33

In article <3de53255$0$71617$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, no.spam@dk
says...

> De har en nem søgemaskine i modsætning til det MC-Basen havde
>
> Hvad er problemet ?

Ikke enig! ... MC Basen's søgemaskine havde en brugerflade der tog sigte
på at man kunne søge efter mærke/model/kubik/o.s.v.
DBA's søgning er 'kommercielt orienteret' og går på hvor/kroner!

Jeg synes der mangler et stad at handle, hvor man kan søge effektivt på
de ting der er interessante, når det er MC'er det drejer sig om.
Mulighed for at have flere billeder og mere text.
--
/Hekto/Brian
Suzuki LS650 m. 1in1 & Kawasaki KR-1 m. 2in2 + KIPS

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 28-11-02 10:15

Det er jeg enig i. Jeg "går træt" når jeg skal sidde og kigge en masse
annoncer igennem, som slet ikke er relavante for mig, for at finde det
rigtige.

Fra : Claus Ø

Dato : 29-11-02 00:34

Hvorfor ikke bare bruge motorscout.dk ?
Den er enkel.
Den er nem at søge i.
Den er hurtigere end fx. DBA.
Og der er mange som bruger den efter kort tid, hvilket kan være et udtryk
for at MC-basen er savnet!

Det eneste den mangler er angivelse af kubik... og lidt hurtigere linie ud

man ikke skal vente så længe på billeder.

Spread the word.....

Claus Ø

Fra : Jesper Andersen

Dato : 29-11-02 11:47

Jeg kan forstå der er mange herinde som blev lidt "mobset" over mit
indlæg.
Jeg vil gerne undskylde hvis den ikke var berettiget til denne
gruppe...
Jeg prøver bare at lave en side der er så brugervenlig som overhovedet
muligt.

Dvs. her skal man ikke være oprette som bruger eller lign for at sætte
sin mc tilsalg, men man indtaster simplethen bare sin data op
vedlægger et billede, og så er den online i 2 måneder.

Søgekritierne vil hele tiden blive opdateret så de fungere så godt og
bredt som overhovedet muligt.

Mvh
Jesper Andersen

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 29-11-02 14:02

Jeg synes det er ok. Jeg ved ikke om nogen er blevet "mobset", tror det
ikke.

Hvis der er flere sider, er det jo op til brugerne at vælge den bedste.
Motoscout kendte jeg ikke på forhånd. Men det glæder mig, at der er
alternativer til DBA, med flere funktioner/valgmuligheder.

Held og lykke herfra

Fra : Hekto

Dato : 29-11-02 14:28

In article <87heuu07v1mmgal43d6o0r03jmblgu14qm@4ax.com>,
REMOVEja@palby.dk says...
> [...]
> vedlægger et billede, og så er den online i 2 måneder.
>
> Søgekritierne vil hele tiden blive opdateret så de fungere så godt og

Bare klø på! ... konkurrence er altid godt!

Bliver det rigtig godt, og fænomenalt brugervenligt, vanvittigt
populært og helt uovertruffent ... bliver det købt af DBA!!! ;0)
(Det er også enmåde at tackle konkurrence på!)
--
Brian/Hekto

LS650 m. 1-in-1 * Kawasaki KR-1 m. KIPS & 2-in-2
http://dfm.divvy.dk/hekto ... En kort tid endnu!

.... What about www.mc-portalen.com ?

Fra : Claus Rittig

Dato : 29-11-02 15:27

"Jesper Andersen" <REMOVEja@palby.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg kan forstå der er mange herinde som blev lidt "mobset" over mit
> indlæg.

Jeg tror da absolut ikke der var nogen der blev mopsede, der var nok bare
nogle der ville bemærke at det er et hårdt marked du er på vej ind på - det
bliver svært at få andet end fiasko.

> [...]
> vedlægger et billede, og så er den online i 2 måneder.
> Søgekritierne vil hele tiden blive opdateret så de fungere så godt og

Det kan jo aldrig skade!

Rittig
(Som kigger DBA hver uge, men stort set aldrig andre steder)

Fra : Gorm Heegaard

Dato : 16-12-02 17:22

Har du bemærket, at man i "Den blå" må betale for sælgeroplysninger, hvis
man bruger internetudgaven.

Måske er det svaret og måske er det grunden til at "Den Blå" lukkede
MCbasen!!!!