Koordinat af Component til JPanel
Fra : kim

Dato : 27-11-02 20:23

Hej

Hvis jeg har et JPanel hvorpå der er tegnet nogle cirkler - hvordan får
jeg sat en mouseover listener på cirklerne.

Første forsøg går på at lave en JLabel og sætte den til opaque, herefter
add'e den samme sted som cirklen. Så kan man jo få JLabels mouselistener til
at få en event. Da jeg kun har et koordinat til cirklen skal jeg sætte
JLabel ovenpå cirklen, men jeg syntes ikke at kunne specifisere et
koordinat til dens position.

Er der en anden metode til at lave denne slags mouse listeneres til en
tegning på et JPanel??

vh
Kim

Fra : Lars Dam

Dato : 27-11-02 20:06

On Wed, 27 Nov 2002 20:23:07 +0100
kim <asdfasf@sjlsdfj.dk> wrote:

> [...]
> koordinat til dens position.
>
> Er der en anden metode til at lave denne slags mouse listeneres til en

Måden du skal gøre det på, er at smide en mouselistener på dit JPanel, og så selv finde ud af om musen er inden for dit område (cirklen). Det er jo nemt nok med lidt Pythagoras.

> vh
> Kim

vh. ld

Fra : Ole Ildsgaard Hougaa~

Dato : 28-11-02 17:08

> [...]

>Hvis jeg har et JPanel hvorpå der er tegnet nogle cirkler - hvordan får
>jeg sat en mouseover listener på cirklerne.

De tegnede cirkler er ikke selv komponenter, så du kan ikke sætte en
MouseListener på selve cirklerne. Hvis du ved hvor cirklerne er, kunne
du i stedet sætte en MouseMotionListener på dit JPanel. Du kan få at
vide hvor musen er med et kald til MouseEvent.getPoint().