Køb af DVD-r medier fra England
Fra : BB

Dato : 27-11-02 17:13

Hvis jeg skulle købe DVD-R medier, (til en DVD brænder) fra England eller
Tyskland, skal jeg så betale told, moms og noget DVD afgift?

VH
BB
København

*Remove NOSPAM in my mail address for personal mail.*
Norton AntiVirus is sending my email.

Fra : Martin Moller Peders~

Dato : 27-11-02 18:44

In <3de4ef0c$0$82088$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk> "BB" <BB@tdcnospamadsl.dk> writes:

>Hvis jeg skulle købe DVD-R medier, (til en DVD brænder) fra England eller
>Tyskland, skal jeg så betale told, moms og noget DVD afgift?

> [...]

Nej, du skal betale engelsk moms.
Paanaer hvis du koeber af amazon.co.uk, for saa kommer du til at
dansk moms.

/Martin

Fra : Jette

Dato : 28-11-02 13:13

> Nej, du skal betale engelsk moms.
> Paanaer hvis du koeber af amazon.co.uk, for saa kommer du til at
> dansk moms.
>
> /Martin

Øh, hvadbehager? Hvorfor? Jeg har ført købt ind hos Amazon.co.uk uden at
betale dansk moms.

Vh/ Jette

Fra : Per Christoffersen

Dato : 28-11-02 13:20

"Jette" <jette.andersen@stofanet.dk> wrote in message

> Øh, hvadbehager? Hvorfor? Jeg har ført købt ind hos Amazon.co.uk uden at
> betale dansk moms.

Det er omskiftelig sag.
Hvis man inden for EU-lande sælger for mere end 200.000 kr (ca) så skal man
omkræve dette lands moms og afregne med dette lands momsvæsen (det sidste er
jeg ikke helt sikker på, men sådan må det nødvendigvis være).
Sådan er det ihvertfald for danske virksmomheder, og det må være en del af
en harmonisering.

Så måske har du handlet på et tidspunkt, hvor Amazon UK ikke havde nået
grænsen.

/Per

Fra : Brian B. Christensen

Dato : 28-11-02 13:32

On Thu, 28 Nov 2002 13:12:42 +0100, "Jette"
<jette.andersen@stofanet.dk> wrote:

>Øh, hvadbehager? Hvorfor? Jeg har ført købt ind hos Amazon.co.uk uden at
>betale dansk moms.

Amazon i UK er blevet pålagt at opkræve dansk moms ved salg til
Danmark, pga. deres salg over xxx hundrede tusinde i DK.

Kender ikke den eksakte lov/regel, men det kan andre måske fortælle.

Mvh. Brian
--
http://www.patricia-brinch.dk - Min private babe side.
http://www.zelinski.dk - Indrek Zelinski Fanzone

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 27-11-02 19:05

In article <3de4ef0c$0$82088$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>, BB wrote:
> Hvis jeg skulle købe DVD-R medier, (til en DVD brænder) fra England eller
> Tyskland, skal jeg så betale told, moms og noget DVD afgift?

Ja. Den lokale told moms og afgift. Dvs hvis du køber fra eksempelvis
Tyskland vil priserne være omkring 3 kr inklusive forsendelse for CD'er
og omkring 10-12 kr for DVD'er. Lovligt indført til EGET brug.

Fra : BB

Dato : 27-11-02 19:08

Tak.
Jeg vil fluks bestille nogle til MIG selv.