Fedt fra komfuret - hvordan fjernes det ??~
Fra : Peter Frank

Dato : 27-11-02 15:20

Omkring komfuret kommer der nemt fedtpletter fra stegning, hvis det ikke
gøres rent med det samme (og det sker jo ikke altid desværre...) !

Når det tørrer ind er det umuligt at fjerne, hverken fra den hvide komfur
kant, eller fra væggen.
Ajax, benzin, sprit - ingenting hjælper.

Men der må være metoder til det - hvad kan man gøre, og hvilke
opløsningsmidler kunne man bruge ?
Kogende vand måske ?

Hjælp !!!

Det har altid været et problem at gøre rent - og jeg kender ikke løsningen.

vh Peter

Fra : Peter Frank

Dato : 27-11-02 15:38

Kogende vand og sæbe hjælper ikke et hak heller, har prøvet....

Er det fordi det er så simpelt at man ikke skriver om det nogen steder ?

Har søgt på nettet, både dansk og engelsk - og kunne ikke finde nogen råd
mod det indtørrede fedtsprøjt ved komfuret nogen steder.

Hvad gør man ?

Peter

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 27-11-02 16:19

Brun sæbe, film på og lad det stå nogle timer.

Mvh Maria

Fra : Ida Nielsen

Dato : 27-11-02 17:42

Jeg fik engang et tip af min gamle mormor. Under krigen og i gamle dage
brugt man petroleum. Jeg har afprøvet det, og jo det virker. Du tørre bare
af med det en gang eller to - og vupti dit komfur er rent igen

Hilsen
Ida

Fra : Aksel

Dato : 27-11-02 21:34

"Ida Nielsen" <idani@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg fik engang et tip af min gamle mormor. Under krigen og i gamle dage
> brugt man petroleum. Jeg har afprøvet det, og jo det virker. Du tørre bare
> af med det en gang eller to - og vupti dit komfur er rent igen

Lampeolie virker som petroleum og lugter ikke (det er det samme som lugtfri
petroleum)

Lampeolie kan også fjerne lim fra etiketter.

Hilsen Aksel

Fra : Mette Nylander Sørup

Dato : 27-11-02 17:58

> Brun sæbe, film på og lad det stå nogle timer.
>
> Mvh Maria

Du har vist lige set "det er Leth".... .
Mette

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 28-11-02 21:04

> Du har vist lige set "det er Leth".... .

Næ, det har jeg gjort i 20 år - jeg gider nemlig ikke gøre komfur rent hele
tiden, og fedt brænder uhyggeligt hurtigt fast.

Mvh Maria

Fra : E.G.C.

Dato : 29-11-02 11:39

"Maria Frederiksen" <mf@easyfrag.dk> skrev i en meddelelse news:as5u68$189$1@sunsite.dk...
> Mvh Maria

Er det ikke nødvendigt med den der skål salmiak i ovnen?

Mvh.

Ester C.

Fra : Poul F. Andersen

Dato : 27-11-02 18:18

> Hjælp !!!
>
> Det har altid været et problem at gøre rent - og jeg kender ikke
løsningen.

> vh Peter

Stakkels Peter,

Har du spurgt din mor?
Hun lod dig måske ikke være med til at gøre rent for at lære dig det?
Man lærer jo det allermeste af sine forældre,- hvis de gider

--
Venligst
Poul F. Andersen

Fra : Mille

Dato : 27-11-02 18:39

"Peter Frank" <PF@4u.net> skrev i en meddelelse
> Omkring komfuret kommer der nemt fedtpletter fra stegning, hvis det ikke
> gøres rent med det samme (og det sker jo ikke altid desværre...) !

jeg har alm. rengøringsmiddel ( grundrengøring a la ajax) på en forstøver,,
når det sidste mad er fjernet fra komfuret og inden vi spiser, får komfur og
fliser lige en gang pist pist.. bagefter er det lige til at fjerne med en
våd klud.. bare en vanesag..
Hilsen Mille

Fra : Peter Frank

Dato : 28-11-02 01:37

Det har du helt ret i Mille !

Jeg gør osse rent normalt, hver gang.

Men de få gange man ikke gør det - er nok til at det sætter sig, og selv med
diverse gode råd er det ikke til at fjerne, når det har sat sig fast og
blevet helt hårdt og harsk...

Æv.

Peter

Fra : Inger Pedersen

Dato : 28-11-02 08:51

> [...]
med
> diverse gode råd er det ikke til at fjerne, når det har sat sig fast og

Det lyder frygtelig besværligt - hvad er det for en overflade, du har bag
komfuret?
Hilsen Inger