Nokia fyldt med fejl.
Fra : Fischer

Dato : 27-11-02 12:50

En lokal undersøgelse i en norsk kæde, viser at Nokia har over 3 gange så
mange fejl som konkurrenterne:
http://www.nrk.no/programmer/tv/fbi/2337444.html

Værst var Nokia 3410, hvor 60% kom retur til reparation.

*Fischer

Fra : Basic Electronics

Dato : 27-11-02 14:34

Ja, om man fatter hvorfor folk bliver ved med at købe det lort, men det er
vel et af de eneste steder hvor folk ikke lærer af deres fejl.
MVH Janus Olsen

Fra : Dennis [9400]

Dato : 27-11-02 14:58

For info kan jeg fortælle jeg har haft adskellige nokia, og har mere eller
mindre haft problemer med dem alle. Jeg desuden haft en del andre
fabrikater, bla, sonyericsson, motorola m.m. - Der var der også problemer,
dog blev de næsten alle fikset, men alligevel...

Lige nu har jeg Nokia 6510, og der har overhovedet ikke været det mindste.
Det er en lille lækker telefon, der er hurtig i menuerne, og er let
anvendelig, samt brugervenlig med brug af pc. Havde en del problemer med
softwaren med T-68i og min PC, dog fik jeg det op at køre, men alligevel...

Jeg ved ikke hvorfor jeg vender tilbage til Nokia, men kan altså godt lide
de "små" telefoner. Desuden synes jeg 6510 er "holdbar" i længden...!!!!

Bare min mening...
--
Regards

Dennis Nielsen [9400]

Fra : Kasper Vibe Grevsen

Dato : 28-11-02 14:27

"Dennis [9400]" <Dennis_Nielsen@mail1.stofanet.dk> wrote in message

> For info kan jeg fortælle jeg har haft adskellige nokia, og har mere eller
> mindre haft problemer med dem alle.

Jeg synes det er generelt at mobiltelefoner har fejl, men måske er det bare
fordi man bliver kræsen?
Siemens C25 fungerede sådan set udmærket, men kunne fx ikke vise
afsendernavnet på sms'er.
Min Nokia 3210 fungerede derimod helt upåklageligt indtil den blev smidt af
cyklen. Jeg kunne endda fortsætte samtalen efter at have samlet den op!
Denne telefon havde det problem, at den ikke viste, hvis der havde været
opkald fra hemmeligt nummer.
Siemens C45 - fiks lillle fon, men den glemmer af og til indstillingerne og
kunne en gang i mellem finde på at slukke af sig selv.
Siemens CL50 - totalt nuttet lille skønhed. Cirka halv størrelse af Nokia
8310. Men den fanger ikke bogstaverne, hvis man skriver for hurtigt i
sms-beskeder. Well, der kommer nok noget nyt software på et tidspunkt.

--
mvh / k.r.
Kasper Grevsen

Fra : Jochke

Dato : 27-11-02 20:03

"Fischer" <express@get2net.dk> wrote in message
> [...]

Hey Fisher.

Det er desværre ikke en nyhed. Læste noget lignende for 1 år tilbage, hvor
Nokias telefoner var de mest besøgte telefoner på værkstederne. Mente også
at især 8210'eren var en af topscorerne. Men kan ikke huske hvor jeg læste
artiklen.

/Jochke

Fra : Mich@el Christensen

Dato : 27-11-02 20:18

Har haft 4 nokia telefoner og har endnu ikke haft et eneste problm.
7-9-13 bank under bordet

Mvh
Michael

Fra : Nick

Dato : 26-11-02 20:32

"Mich@el Christensen" <michaelmc@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Har haft 4 nokia telefoner og har endnu ikke haft et eneste problm.
> 7-9-13 bank under bordet

Med al respekt, så er det ret ligegyldigt med den slags indlæg á la "jeg har
haft 7645 telefoner, og mun hund åd kun 3 af dem!", da en enkeltperson kun
udgår et meget begrænset statistisk materiale. Også selv om fætre og kusiner
mener det samme...

Men det er interessant at se, at visse store firmaer (læs: Nokia) stadig
tror man bare kan stikke hovedet i busken og så glemmer alle forbrugerne den
dårlige omtale.

--
Venlig hilsen

Nick
- - -
Med dette indlæg repræsenterer jeg mig selv og et hemmeligt firma der pønser
på at overtage kontrollen med Jorden på næste onsdag.

Fra : John K

Dato : 27-11-02 23:46

"Nick" <nicklas_keller@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Men det er interessant at se, at visse store firmaer (læs: Nokia) stadig
> tror man bare kan stikke hovedet i busken og så glemmer alle forbrugerne
den
> dårlige omtale.

Indtil videre er det da gået meget godt, for det er da ikke første gang
Nokia er blevet kritiseret for at lave dårlige mobiltelefoner.

Mvh

John K
- der har haft 6 Nokia telefoner og ikke har haft de store problemer med
nogen af dem.

Fra : John Doe

Dato : 02-12-02 14:29

Nej, du har ret i at enkelt personer ikke kan udtale sig statistisk i
denne sag. Men jeg kan dog selv huske hvor mange problemer, der var med
Nokia 3310 og 8210, da jeg var ansat i expert.

Selv om der blev solgt flere Nokia telefoner end andre mærker, så var
der stadigvæk (efter min mening) forbløffende mange fejl (specielt fugt
og display problmer) på Nokia telefonen.

Og jeg har selv haft flere kunder, der har ventet flere måneder på at få
ombyttet deres telefon fra Nokia. Ericsson skal heller ikke følge sig
forbi gået i den henseende.

Nokia er meget store på markedet og ligeglade med deres utilfredse kunder...

Mvh.

Johnny

- som udtaler sig som privatperson - ikke som SONOFON ansat.

---

Fra : Thorolv Valentinsen

Dato : 27-11-02 22:23

"Fischer" <express@get2net.dk> skrev i melding
> En lokal undersøgelse i en norsk kæde, viser at Nokia har over 3 gange så
> mange fejl som konkurrenterne:
> http://www.nrk.no/programmer/tv/fbi/2337444.html
>
> Værst var Nokia 3410, hvor 60% kom retur til reparation.

Det bekrefter hva som i stor grad er blitt skrevet om Nokia. Spesielt ille
var det med 3410-modellen. For noen dager siden leste jeg på internett at
også 8210 hadde hatt svært mange feil.

Jeg har selv hatt 12 eller 13 nokiatelefoner, og kun hatt problemer med 2.
Det var en 6210, der vibrasjonsvarsling ikke virket. Så var det en 3510, der
softwaren måtte oppgraderes. Denne telefonen klarte forresten EMTS, som sto
for oppgraderingen, å ødelegge displayet på, og telefonen ble aldri den
samme (noe som ikke var Nokias feil). Fikk til slutt ny telefon. Men la meg
få legge til, at jeg sjelden har en mobiltelefon lengre enn et par
måneder...

Likevel, tallene lyver ikke, og Nokia er stillet i et dårlig lys.

"Dennis 9400" skriver i stitt innlegg, at han vender tilbake til Nokia, på
tross av feil. Det er noe med Nokia tydeligvis. Jeg har ikke hatt 12-13 stk.
for ingenting. Og Nokia har ikke ca 40 prosent av verdensmarkedet for
ingenting.

Nokia selv er meget forsiktige med å kommentere saken, av konkurransemessige
hensyn. Dere talsmenn er jo ikke betalt for å snakke negativt om sine
produkter. Men undersøkelsen bygger på harde fakta, enten Nokia liker det,
eller ikke.

Hos Nokia er det kundene som gjør kvalitetskontrollen, i større grad enn hos
de fleste store konkurrentene. Der gjøres den før telefonene sendes ut i
butikkene. Både Siemens, Motorola og Sonyericsson har mye mindre feil. For
ikke å snakke om Samsung og Panasonic.

Mvh

Thorolv Valentinsen