Køb/Salg Hjemmeside...BETA !
Fra : Jesper Andersen

Dato : 27-11-02 13:12

Hejsa Gruppe...

Jeg har lavet en ny hjemmeside for køb/salg af motorcykler.

Den er endnu ikke online, idet dette her kun er beta udgaven, jeg vil
høre om I ville hjælpe mig med at bedømme den ?

I må meget gerne sætte jeres motorcykler tilsalg, eller maile mig
forslag/fejl.

http://www.palby.dk/mchandel

Mvh
Jesper Andersen

Fra : Ole Fisker

Dato : 27-11-02 13:45

Hej

Man kan ikke selv indtaste MC-mærke, der kan kun vælges dem der er i
dropdown boksen,
og der findes mange flere mærker end dem.

MVH
Ole Fisker

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 27-11-02 13:51

"Jesper Andersen" <REMOVEja@palby.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa Gruppe...
>
> Jeg har lavet en ny hjemmeside for køb/salg af motorcykler.
>
> Den er endnu ikke online, idet dette her kun er beta udgaven, jeg vil
> høre om I ville hjælpe mig med at bedømme den ?

(snip)

Første umiddelbare indtryk er fint, grafikken "virker" godt.
Siden forekommer også at være overskuelig og tilgængelig = brugervenlig.
Ideen med mcdata på siden er god.

forslag: menupunkt "vis alle annoncer"?

og så men´erne
hvid skrift på en forholdsvis lys blå baggrund er ikke særlig
læsevenlig.
hvad vil du med bikinidamen i baggrunden
der mangles en scrollbar for at kunne se hele siden og særligt med
800x600 skærmopløsning kan siden slet ikke bruges.
du bruger måske uforholdsmæssigt meget tilgængelig plads til logoet
foroven?
gifferne på forsikringssiden er noget uldne i kanten

Sådan lige umiddelbart

--
Mvh - Arne Lorenzen
mctws98 No.36 - fzs600

Fra : Jesper Andersen

Dato : 27-11-02 14:28

Hej Arne.

Mange tak for dine forslag.
Det er altid rart at have andre øjne til at kigge på det.

Hvis man ikke vælger nogen søgekriterier, men derimod bare trykker
søg, så kommer alle annoncerne.

Det med en skærmopløsning på 800x600 ved jeg godt. Siden er lavet til
folk med 1024x768 eller derover. Det er fordi jeg tror ikke der er så
mange der bruger den lille opløsning mere.

Den hvide skrift vil jeg overveje at ændre.

Fra : Jakob

Dato : 27-11-02 15:09

> Det med en skærmopløsning på 800x600 ved jeg godt. Siden er lavet til
> folk med 1024x768 eller derover. Det er fordi jeg tror ikke der er så
> mange der bruger den lille opløsning mere.

Hmm.. uden at jeg gider at checke talene mener jeg at det er ca 20% - De må
da meget gerne købe min motorcykel.

Ellers god ide - men skynd dig nu at købe det domæne inden der er en anden
der gør det, ik...

--

Jakob, zx-6r der nok skal ryge på sitet når det er klart

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 27-11-02 15:43

"Jesper Andersen" <REMOVEja@palby.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Arne.
snip

> Det med en skærmopløsning på 800x600 ved jeg godt. Siden er lavet til
> folk med 1024x768 eller derover. Det er fordi jeg tror ikke der er så
> mange der bruger den lille opløsning mere.

snip

selvtak her lidt statistik fra klubbens netsted:

Opløsning Hits Procent
1024x768 806 69,6%
** 800x600 231 19,9% ** så deet.........
1280x1024 43 3,71%
Andre 38 3,28%
1152x864 24 2,07%
1600x1200 4 0,34%
1024x711 3 0,25%
1280x960 3 0,25%
1400x1050 2 0,17%
2048x768 1 0,08%
640x480 1 0,08%
1152x870 1 0,08%

Browser Hits Procent
MSIE v6.X 632 54,1%
MSIE v5.X 484 41,4%
MSIE v4.X 14 1,19%
Mozilla/Netscape 6 5 0,42%
Opera v6.X 5 0,42%
Mozilla 4 0,34%
Netscape v4.X 3 0,25%

og jo, man skulle måske kigge indenom dk.edb.internet.webdesign.ris+ros
med det her, dog er det vel også hensigtsmæssigt at få direkte feedback
af de potentielle brugere

--
Mvh - Arne Lorenzen
mctws98 No.36 - fzs600

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 27-11-02 13:56

Jesper Andersen <REMOVEja@palby.dk> writes:

> I må meget gerne sætte jeres motorcykler tilsalg, eller maile mig
> forslag/fejl.

Kort sagt, du skulle ta' og teste den i et par forskellige browsere.
Jeg bruger Mozilla 1.1, og der står teksterne altså nogle mærkelige
steder.

Endvidere burde du tilpasse størrelsen på de popup-vinduer der kommer
frem når man klikker på et billede af en MC. Det er irriterende at man
selv skal hive i dem for at kunne se hele motorcyklen.

--
Jacob - www.bunk.cc
Every time I think I know where it's at, they move it.

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 27-11-02 14:19

Jacob Bunk Nielsen <spam@bunk.cc> writes:

> Kort sagt, du skulle ta' og teste den i et par forskellige browsere.
> Jeg bruger Mozilla 1.1, og der står teksterne altså nogle mærkelige
> steder.

Med Opera 6.03 virker det næsten. Men også kun næsten
Navigationsmenuen er den der duer mindst.

Men burde sådan noget her ikke foregå i enelleranden html/www gruppe?

--
Mikkel
motortosse.dk - The revolution will not be televised.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 27-11-02 22:54

Mikkel Christensen wrote:
> Med Opera 6.03 virker det næsten. Men også kun næsten
> Navigationsmenuen er den der duer mindst.
>
> Men burde sådan noget her ikke foregå i enelleranden html/www gruppe?

Vi skulle næsten have en d.f.m.OT-gruppe... fut:dk.admin
--
mvh Jes Vestervang
FZS600

Fra : Arno Birch

Dato : 27-11-02 16:02

Hej
Ok side, men hvad med brugte reservedele er det noget du evt har tænkt på.

--

Mvh Arno
Home page go.to/firemann

Fra : Claus Rittig

Dato : 27-11-02 17:30

"Jesper Andersen" <REMOVEja@palby.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har lavet en ny hjemmeside for køb/salg af motorcykler.

Ikke for at være en lyseslukker, men hvorfor tror du den vil være bedre end
DBA eller dk.marked.privat.motorcykel?

Rittig

Fra : Jes Vestervang

Dato : 27-11-02 22:52

Claus Rittig wrote:

> Ikke for at være en lyseslukker, men hvorfor tror du den vil være bedre
> end DBA eller dk.marked.privat.motorcykel?

Eller nyligt startede og egentlig ganske succesrige og velfungerende
motorscout.dk, der jo er et gratis og relativt frit alternativ til dba.dk.

--
mvh Jes Vestervang
FZS600

Fra : uffe.j

Dato : 27-11-02 21:26

Jeg synes den er meget pæn og læselig.
Men jeg synes ikke om nyhedsrammen i højre side. Hva' med at lægge de link
op i øverste ramme, hvor du nok bruger temmelig meget plads på logoet..
Så får du også mere plads til indhold i midterrammen, (som så bliver højre
ramme.) Så kan du også lave siden så den passer til 800x600.
Burde man ikke have mulighed for at lægge et foto ved, når man indtaster en
annonce.
Der bør også være mulighed for at indrykke købsannoncer.
I det hele taget ka' du roligt lægge dig op af dba.dk. Den er meget
gennemtænkt.
M.h.t. browsere, sidder IE vist på mere end 99% af markedet, så det kan du
vist slappe mere af på.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 27-11-02 22:51

uffe.j wrote:

> M.h.t. browsere, sidder IE vist på mere end 99% af markedet, så det kan du
> vist slappe mere af på.

Nej, og de der gør skulle have spark i skridtet en gang i timen!

--
mvh Jes Vestervang
FZS600

Fra : Jens Blaabjerg \(rep~

Dato : 28-11-02 09:18

"uffe.j" <uffe.j@private.dk> wrote in message
> M.h.t. browsere, sidder IE vist på mere end 99% af markedet, så det kan du
> vist slappe mere af på.

Bilerne sidder på mere end 99% af markedet, så vejene skal bare være gode
nok til dem. Skide være med motorcykler...

Jens

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 28-11-02 16:43

"uffe.j" <uffe.j@private.dk> writes:

> M.h.t. browsere, sidder IE vist på mere end 99% af markedet, så det kan du
> vist slappe mere af på.

Det kalder jeg altså mangel på professionel stolthed!

Koder hjemmesider på andet end hobbyplan bør man IMHO sætte en ære i
at skrive korrekt HTML i overensstemmelse med W3C's standarder. Derved
sikrer man samtidig at siden ser fornuftig ud i flest browsere uden at
man skal tage specielle hensyn.

--
Jacob - www.bunk.cc
Agree with them now, it will save so much time.

Fra : Kim K

Dato : 28-11-02 12:51

Hvad med at skrive indrykningsdato på og eventuelt sidst rettet på hver
annonce. så man ikke sidder og kigger på ½år gammel annonce

mvh Kim

Fra : Jesper Andersen

Dato : 29-11-02 11:44

Hejsa alle sammen.

Jeg vil her prøve at komme med lidt info om siden.

Jeg vil i fremtiden få lavet et felt til indrykningsdato hvilket jeg
synes er en god ide.
Det med at den ikke er så brugervenlig i andre browsere end netscape
og ie vil jeg prøve at arbejde på....

Annoncerne bliver aldrig mere end 2 måneder gamle, idet annoncer over
2 måneder bliver slettet automatisk.

HVIS siden bliver brugt (altså en succes) vil jeg udbygge mulighederne
efterhånden som jeg får tid. Dvs bla stumper, købsannoncer osv.
Men jeg synes ikke jeg vil gå igang med det hvis der alligevel ikke er
nogen der vil bruge siden.

Man kan skam uploade op til 3 billeder af sin mc til sin annonce.
Dette sker efter man har tastet alle sine oplysninger, så kommer man
til billedesiden.

MC-Mærkerne vil også blive udbygget, men indtil nu er der kun lige de
meste brugte.

Jeg håber dette afklare nogle er jeres spørgsmål.

Mvh
Jesper Andersen

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 29-11-02 16:26

> [...]
> synes er en god ide.
> Det med at den ikke er så brugervenlig i andre browsere end netscape

[snip]

Ok, held og lykke mæ´et
Har du været indenom dk.edb.internet.webdesign.ris+ros?

--
Mvh - Arne Lorenzen
mctws98 No.36 - fzs600