Database, paradox
Fra : Michael Vilhelmsen

Dato : 27-11-02 11:16

Hej

Jeg kunne godt tænke mig at lave et ganske lille program, som f.eks.
arbejder på en paradox database.
Databasen skal kun indeholde to felter, 1 sommer er ID og 2 som er navn.

Jeg vil gerne kunne benytte TQuery kombonenter i Delphi.

Jeg kan godt finde ud af, at lave en tabel i f.eks. paradox, og
efterfølgende benytte den indbyggede wizard til at lave en TTable udgave.
Men ikke en TQuery.

Så mine spørgsmål er vel egentlig:

1.
Hvordan laver jeg en paradox database med f.eks. 2 tabeller med hver 3
felter.

2.
Hvordan kan jeg få den åbnet i delphi.

Michael

Fra : Harald

Dato : 28-11-02 19:41

"Michael Vilhelmsen" <smom22@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Så mine spørgsmål er vel egentlig:
>
> 1.
> Hvordan laver jeg en paradox database med f.eks. 2 tabeller med hver 3

Benyt Database Desktop til at oprette 2 tabeller med.

> 2.
> Hvordan kan jeg få den åbnet i delphi.

Smid en TTable eller en TQuery på en form eller en DataModule. Mht. TTable
så sæt TableName=paradoxfilnavnet og ved TQuery skal du skrive en SQL
streng, f.eks. SELECT * from paradoxfilnavnet for at få alle poster i
tabellen.
For at åbne tabellen sætter du Active=true.

Mvh
HK