Hotkey
Fra : Michael Vilhelmsen

Dato : 27-11-02 10:43

Hej

Jeg har lavet et lille testprogram med, hvor jeg på FormCreate har lavet
følgende:

Application.OnMessage := MyOnMssage;

Min MyInMssgae procedure skal så måle på. om en bestemt shortcut er trykket
ned.

Her gør jeg følgende:

if (Msg.message=WM_KEYDOWN) and (Msg.wParam=LommeregnerKey) then
begin
Handled:=true;
Lommeregner.Execute;
end;

Min shortcut key er her sat til CTRL+F8 (men den kan ændres on the fly i
programmet).
Jeg bruger nogle funktioner som:

ShortCutToKey Til at give mig shortcuttens keyvalue og Shiftstate
TextToShortCut Til at lave en tekst om til shortcut (f.eks. CTRL+F8).

Dvs. når jeg ankommer i min MyOnMssage ved jeg hvad min shortcut key er,
samt hvad min shortcuts Shiftstate er.
Men hvordan måler jeg på, om CTRL, ALT eller SHIFT var trykket ned på det
tidspunkt (eller en kombination af dem) ?

Michael