Andet multimedie
bentjuul 3670
Hvilket format skal en trykker have for at~
Fra : Michael Lynge

Dato : 27-11-02 10:07

Hej NG

Jeg håber i kan hjælpe mig med dette spm.

Hvis jeg skal have lavet noget visitkort - i hvilket format skal de så have
original filen i ? Skal det være Tiff eller PDP/PSP?

Og kan man nøjes med at give dem et image/fil i et merged lag eller skal
hvert eneste lag defineres?

Mvh
Michael

Fra : Per Christoffersen

Dato : 27-11-02 10:16

"Michael Lynge" <christiansbro@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> original filen i ? Skal det være Tiff eller PDP/PSP?
>
> Og kan man nøjes med at give dem et image/fil i et merged lag eller skal

Det er bedst at spørge den trykker, der skal lave kortet.
Men han vil formodentlig gerne have en opsætningsfil af en eller anden art
(Pagemaker, Quark, Indesign eller måske en EPS/PDF). Men det kommer helt an
på hans maskineri, og hvor meget han skal gøre ved det bagefter.

/Per

Fra : Kasper Damkjær

Dato : 27-11-02 11:46

Michael Lynge skrev: (messageID:

> Hvis jeg skal have lavet noget visitkort - i hvilket format skal de så
> have original filen i ? Skal det være Tiff eller PDP/PSP?

Jeg plejer at sende en EPS fil. Men, som Per også skriver, er det bedst
at konsultere din trykker - han er den eneste der kan svare på, hviket
format han foretrækker.

De fleste trykkerier er også hjælpsomme med svar på spørgsmål omkring
farver osv.

--
Kasper Damkjær
http://www.damkjaer.net/jul/