Sende hashtabel med socket?
Fra : zigge

Dato : 26-11-02 23:38

Hej.

Nedenstående er sakset fra en lille klient applet. som det ses sender den en
String fra et JTextField afsted i en outstream... Hvad skal jeg gøre for at
sende en hashtable istedet, ved at udfylde tabellen og sende det ved at
klikke på en "send" knap?

//zigge

ObjectOutputStream out;

public Client(){
super( "Client" );
Container ct = getContentPane();
tf = new JTextField();
tf.addActionListener(
new ActionListener(){
public void actionPerformed (ActionEvent evt){
sendMeddelelse(tf.getText());
}
}
);

public void body(){
try{
client = new Socket("127.0.0.1", 6666 );
client.getInetAddress().getHostName() );
out = new ObjectOutputStream(client.getOutputStream() );
out.flush();

Fra : Michael Birkmose

Dato : 30-11-02 18:46

Hej!

http://java.sun.com/j2se/1.4/docs/api/java/io/ObjectOutputStream.html

Brug metoden writeObject(Object obj);

Bemærk hvis du skal sende en object via objectoutputstream, skal dette
object implenetere interfacet serializable. En hashtable gør dette.

mvh.

Michael Birkmose