WAP, Telmore og Alcatel
Fra : Dennis Lange

Dato : 26-11-02 21:19

Efter en garantiombytning kan jeg ikke få min Alcatel 511 til at virke med
WAP
Selve opsætningen er den samme som den var "i gamle dage".
Når jeg forsøger at logge på WAP, går der under et sekund, før tlf melder
"Tjeneste ikke tilgængelig".
Hvad mon problemet er, hare Telmore abb. og forsøger at logge på via TDC's
server...
--
Mvh. Dennis Lange
-Bruger du Sv: istedet for Re: ? Så kan ikke alle læse dit indlæg...

Fra : Tom

Dato : 28-11-02 21:20

> [...]
> "Tjeneste ikke tilgængelig".
> Hvad mon problemet er, hare Telmore abb. og forsøger at logge på via TDC's

Sagen er at Telmore aldrig har tilbudt WAP via GPRS men kun via alm
minuttakst. Du kan gå ind på teledanmarks hjemmeside og få sendt en gratis
opsætning til din telefon så du kan wappe via alm. mobiltakst (1.20 Kr pr
min).

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : Dennis Lange

Dato : 28-11-02 21:50

Tom wrote:
> Sagen er at Telmore aldrig har tilbudt WAP via GPRS men kun via alm
> minuttakst.

Hvem snakker om GPRS?

> Du kan gå ind på teledanmarks hjemmeside og få sendt en
> gratis opsætning til din telefon så du kan wappe via alm. mobiltakst
> (1.20 Kr pr min).

Nej jeg kan ikke. Dette virker kun ved Nokia og Ericsson telefoner

Fra : Dennis Lange

Dato : 08-12-02 21:47

Dennis Lange wrote:
> Efter en garantiombytning kan jeg ikke få min Alcatel 511 til at
> virke med WAP

Sørme om jeg ikke fandt ud af det.

Der var intet i vejen med opsætningen.
Blot er Alcatel'en så "smart" indrettet at den først indtastede WAP-profil
pr. definition ikke virker. Tilføjer man endnu en profil med de samme
oplysninger, kører det hele som det skal!

Logisk - meget logisk