køew internettet gennem proxy?
Fra : Ukendt

Dato : 26-11-02 21:24

jeg har fået advide at når man køre sit internet gennem en proxy kan folk på
den anden side ikke se hvem man er, er det korrekt?

I mine gamle forbindelser (12move, wol, cybercity, get2net) var der en
adresse til deres proxy, som man så selv kunne indtaste. Med mit nuværende
abb. (tdc bredbånd) kan jeg ikke finde den, og tror heller ikke der er en.
Hvad kan jeg så gøre?

--
peet_dk was here... ICQ#71309759 Mail#peet@peet[dot]dk [dot]=.
http://www.peet.dk <- Nu også med edonkey guide!

Fra : Anders Lund

Dato : 26-11-02 21:57

peet_dk <nope>, wrote in

> jeg har fået advide at når man køre sit internet gennem en proxy kan folk
> på den anden side ikke se hvem man er, er det korrekt?

Mener at der er en del proxyservere som rent faktisk giver informationerne
videre. Tror nok at CCs proxy gør dette.
Du skal bruge en anonym proxyserver før du er helt skjult.

Men så igen - det er nok jeg har hørt et sted for et godt stykke tid siden.

--
Anders Lund - spam2002@andersonline.dk
OE-QuoteFix - Et Outlook Express must - http://flash.to/oe-quotefix

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 26-11-02 22:03

"peet_dk" <nope> writes:

> jeg har fået advide at når man køre sit internet gennem en proxy kan folk på
> den anden side ikke se hvem man er, er det korrekt?

Delvist.

De kan ikke se din IP-adresse. Ikke at de har meget at bruge den til,
specielt hvis man får en ny næste gang man forbinder til sin udbyder.
Hvis det er fordi man laver noget snavs, så skal de under alle
omstændigheder have fat i ens udbyder for at finde ud af hvem man er,
og så hjælper det begrænset at gå gennem deres proxy.

Hvis man bruger proxy for at skjule sit IP-nummer, så skal man også
sørge for at den virker med krypterede forbindelser (SSL), og at man
beskytter sig mod at javascripts kan finde IP-adressen (så er det nemt
at sende den tilbage til serveren).

Jeg kender ikke til en TDC-proxy (men jeg ved heller ikke hvordan man
bruger den e-mail-konto man får af dem :)

> Hvad kan jeg så gøre?

Lade være med at bekymre dig, det er sundere i længden :)
Ellers vil jeg foreslå at du søger efter "anon proxy" på google og
ser hvad der dukker op. Det første jeg lige fandt var
<URL:http://anon.inf.tu-dresden.de/index_en.html>

/L

Fra : Kasper Dupont

Dato : 26-11-02 23:53

Lasse Reichstein Nielsen wrote:

> (men jeg ved heller ikke hvordan man
> bruger den e-mail-konto man får af dem :)

Jeg skyndte mig at sætte min op til at forwarde til min sædvanlige
addresse, og jeg har ikke rørt den siden. Af en eller anden grund
kan deres kundeservice ikke finde ud af at tage imod fejlmeldinger
på linien før man har gjort brug af deres mailserver.

> [...]
> Ellers vil jeg foreslå at du søger efter "anon proxy" på google og
> ser hvad der dukker op. Det første jeg lige fandt var

Spørgsmålet er så, om man tør stole på sådan en proxy. Tænk på
hvad sådan en proxy kan samle af oplysninger om dig. Det er langt
mere end den enkelte server har mulighed for.

char *mybuf[1==1]; (2==3)[mybuf]="Hello World!";

Fra : Peter Elmkvist Snabe

Dato : 27-11-02 18:44

> [...]
> abb. (tdc bredbånd) kan jeg ikke finde den, og tror heller ikke der er en.

Du kan måske finde noget her:
www.anonymizer.com
www.freedom.net

Jeg har gået og funderet over. De personer der blev snuppet for at bruge
Kazaa - kunne de ikke bare have brugt ovenstående?