At SE en exe fil ???
Fra : *JENS JENSEN*

Dato : 26-11-02 20:22

Findes der et program der i stedet for at køre en exe fil kan åbne den og
man i stedet kan se og redigere i den hvad den skal gøre ?
--
Med Venlig Hilsen
Jens Jensen

E-Mail: newsgr@ANDstofanet.dk
Ved svar fjernes ( AND )

Fra : Harald

Dato : 26-11-02 20:38

"*JENS JENSEN*" <newsgr@ANDstofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Findes der et program der i stedet for at køre en exe fil kan åbne den og
> man i stedet kan se og redigere i den hvad den skal gøre ?

Debug kan bruges, men det kræver self. at man ved noget om den slags.

Mvh
HK

Fra : René Jensen

Dato : 26-11-02 20:45

*JENS JENSEN* wrote:
> Findes der et program der i stedet for at køre en exe fil kan åbne den og
> man i stedet kan se og redigere i den hvad den skal gøre ?
> [...]

For det første; vær venlig at gennemlæse dit indlæg, da det gør dit
budskab tydligere.

Hvis jeg får dit spørgsmål korrekt, så findes der ikke noget program der
kan det du efterspørger. Derimod findes der programmer, som kan
decompile et program til kode, selvom det i mange tilfælde vil være
relativt med den genereret kode.

Med venlig hilsen,
René Jensen

Fra : Lasse Madsen

Dato : 26-11-02 22:37

> [...]
> kan det du efterspørger. Derimod findes der programmer, som kan
> decompile et program til kode, selvom det i mange tilfælde vil være

Hvis man er lidt sej ...

Får man fat på en debugger der kan omsætte exe filen til assembler
så er det ellers bare finde databladet over Intel 80xx serien frem og gå
igang ...

M.v.h.
Lasse Madsen

Fra : Krabsen

Dato : 27-11-02 08:02

Smager det ikke lidt af 'reverse engineering'? I de fleste tilfælde er det
vel i strid med licensbetingelserne - medmindre naturligvis, at det er ens
eget program, og man har mistet sourcekoden

/Krabsen

Fra : Martin Moller Peders~

Dato : 27-11-02 11:42

In <as1qki$97t$1@sunsite.dk> "Krabsen" <news@krabsen.dk> writes:

>Smager det ikke lidt af 'reverse engineering'? I de fleste tilfælde er det
>vel i strid med licensbetingelserne - medmindre naturligvis, at det er ens
>eget program, og man har mistet sourcekoden

"reverse engieering" er ikke forbudt i Danmark, hvis det er noedvendigt for at
faa et lovligt erhvervet program til at virke. Det staar direkte i
loven om ophavsret og en evt. licens kan ikke fjerne denne ret.

Mvh
Martin