Andet multimedie
Ikon med både 16x16 og 32x32
Fra : Jonni

Dato : 26-11-02 20:29

Hej
Jeg er faldet over en del ikoner i programmer og lignende, der
indeholder både et 16x16 og et 32x32 ikon.
Hvordan laver jeg sådan et?
Jeg har lige nu Gimp og Irfanview installeret.
Gimp er lidt nyt for mig, så hvis nogen i øvrigt skulle kunne anbefale
en tutorial så ville det også blive værdsat!

Jonni

Fra : Britt Malka

Dato : 26-11-02 21:52

On Tue, 26 Nov 2002 20:28:45 +0100, "Jonni" <jobier@hotmail.com>
wrote:

>Jeg er faldet over en del ikoner i programmer og lignende, der
>indeholder både et 16x16 og et 32x32 ikon.
>Hvordan laver jeg sådan et?

Det er temmelig let med programmet Iconforge, hvor de oprettes direkte
fra menuen File. Ellers ved jeg det ikke, må jeg indrømme, for der er
jo flere billeder gemt i samme fil.

Prøv Iconforge, der er Shareware og fås fra http://www.cursorarts.com/

Britt Malka - www.malka.it/home/britt - nu også med vitser

Kan du høre, når din elskede sender dig mail? - The Bat! www.malka.it/programs

Fra : Jonni

Dato : 28-11-02 10:37

Britt Malka wrote:

> Det er temmelig let med programmet Iconforge, hvor de oprettes direkte
> fra menuen File. Ellers ved jeg det ikke, må jeg indrømme, for der er
> [...]

Tak for svaret. Programmet ser fint ud, men umiddelbart lidt pebret når
det kommer til prisen.
Lyder nu ikke til at der er mange alternetiver.

Jonni

Fra : Britt Malka

Dato : 28-11-02 13:46

On Thu, 28 Nov 2002 10:36:47 +0100, "Jonni" <jobier@hotmail.com>
wrote:

>Tak for svaret. Programmet ser fint ud, men umiddelbart lidt pebret når
>det kommer til prisen.

Jeg kan ikke huske det, var det ikke 20 dollars, hvis man kun købte
IconForge?

Men du kan jo prøve det i 30 dage vist, og måske kan du nå at lave
dine ikoner dér.

> Lyder nu ikke til at der er mange alternetiver.

Jeg har ikke set den mulighed i andre programmer i hvert fald.
IconForge er også det program, der laver flotteste ikoner fra
eksisterende billeder, synes jeg.