For en måneds tid siden købte min far en cpu i Fønix computer. Denne
virkede ikke i hans motherboard, så der gik lidt tid indtil han fik købt
et nyt. Nu sætter han så cpuen i sit nye motherboard, men heller ikke
her virker det. Ok, processoren må være i stykker, så han sætter den ned
i den æske han fik den i, og tramper ned til forhandleren. Manden i
forretningen tager cpuen, går ud i baglokalet og kommer kort tid efter
tilbage og siger at hjørnebenet på cpuen var bøjet, og da han prøvede at
rette det op knækkede det af. Forretningen nægter af denne grund at
bytte eller tilbagebetale den mindste smule af prisen på cpuen, på
trods af at det var manden i forretningen, der ved eget udsagn knækkede
benet på processoren.
Min far fik følgende på skrift et udsagn om hvad der var sket, fra
manden der havde betjent ham. hvordan står han i denne sag? Har butikken
handlet korrekt, eller har min far krav på at få pengene tilbage?
--
// Mark Gjøl
Is it better to abide by the rules until they're changed or help speed
the change by breaking them?
--
http://b0rken.dk