Hvilke programmer bruges til spil
Fra : Tina H.

Dato : 26-11-02 18:15

Hejsa

Hvilke programmer bruges til at lave spil.
Findes der steder, hvor man kan få kurser I de programmer.

hilsen Tina

Fra : Jan Jonasen

Dato : 01-12-02 17:39

In article <BA096A96.13033%tvlyd@worldonline.dk>, Tina H.
(tvlyd@worldonline.dk) wrote:
> Hvilke programmer bruges til at lave spil.
> Findes der steder, hvor man kan få kurser I de programmer.

Det kommer jo an på hvilken type spil, der er tale om. Macromedia Director
kan f.eks. snilt bruges til "multimedia"-agtige ting, dvs. typisk
børnespil. Jeg mener Attention tilbyder kureser i det. Skal det være
rigtigt avanceret skal du ud i et programmeringssprog, og så kræver det
noget mere tid samt typisk en programmeringsorienteret uddannelse.

--
Mvh/re Jan Jonasen
jonasen (at) it (dot) dk

If I wanted culture, I'd eat yogurt.

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 01-12-02 20:27

Tina H. <tvlyd@worldonline.dk> wrote:

> Hejsa
>
> Hvilke programmer bruges til at lave spil.
> Findes der steder, hvor man kan få kurser I de programmer.

Du kan vel sagtens bruge Simple Text, men det er nok ikke det du mener,
vel ?

Der findes da et program, som jeg har set i diverse blade, som hedder
noget med Code Warrior eller sådan noget, men måske er det til noget
helt andet andet.

Umiddelbart vil jeg tro at Mac'en slet ikke er egnet til kodning af
spil.

Jeg har set noget koden til Hitman og det får en almindelig html side
til at ligne det rene begynder.

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 01-12-02 20:49

jesper@gylling.net ([2900] Jesper Haaber Gylling) writes:

> Umiddelbart vil jeg tro at Mac'en slet ikke er egnet til kodning af
> spil.

Det er et ret farligt udsagn, så jeg vil lige skynde mig at sige at
Mac'en er fremragende til kodning, også til kodning af spil. Som du
selv nævner, så er der MetroWerks CodeWarrior hvis man er til
C/C++/Java/Assembler eller andre programmeringssprog.

Apple afholder i ny og næ deres Game Kitchen, som er en workshop
specielt vendt mod spiludviklere.

Til den oprindelige spørger: Du kan prøve at lede efter bogen "Mac
Game Programming" og/eller "Tricks of the Mac Game Programming Gurus".

--
Thomas Bjorn Andersen - tbamacnewssNOSPAM200211@gen-v.net - ICQ:11413721
Al email sendt til denne adresse kan blive offentligtgjort.

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 01-12-02 21:18

Thomas Bjorn Andersen <tbamacnewsNOSPAM200207@gen-v.net> wrote:

> [...]
>
> Til den oprindelige spørger: Du kan prøve at lede efter bogen "Mac
> Game Programming" og/eller "Tricks of the Mac Game Programming Gurus".

Jeg tænkte nok at du vidste mere om det end mig - cool at man kan
programmere på Mac.

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Peter Kiil

Dato : 01-12-02 22:40

in article 1fmj74u.sojjdk1wlys78N%jesper@gylling.net, [2900] Jesper Haaber
Gylling at jesper@gylling.net wrote on 01/12/02 21:18:

> Jeg tænkte nok at du vidste mere om det end mig - cool at man kan
> programmere på Mac.

Hvor tror du programmerne kommer fra? Tandfeen eller storken?

--
/peter

"It's clearly a budget. It's got a lot of numbers in it."
George W. Bush.

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 01-12-02 22:46

Peter Kiil <spam@kiil.net> wrote:

> in article 1fmj74u.sojjdk1wlys78N%jesper@gylling.net, [2900] Jesper Haaber

> Hvor tror du programmerne kommer fra? Tandfeen eller storken?

Nej, men jeg var ikke klar over at Mac'en er velegnet til at programmere
spil på.

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 02-12-02 11:53

Peter Kiil <spam@kiil.net> writes:

> Hvor tror du programmerne kommer fra? Tandfeen eller storken?

Ved du hvorfor tandfeen har en tang med?

http://bigfoot.com/~thunderbear
Det skete i de dage i november engang
at de første dataloger satte julen igang...

Fra : Martin Edlich

Dato : 02-12-02 12:00

In article <kk1y50g0ag.fsf@mimer.null.dk>,
Thorbjoern Ravn Andersen <nospam0000@unixsnedkeren.dk> wrote:

> Ved du hvorfor tandfeen har en tang med?

Det må være et lokalt problem. Spiser du for meget sukker?

--
MVH Martin Edlich, nu "snart" far til fem http://www.edlich.dk

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 02-12-02 13:15

Martin Edlich <newsspam4@mail.edlich.dk> writes:

> Det må være et lokalt problem. Spiser du for meget sukker?

Nejda. Det er til naar hun ikke har lige penge.

Fra : Peter Kiil

Dato : 02-12-02 14:00

in article kksmxgehxp.fsf@mimer.null.dk, Thorbjoern Ravn Andersen at
nospam0000@unixsnedkeren.dk wrote on 02/12/02 13:14:

> Nejda. Det er til naar hun ikke har lige penge.

Høhø

--
/peter

Vikings? There ain't no vikings here. Just us honest farmers. The
town was burning, the villagers were dead. They didn't need those
sheep anyway. That's our story and we're sticking to it.

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 02-12-02 11:52

jesper@gylling.net ([2900] Jesper Haaber Gylling) writes:

> Umiddelbart vil jeg tro at Mac'en slet ikke er egnet til kodning af
> spil.

Okke jo.

OS X er jo NeXTstep i forklædning (med en OS 9 emulator), og DooM blev
oprindeligt lavet på en NeXT og siden porteret til DOS og alle de
andre.

Fra : Henrik Lindskou

Dato : 12-12-02 22:01

Tina H. wrote:
> Hejsa
>
> Hvilke programmer bruges til at lave spil.
> Findes der steder, hvor man kan få kurser I de programmer.
>
> hilsen Tina

Det er måske lidt sent men jeg er lige faldt over dette på
www.macgamefiles.com

KLIP

TNT Basic 1.1

TNT Basic uses a simple programming language to allow a novice
programmer to make 2D sprite based games very easily. All editing is
done through an Integrated Development Environment (IDE), which supports
pretty printing of code, integrated command help, a tile based map
editor, sprite image editor, sound importer and music importer (most
tracker formats are supported as well as MP3). TNT Basic has the
following features:
• 16 bit graphics (Over 32,000 colours on screen!)
• Lightning fast sprite engine (supports anti-aliasing and translucency!)
• Stereo panning sound support
• Advanced music engine (supports MP3 and many tracker music formats
including MOD, MAD, MIDI, SoundTracker and OctaMed)
• TCP/IP and AppleTalk game networking - play your friends over the
internet!
• Build standalone games which don't need TNT Basic to run
• Load and save hi-scores and saved games
• Automatic joystick, mouse, keyboard and speech input support
• Integrated development environment, manage everything from code to
music from one application!
• Syntax colouring, your code is coloured automatically to make it
easier to read
• Integrated help, just highlight a command in your code and hit cmd-?
to find out more about it
• Mac OS X compatible

Fixes/Changes

This version has many bug fixes and new features, including hardware
accelerated sprites (using OpenGL) that allows scaling and rotation of
sprites, a new network layer based around the use of shared network
globals and an updated file system that handles text files better.
Hieroglyph now supports printing and configuration of the fonts and
colours used in the editor. The complete list of changes can be found here.

Requirements

• 64 MB RAM
• PPC
• Mac OS 8.6 or higher with CarbonLib