Forespørgsler på UDP 137
Fra : Holme Botilbud

Dato : 26-11-02 17:07

Allreførst vil jeg lige understrege, at jeg spørger her i gruppen, fordi mit
kendskab til sikkerhed og firewalls er temmelig begrænset til brugerniveau
af programmet Outpost.

Jeg benytter Windows 2000 og har ISDN forbindelse. Når jeg er på nettet er
der normalt mange "attacks" på min pc og de er næsten alle via UDP 137,
fortæller Outpost.

Er det normalt med så høj aktivitet på nettet, at mine porte scannes ca. et
par gange i minuttet mens jeg er på (og det er kun lejlighedsvis en time om
dagen)?

Jeg bruger tit Adaware for at fjerne Spyware og cookies fra "slemme" sider,
men er der andre måder at afsløre sin identitet overfor eventuelt
nysgerrige?

UDP 137 er en netbios port, så vidt jeg ved, men hvad er funktionen?

På forhånd tak!

william

---

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 26-11-02 17:28

Holme Botilbud skrev:

>Er det normalt med så høj aktivitet på nettet, at mine porte scannes ca. et
>par gange i minuttet mens jeg er på (og det er kun lejlighedsvis en time om
>dagen)?

Ja, der kører en hel del portscanninger jævnligt. Lige nu er min
modtagelampe i ro, men ind imellem ligner den et stroboskoplys.

>UDP 137 er en netbios port, så vidt jeg ved, men hvad er funktionen?

Dit system lytter på den oport fordi det er sat forkert op -
nemlig sådan som Windows gør automatisk. Hvis du fjerner alle
overflødige protokoller fra din netadgang, bliver du fri for det.

--
Bertel

Fra : Allan Olesen

Dato : 26-11-02 20:31

Bertel Lund Hansen <nospam@lundhansen.dk> wrote:

>Dit system lytter på den oport fordi det er sat forkert op -

Hvorfra ved du, at hans system lytter paa den port?

(Altsaa bortset fra, at firewallen lytter paa samtlige porte).

--
Allan Olesen, Lunderskov.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 26-11-02 20:47

Allan Olesen skrev:

>Hvorfra ved du, at hans system lytter paa den port?

Det gør jeg heller ikke. Port 137 triggede bare et automatsvar
fra mig. Det var en svipser.

--
Bertel

Fra : Andreas Jeppesen

Dato : 26-11-02 17:16

> UDP 137 er en netbios port, så vidt jeg ved, men hvad er funktionen?

137-139 er porte til windows filesharing. Det er højst sandsynligvis nogen
der prøver at se om du har noget delt de kan få adgang til.. når din outpost
( hvad end det så er, en firewall? ) alligevel nupper dem, så bare ignorer
lortet.
--
Andreas Jeppesen

Fra : Holme Botilbud

Dato : 26-11-02 22:33

Jamen, jeg synes da at der er en mere nærliggende mulighed. Nemlig at kigge
i OutlookExpress menuen 'Funktioner', 'Indstillinger', 'Forbindelse' og
fjerne markeringen i feltet "Afbryd forbindelsen efter afsendelse og
modtagelse."

Edvard

---

Fra : rea721

Dato : 26-11-02 23:25

Holme Botilbud wrote:
> [...]
> kigge i OutlookExpress menuen 'Funktioner', 'Indstillinger',
> 'Forbindelse' og fjerne markeringen i feltet "Afbryd forbindelsen

Og det skulle hjælpe på hvad ?

--
Rea721 AKA Leon Andrea leon@721.dk http://721.dk
Bevar Eskadrille 721 på Flyvestation Værløse

Fra : Arne Schwerdtfegger

Dato : 29-11-02 00:35

"Holme Botilbud" <6x106124@tiscali.dk> wrote in

> Jeg benytter Windows 2000 og har ISDN forbindelse. Når jeg er på
> nettet er der normalt mange "attacks" på min pc og de er næsten alle
> via UDP 137, fortæller Outpost.

www.incidents.org - også næste gang, når rigtig mange folk gerne vil i
kontakt med port x.

--