Bedste Newsreader??
Fra : SH

Dato : 26-11-02 16:13

Hej...

Hvilken gratis (Freeware) newsreader er at foretrække??

På forhånd tak!

SH

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 26-11-02 16:24

SH skrev:

> Hvilken gratis (Freeware) newsreader er at foretrække??

Outlook Express + QuoteFix er ikke dårlig (selv uden QuoteFix er OE
blevet et helt hæderligt program)

Dialog (<http://www.40tude.com/dialog/>) er et rigtig godt bud på
en moderne Windowsklient - fuld unicodesupport, farvekodning etc. -
der udvikles stadig på den.

XNews + morver/korrNews er mit eget valg. Fungerer fint, men også
med nogle problemer. morver gør Xnews 99% tegnsætkompatibel [1], og
scoring, citering (incl. reformatering af citater), hentning af
moderindlæg mv. fungerer perfekt i Xnews.

Endelig er det jo GNUS som kan alt - hvis man kan få den til det.
Jeg har prøvet - men ikke længe nok til at holde ved. Men det
fungerer fint, også på Windows.

Prøv dig frem.

Noter:
======
[1] Der kan ikke vises tegn der ikke findes i windowstegnsættet - derfor
kan det stadig give problemer
--
Jens Gyldenkærne Clausen
MF (medlem af FIDUSO - www.fiduso.dk)

Fra : SH

Dato : 26-11-02 16:52

Jens Gyldenkærne Clausen <jens@gyros.invalid> wrote in

> [...]
>
> Noter:
> ======
> [1] Der kan ikke vises tegn der ikke findes i windowstegnsættet -

Jeg takker for dit hurtige svar med nogle gode forslag som jeg vil kigge
lidt nærmere på..

Mange tak..

SH

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 26-11-02 17:07

SH skrev:

> Jeg takker for dit hurtige svar med nogle gode forslag som jeg
> vil kigge lidt nærmere på..

Fint nok. Uanset dit valg af program vil jeg anbefale dig at klippe
i dine citater - jf
<http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>

Fra : Martin Christensen

Dato : 26-11-02 16:36

Fra : Lars Stokholm

Dato : 26-11-02 17:33

In dk.edb.internet.software.mail+news, Martin Christensen wrote:

> Hvilken is er den bedste slags?

Kæmpe Eskimo.

> Hvilke sko er bedst?

Adidas.

> Hvilket bilmærke skal man gå efter?

BMW.

> Hvilke blade skal man læse?

Illustreret Videnskab og Anders And.

PS: :)

--
Lars Stokholm

Fra : Rudi Stegen

Dato : 26-11-02 17:50

Hej Lars Stokholm, du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Adidas.

Ecco, omend udvalget ikke er hvad de har været. (Specielt harmer det
mig, at Ecco Soft er gledet ud i herrestørrelser).

> Illustreret Videnskab og Anders And.

Intet blot nærmer sig Garfield (hvormed jeg udelukkende hentyder til de
sort/hvide og ikke popperiet).

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Martin Christensen

Dato : 26-11-02 17:53

Fra : Lars Stokholm

Dato : 26-11-02 18:35

> Du har ingen forstand på kvalitet.

Jeg køber sjældent sko, og det er vel ensbetydende med at de holder
meget godt (eller at jeg bevæger mig for lidt, men tysch, tysch).

> Du har alt for mange penge.

LOL! Næh, jeg drømmer.

--
Lars Stokholm

Fra : Per

Dato : 01-12-02 07:29

In article <87r8d89wcn.fsf@gvdnet.dk>, knightsofspamalot-
factotum@gvdnet.dk says...
> Hvilke sko er bedst?

Til piger? Pumps! *G*

Fra : Elmo Jensen

Dato : 28-11-02 15:26

I indlæg <3de38f5b$0$191$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>,
skrev mr_bubbi@hotmail.com følgende:

> Hvilken gratis (Freeware) newsreader er at foretrække??

Jeg kan da anbefale dig Microplanet Gravity.

Prøv at hente den - http://home13.inet.tele.dk/elmoj/grav25.exe - og tag
et kik på den. Vær dog opmærksom på at filen fylder ca. 2.5MB!

Med venlig hilsen
Elmo Jensen
--
[Problemer med opsætning af Argosoft Mail Server?? Så download dette:]
[ www.ddibbsystem.dk/ams-vejl.doc ][Hjælpefilen er i Word2000 format!]

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 28-11-02 16:37

In article <MPG.185045ca18934f2a989681@news.sunsite.dk>, news5
@ddibbsystem.dk says...
> Jeg kan da anbefale dig Microplanet Gravity.

Hvordan får man den til at vise danske tegn i subj. ?

Og hvordan får man den til at sortere efter tråd og med nyeste først ?

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Elmo Jensen

Dato : 28-11-02 17:52

I indlæg <MPG.1850568599ef26fb989680@news.tele.dk>,
skrev ms2mogens@ingensteder.dk følgende:

> Hvordan får man den til at vise danske tegn i subj. ?

Jeg har ikke gjort noget specielt for at få den til det. Det gør den vist
fra installationen af. Jeg har ihvertfald ikke problemer med at se æ, ø og
å i subjectlinien.

> Og hvordan får man den til at sortere efter tråd og med nyeste først ?

Der må jeg blive dig svar skyldig. Jeg sorterer så de ældste indlæg ligger
først og de nyeste i bunden. Den starter så i toppen med det nyeste indlæg
i den ældste tråd, og kører så mod bunden indtil det nyeste indlæg i den
nyeste tråd er vist.

Med venlig hilsen
Elmo Jensen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 28-11-02 19:08

"Elmo Jensen" <news5@ddibbsystem.dk> wrote in message
> [...]
> i den ældste tråd, og kører så mod bunden indtil det nyeste indlæg i den

Den forstod jeg ikke...

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen
- der savner PM News.

Fra : Elmo Jensen

Dato : 29-11-02 00:20

I indlæg <3de65b65$0$665$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>,

> Den forstod jeg ikke...

Lad os antage at det _ældste_ indlæg i gruppen er dateret den 01.10.2002
og det _nyeste_ er dateret den 29.11.2002.

Så hentes der nye indlæg og disse sorteres automatisk på plads i gruppen.

Disse vises nu således, at når man går ind og læser i gruppen, så ligger
de _ældste_ indlæg først, altså øverst i skærmvinduet, og de _nyeste_
ligger sidst, altså nederst i skærmvinduet når du har kørt helt i bund med
rulleskakten.

Vi antager, at der nu er kommet et svar på et indlæg i en tråd dateret den
09.10.2002, et svar på et indlæg i en tråd dateret den 28.10.2002, og
endelig et svar på et indlæg i en tråd dateret den 16.11.2002.

Disse vises nu i kronologisk rækkefølge fra oven, med svaret på det
_ældste_ indlæg først og dermed øverst, så det mellemste indlæg og til
sidst det _nyeste_ indlæg og dermed nederste.

Med venlig hilsen
Elmo Jensen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 29-11-02 12:34

> Disse vises nu i kronologisk rækkefølge fra oven, med svaret på det
> _ældste_ indlæg først og dermed øverst, så det mellemste indlæg og til
> sidst det _nyeste_ indlæg og dermed nederste.

Ubrugeligt...

Jeg søger en anden usenet-klient, så...

Fra : Elmo Jensen

Dato : 30-11-02 02:10

I indlæg <3de75079$0$171$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>,
skrev ms2mogens@ingensteder.dk følgende:

> Ubrugeligt...

Fordi det ikke lige er den måde du vil have det på, behøver readeren jo
ikke at være ubrugelig. Jeg kom blot med dette forslag fordi _jeg_ synes
det er den mest almindelige måde at læse indlæg på.

Nå, men det du søger får du ved at:

Gå ind i menuen "Newsgroup" og vælg "Sort by". Så markerer du "Thread
Articles" og vælger "Sort descending". Så sorterer den som du ønsker.

Med venlig hilsen
Elmo Jensen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 01-12-02 14:39

In article <MPG.18522e6860368a74989687@news.sunsite.dk>, news5
@ddibbsystem.dk says...
> Fordi det ikke lige er den måde du vil have det på, behøver readeren jo
> ikke at være ubrugelig. Jeg kom blot med dette forslag fordi _jeg_ synes

Har jeg nogensinde påstået det?

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen
- Vacca foeda

Fra : Elmo Jensen

Dato : 02-12-02 00:11

I indlæg <MPG.18542f37e69fa2cd9896a3@news.tele.dk>,
skrev ms2mogens@ingensteder.dk følgende:

> Har jeg nogensinde påstået det?

Læs selv dit svar til mig en gang mere, så får du såmænd svaret i al sin
enkelhed

Med venlig hilsen
Elmo Jensen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 02-12-02 09:16

In article <MPG.1854b5616d53194b989692@news.sunsite.dk>, news5
@ddibbsystem.dk says...
> Læs selv dit svar til mig en gang mere, så får du såmænd svaret i al sin
> enkelhed

Nej, Elmo... Du burde læse det igen...