Bildmitteilungen
Fra : news.t-online.de

Dato : 26-11-02 15:21

Hallo an alle,

wer kennt einen Editor mit dem man Bild-SMS und Handy-Logos selber erstellen
kann und dann über die Handysoftware (PC-Suite für Nokia-Handys) oder anders
auf das Handy überspielen kann.
Welches Format wird eigentlich für diese Bilder verwendet und wo kann ich
etwas genaueres über das ganze Thema erfahren.
Ich sehe nämlich nicht ein für solche s/w Pixelbilder für manche
Sendedienste solch überteuerten Preise zu zahlen (eigentlich will ich zum
erstellen keinen einzigen Cent zahlen) - dann bleib ich doch lieber bei den
guten alten ASCII-Bildern.

Danke schon mal im voraus für eure hilfe

Gruß
Michael M.

Fra : Jochke

Dato : 26-11-02 16:16

"news.t-online.de" <sunnykad@hotmail.com> wrote in message
> Hallo an alle,

Ja ser du. Der er sjovt nok en grund til at dette hedder dk grupper. Måske
du skulle poste dit indlæg i en de gruppe. Så er chancen også størrere for
at der er flere der forstår dig. Godt nok har man tysk i folkeskolen i
Danmark men langt fra alle kan forstå hvad du skriver. Hvis du prøver på
engelsk har du måske en større chance for at flere forstår dig. Bare et godt
råd. Bryder mig personligt ikke om pølsetyskere som dig der tror at jeres
pølsetysk er et internationalt anerkendt sprog i alle lande og bare uden
videre slynger alt muligt ud, som man ikke har en chance for at forstå. Du
kunne da lige starte med at undskylde du skriver på pølsetysk.

/Jochke

Fra : Torsten Wullf

Dato : 26-11-02 18:17

Jochke wrote:

> [...]
> videre slynger alt muligt ud, som man ikke har en chance for at forstå. Du
> kunne da lige starte med at undskylde du skriver på pølsetysk.

Kære Jochke
det er jo et tegn på en utrolig form for intolerance når man omtaler
andre mennesker som "pølsetyskere".
Det kunnne jo godt være at skribenten har taget fejl af nyhedsgruppen,
hvad der jo ikke berettiger dig til at flomme ud med dine personlige
mishagsytringer.
Jeg mener at du helt tydeligt har overskredet nogen grænser! Du burde
være den der undskyldte sig!
Venligst
Torsten

Fra : Basic Electronics

Dato : 26-11-02 18:59

> [...]
> mishagsytringer.
> Jeg mener at du helt tydeligt har overskredet nogen grænser! Du burde
Hej
er du enhedslister eller sådan noget?? Tyskeren fatter jo ikke noget af
det alligevel!!, det er det der kaldes et lille morsomt indlæg. han burde
sgu da i det mindste vide at dk står for danmark.
MVH Janus

Fra : Torsten Wullf

Dato : 26-11-02 19:18

Basic Electronics wrote:

> [...]
> det alligevel!!, det er det der kaldes et lille morsomt indlæg. han burde
> sgu da i det mindste vide at dk står for danmark.

Jeg ville ikke være sikker på at tyskeren ikke fatter noget...det kunne
jo godt være, at flinke folk havde oversat noget ;)

hilsen Torsten

Fra : Jochke

Dato : 26-11-02 19:17

"Torsten Wullf" <twullf@hotmail.com> wrote in message

> Det kunnne jo godt være at skribenten har taget fejl af nyhedsgruppen,
> hvad der jo ikke berettiger dig til at flomme ud med dine personlige
> mishagsytringer.

Han bør være så klog at han kan forstå at DK stå for Denmark. Men hvis han
tager fejl og han indrømmer det, siger jeg da pænt undskyld, men ik før.

> det er jo et tegn på en utrolig form for intolerance når man omtaler
> andre mennesker som "pølsetyskere".

Nu var det jo ikke ordvalg så som nazi svin og bøsserøv jeg brugte. Ville
jeg synes var lige i overkanten.

> Jeg mener at du helt tydeligt har overskredet nogen grænser!

Jeg vil nu mene han ikke forstår at grænsen går ved Padborg.

> Du burde være den der undskyldte sig!

Nope, arbejder med tyske turister og har fået rigeligt af dem, de er
uforskammet. Bare min erfaring.

/Jochke

Fra : John K

Dato : 26-11-02 20:03

"Jochke" <ask@me.com> skrev i en meddelelse

> Nope, arbejder med tyske turister og har fået rigeligt af dem, de er
> uforskammet. Bare min erfaring.

Det tror da fanden, hvis du også flabet over for dem, som du er over for
Michael her.

Du dumme Däne...

Mvh

John K

Fra : Jochke

Dato : 27-11-02 11:09

"John K" <sydfynsfm_sletdette@hotmail.com> wrote in message

> Det tror da fanden, hvis du også flabet over for dem, som du er over for
> Michael her.

Der er nok en pointe i det. Desuden bliver man træt af de mange tyskere der
går rundt og tror de er hjemme og føre en normal samtale på deres eget
sprog. De er jo næsten ikke på ferie når de er i DK. Alt bliver efterhånden
serveret for dem. Der er da en speciel charme og udfordring når man tager
til et andet land på ferie. Det går lidt dødt hvis det hele er på ens eget
sprog, så som menukort og diverse informationer. Men sådan er vi jo så
forskellige og turist industrien tjener sikkert fedt på det. Så noget kan de
da bruges til de tyske turister.

Nu skal det så lige siges at det ikke er min mening de alle skal over en
kam. Der er en del der er så flinke, og øver sig på dansk og kan sige "tak"
og "farvel" og andre vendinger. Det synes jeg ligefrem gør en glad. Så viser
de da lidt interesse i landets kultur. Der er desværre bare for få af dem .
:(

/Jochke

Fra : John K

Dato : 27-11-02 17:21

> [...]
viser
> de da lidt interesse i landets kultur. Der er desværre bare for få af dem
..

Jamen det kan jeg da godt være enig med dig i. For det meste er det da meget
sjovt når man prøver at begå sig på et andet lands sprog, der kan i hvert
tilfælde komme nogle sjove situationer ud af det

Mvh

John K

Fra : Jochke

Dato : 27-11-02 19:57

> [...]
> sjovt når man prøver at begå sig på et andet lands sprog, der kan i hvert
> tilfælde komme nogle sjove situationer ud af det

Jep og det er sjovt at man lige pludselig kan blive god til et sprog efter
et par genstande på den lokale pub. :D

/Jochke

Fra : Rainer Schöbe

Dato : 27-11-02 11:06

"Jochke" <ask@me.com> schrieb im Newsbeitrag
> Nope, arbejder med tyske turister og har fået rigeligt af dem, de er
> uforskammet. Bare min erfaring.

Jeg er tysker, bor i Tyskland og er i Danmark desværre kun nogle få gange om
året. Mit dansk er langt fra at være perfekt, men jeg prøver alligevel at
snakke dansk når jeg køber mine rundstykker, spørger efter vejen ... Og jeg
skammer mig altid over de tyskere, der kommer ind i købmanden og skriger:
"Fünf Mohn, drei Normale und eine Bild!" (fem rundstyyker med birkes, tre
"almindelige" og en "Bild"-avis).

Mange (de fleste?) tyske turister tror:
* de fleste danskere skal kunne tale tysk, da Danmark er så lille og
Tyskland er den store nabo
* hvorfor skal jeg som tysker lære et så mærkeligt sprog for et par uger om
året
* jeg er her på ferie og betaler, så skal de indfødte tale mit sprog

Det er vist ikke alle tyske turister der tænker og handler sådan, men jeg
kan forstå Jochke. Men at svare med fornærmelser på en "fornærmelse" passer
ikke til det billede, måske de fleste tyskere (men i hvert fald jeg) har af
danskerne: roligt, sindigt, snedigt, praktisk, stolt [men med et mærkeligt
sprog ].

--
Rainer Schöbe
using "E-Plus Professional Data GPRS/HSCSD" and "i-mode"

Fra : Jochke

Dato : 27-11-02 11:37

"Rainer Schöbe" <rainer.xp20021222.schoebe@imail.de> wrote in message

> [...]
> året. Mit dansk er langt fra at være perfekt, men jeg prøver alligevel at
> snakke dansk når jeg køber mine rundstykker, spørger efter vejen ...

Lige det jeg mener. Jeg prøver også at tale tysk når jeg er i tyskland. :)

> [...]
> "Fünf Mohn, drei Normale und eine Bild!" (fem rundstyyker med birkes, tre

Hehe det kender jeg alt for godt. Arbejder nemlig i en kiosk på en
campingplads.

> [...]
om
> året
> * jeg er her på ferie og betaler, så skal de indfødte tale mit sprog

Jep lige hvad jeg også har erfaret. Og så er der desværre også mange der
ikke gider lære engelsk (hva jeg bedre forstår), da de jo får alt serveret
på tysk. Modsat, danskerne. Hvis du vil læse videre på en lang uddannelse på
universitets niveau er man nød til at kunne læse og forstå engelsk. Flere
computerprogrammer bliver oversat til tysk end dansk. Det samme med film. Vi
bruger undertekster i DK og ikke synkronisering. (Vi ser bort fra børne og
familie film, da de henvender til til børn der ikke kan læse).

Er jeg helt forkert på den?

På den anden side kan man sige vi er tvunget til at være internationale,
hvis vi vil klare os. Det mener jeg giver flere fordele end ulemper.

> Det er vist ikke alle tyske turister der tænker og handler sådan, men jeg
> kan forstå Jochke. Men at svare med fornærmelser på en "fornærmelse"
passer
> ikke til det billede,

Ja blev lidt irriteret. Så kom der den følelse i mig, at hvis de fornærmer
mig, kan de måske lære det ved at blive fornærmet igen. Men ved da godt det
ingen vejne fører hen. Nogen gange må man bare være lidt barnlig og det kom
til udtryk her.
(Okay måske er den eneste måde Saddam og Osama kan fatte noget er at give
dem tilbage med samme medicin. Man kan nok ikke lige tale dem til fornuft.
:D )

>måske de fleste tyskere (men i hvert fald jeg) har af
> danskerne: roligt, sindigt, snedigt, praktisk, stolt [men med et mærkeligt
> sprog ].

Ja sådan er der så meget. :) Du har slet ingen racistiske billeder af
danskerne, efter den borgerlige regering er kommet til tops? :D

/Jochke

Fra : Claus E Beyer

Dato : 28-11-02 08:02

"Rainer Schöbe" <rainer.xp20021222.schoebe@imail.de> skrev i en meddelelse

> [...]
> danskerne: roligt, sindigt, snedigt, praktisk, stolt [men med et mærkeligt

Mener du at vores sprog er mærkeligt? - Hvad med det "Militärische Schimpfsprache"
der tales i vores sydlige naboland.

Claus

Fra : Rainer Schöbe

Dato : 28-11-02 08:24

Hej Claus.

"Claus E Beyer" <cebeyer@hotmail.com> schrieb im Newsbeitrag
> Mener du at vores sprog er mærkeligt? - Hvad med det "Militärische
Schimpfsprache"
> der tales i vores sydlige naboland.

De fleste tyskere siger at danskerne taler med mindst en hed kartoffel i
munden. Jeg ved godt at mange danskere siger lige præcist det om tyskerne
fra Sydtyskland (Bayern).

Jeg personligt synes at det danske sprog og dets udtalelse har en vis charme
der støtter mine uracistiske positive fordomme over/af (?) danskerne.

P.S.: SMS fra Telmore til E-Plus virker stadigvæk ikke.

Fra : Hans Paulin

Dato : 28-11-02 10:06

Claus E Beyer wrote:
>[men med et mærkeligt sprog ].
>
> Mener du at vores sprog er mærkeligt?

....er det kun mig, der kan se en

>- Hvad med det "Militärische
> Schimpfsprache" der tales i vores sydlige naboland.

....huh?
Hans

Fra : Claus E Beyer

Dato : 28-11-02 13:05

"Hans Paulin" <niluap@tiscali.danmark> skrev i en meddelelse

> ...er det kun mig, der kan se en

> ...huh?

Ja, tysk er virkeligt et godt sprog "at skælde ud på".

Claus

Fra : Jochke

Dato : 26-11-02 19:22

> [...]
> mishagsytringer.
> Jeg mener at du helt tydeligt har overskredet nogen grænser! Du burde

Desuden ville dk.teknik.telefoni.mobil hedde noget i retning af
dk.technik.telefoni.handy på tysk. Så tvivler på at han tager fejl.

/Jochke

Fra : Torsten Wullf

Dato : 26-11-02 20:19

Jochke wrote:
> Desuden ville dk.teknik.telefoni.mobil hedde noget i retning af
> dk.technik.telefoni.handy på tysk. Så tvivler på at han tager fejl.

læs lige hvad du selv kom til at skrive:
>dk.technik.telefoni.handy på tysk
så hurtigt kommer man galt afsted.

hilsen
Torsten

Fra : Plesner

Dato : 26-11-02 21:48

> Ja ser du. Der er sjovt nok en grund til at dette hedder dk grupper.

*plonk*

plesner

Fra : news.t-online.de

Dato : 27-11-02 02:32

Hello to all people from Denmark,

I didn't know how much trouble caused by my posting in this newsgroup. What
I can read sounds not so friendly. I thought Denmark is not so far away from
Germany and so it can be possible someone can read this posting.
I beg your pardon for my intrusion.
I also didn't know that Denmark people are so intolerant to foreign people.
Nobody made a reposting in english language to inform me about my mistake
(All other say's this is a German property - mainly in the past). So this
what it's called EU without BORDERS (only borders in the heads of the
people).

So long for today and all time and last regards
Michael M.

Fra : Hans Paulin

Dato : 27-11-02 02:48

news.t-online.de wrote:
> Hello to all people from Denmark,

....Du musst es nicht so ernst nehmen! - er hat nur spass gemacht - und
mehrere andere Leute haben versucht es wieder gut zu machen...

Hals- und Beinbruch! he he...

Mit freundlichen Grüssen
Hans

Fra : Fischer

Dato : 27-11-02 06:53

> I also didn't know that Denmark people are so intolerant to
> foreign people.

Well, now you know. Denmark is in top when it comes to racism.
Sad, but that's how it is.

*Fischer

Fra : Jochke

Dato : 27-11-02 10:16

"Fischer" <express@get2net.dk> wrote in message

> Well, now you know. Denmark is in top when it comes to racism.
> Sad, but that's how it is.

Just see the new government in Denmark. Now the Dansk Folkeparti (Danish
national party) is one of the biggest party in Denmark, and just for about 3
yars ago they were one of the smallest. Denmark are becoming the land of the
racist. :)

/Jochke

Fra : Jochke

Dato : 27-11-02 10:53

> [...]
from
> Germany and so it can be possible someone can read this posting.

Hey I think it's okay for you to post in a Danish group, like I also think
it's okay a German citizen visits Denmark. But what I don't like is when
they expect that it's naturally we in Denmark speaks German. When I'm
visiting other countries, I always ask them if they speaks the language, for
the most English. It's kind of impudent if I start speaking Danish.
So if you have started with that I could have tolerate it. :)

> I also didn't know that Denmark people are so intolerant to foreign
people.

Only if they are naughty. :D

> [...]
> (All other say's this is a German property - mainly in the past). So this
> what it's called EU without BORDERS (only borders in the heads of the

Hmmm I don't really understand what's your point. What is a German property?

Regards

/Jochke

Fra : WHaP

Dato : 04-12-02 10:27

hvad fanden er det lige denne gruppe hedder igen? svin-alle-tyskere til så
meget du kan? NEJ hjælp dog manden! hvis i da kan!
tror ikke problemet ligger i han skriver på tysk, men nærmere at ingen kan
svare på hans spørgsmål?

WHaP

Fra : Basic Electronics

Dato : 04-12-02 12:47

> [...]
> meget du kan? NEJ hjælp dog manden! hvis i da kan!
> tror ikke problemet ligger i han skriver på tysk, men nærmere at ingen kan

Ja hvis han skriver på dansk skal han nok få hjælp!!
Der er en grund til den hedder dk. i starten.
Prøv at stille et spørgsmål i en tysk NG på dansk, og se så hvor mange der
svarer!!
MVH Janus Olsen

Fra : Carsten Stage

Dato : 04-12-02 19:27

Basic Electronics wrote:

> Ja hvis han skriver på dansk skal han nok få hjælp!!

Hallo - der står ingen steder, at en forespørgsel på tysk ikke er
tilladt!

> Der er en grund til den hedder dk. i starten.

Ja, det er der - men det har _intet_ at gøre med, at der kun må bruges
dansk i gruppen

> Prøv at stille et spørgsmål i en tysk NG på dansk, og se så hvor
> mange der svarer!!

Måske et enkelt fra en af de dansktalende i Nordtyskland.

Det er en ubehagelig stemning man ser i enkelte indlæg her i tråden -
man skammer sig næsten over at være dansk!

Iøvrigt er emnet OT - hvorfor der ikke er grund til at forfølge det
yderligere.

Carsten.

Fra : Jochke

Dato : 04-12-02 20:17

"Carsten Stage" <stageNOSPAM@fabel.dk> wrote in message

> Hallo - der står ingen steder, at en forespørgsel på tysk ikke er
> tilladt!

Har Basic Electronic nogen sinde påstået det modsatte?

> Ja, det er der - men det har _intet_ at gøre med, at der kun må bruges
> dansk i gruppen

Det har han heller ikke påstået. Men hvis han skriver på dansk er chancen jo
nok større at han får hjælp.

> Måske et enkelt fra en af de dansktalende i Nordtyskland.

> Det er en ubehagelig stemning man ser i enkelte indlæg her i tråden -
> man skammer sig næsten over at være dansk!

Ja sådan har jeg det også. Utroligt at der er så mange danskere der bare
finder sig i at tyskerne hunser rundt med os. Vi har ingen chance for at
hunse rundt med dem. Jeg skammer mig at der er så mange danskere der bare
lader dem komme og tale tysk alle steder. Der burde være flere danskere der
burde sige dem imod. Vi ender jo næsten med at blive ædt op af tyske
turister, der kun vil tale deres eget sprog. Tænk at nogen danskere
efterhånden stadig kalder sig danskere. De finder sig i tyskernes
behandling. Jeg skammer mig. :(

> Iøvrigt er emnet OT - hvorfor der ikke er grund til at forfølge det
> yderligere.

Kan ikke være mere enig med dig. :D Er det egentlig OT at skrive på et
andet sprog end dansk i en DK gruppe? For så er hele tråden OT. :D Men
kunne jeg ikke forestille mig. Gider egentlig ikke slå det op. Jep indrømmer
er lud doven, og skammer mig allerede. :D

/Jochke

Fra : John K

Dato : 04-12-02 19:48

"Basic Electronics" <janus@basicelectronics.dk> skrev i en meddelelse

> Ja hvis han skriver på dansk skal han nok få hjælp!!

Det vil sige at du ikke vil hjælpe manden fordi han skriver på tysk, også
selv om du reelt godt kunne hjælpe manden?

> Der er en grund til den hedder dk. i starten.

Hvorfor da - kan du egentlig give en uddybende forklaring?

> Prøv at stille et spørgsmål i en tysk NG på dansk, og se så hvor mange der
> svarer!!

Det er ikke sikkert der er så mange der svarer, men hvis der er nogle der
gør, vil det sikkert være på et højere niveau end her i gruppen

Mvh

John K

Fra : Jochke

Dato : 04-12-02 20:03

"John K" <sydfynsfm_sletdette@hotmail.com> wrote in message

Lige mine kommentare og meninger. :D

> Det vil sige at du ikke vil hjælpe manden fordi han skriver på tysk, også
> selv om du reelt godt kunne hjælpe manden?

Ja og nej. Hvis en tysker kommer pænt hen til mig og spørger mig hjælper jeg
ham gerne hvis han forinden i det mindste har spurgt mig om jeg
taler/forstår tysk, eller om det er i orden at han gør det. Ellers vil
opfatter jeg det som en direkte provokation bare at begynde at slynge et
fremmed sprog ud i hovedet på en anden, når man nu er på besøg i et andet
land.

> Hvorfor da - kan du egentlig give en uddybende forklaring?

Ja det kan jeg godt. Det er fordi dk er den internationale forkortelse for
Danmark. Dermed er det danske nyhedsgrupper. Siger egentlig sig selv. Du kan
jo prøve at gætte på hvad det betyder når der står UK, SE, DE, IT og NO
foran gruppe navnene?!

> Det er ikke sikkert der er så mange der svarer, men hvis der er nogle der
> gør, vil det sikkert være på et højere niveau end her i gruppen

Er alt efterhånden ikke mere seriøst end denne debat der køre nu? :D Har
efterhånden kun været OT indlæg og ikke et eneste seriøst svar på tyskerens
spørgsmål. :)

/Jochke

Fra : John K

Dato : 04-12-02 22:41

> [...]
> fremmed sprog ud i hovedet på en anden, når man nu er på besøg i et andet

Det vil sige at manden i det her tilfælde først skulle have spurgt ad om der
er nogen der forstår tysk, vente på et eventuelt svar, og så stille sit
spørgsmål?

> [...]
kan
> jo prøve at gætte på hvad det betyder når der står UK, SE, DE, IT og NO

Det er jeg sådan set godt klar over, men der står vel ikke noget om at man
_skal_ skrive på dansk.
- og havde han skrevet på engelsk var reaktionen sikkert også en anden.

Hmmm... mener du virkelig vi er OT ))

Mvh

John K

Fra : Basic Electronics

Dato : 04-12-02 22:56

> Det vil sige at manden i det her tilfælde først skulle have spurgt ad om
der
> er nogen der forstår tysk, vente på et eventuelt svar, og så stille sit
> spørgsmål?
Hej
Han kunne da i det mindste have undskyldt at han ikke kunne dansk, og af
mangel på et bedre sted at spørge ville han lige spørge os. Så er det da
helt i orden med mig. Jeg har også oplevet mange af de tyskere der stormer
ind i en butik og starter på flydende højhastigheds tysk, som om det skulle
være mit modersmål, og der stod jeg endda i en telebutik og ikke en eller
anden vesterhavskiosk hvor ansættelseskravet nærmest er at man kan tysk. De
kunne godt lære lidt af asiaterne der er på randen til at høfligheden bliver
belastende
MVH Janus Olsen

Fra : Jochke

Dato : 04-12-02 23:23

> Det vil sige at manden i det her tilfælde først skulle have spurgt ad om
der
> er nogen der forstår tysk, vente på et eventuelt svar, og så stille sit
> spørgsmål?

Du spørger måske ikke før du tager noget, eller rækker over? Princippet er
det samme for mig.

> Det er jeg sådan set godt klar over, men der står vel ikke noget om at man
> _skal_ skrive på dansk.

Mener da heller ikke der er nogen der har påstået at der SKAL skrives på
dansk.

> - og havde han skrevet på engelsk var reaktionen sikkert også en anden.

Ja idet engelsk er mere udbredt i DK end tysk. Der bliver også undervist
engelsk på et højere niveau i DK, da vi nærmest ikke kan undvære det.

> Hmmm... mener du virkelig vi er OT ))

Jep og vi fortsætter den OT.. :D

/Jochke

Fra : John K

Dato : 05-12-02 20:13

> "John K" <sydfynsfm_sletdette@hotmail.com> wrote in message

> der
>
> Du spørger måske ikke før du tager noget, eller rækker over?

Kommer an på situationen.

> Princippet er
> det samme for mig.

Det er det ikke for mig. I dit eksempel er der tale om direkte
kommunikation, det er der ikke tale om her.

> Mener da heller ikke der er nogen der har påstået at der SKAL skrives på
> dansk.

Du får det da til at lyde sådan

> Ja idet engelsk er mere udbredt i DK end tysk. Der bliver også undervist
> engelsk på et højere niveau i DK, da vi nærmest ikke kan undvære det.

Muligt, men de fleste har trods alt haft tysk i folkeskolen.
- og hvis man ikke kan forstå det der bliver skrevet, kan man jo springe det
over...

> Jep og vi fortsætter den OT.. :D

Kein Problem

Mvh