Kartofler
Fra : Claus Hansen

Dato : 26-11-02 14:50

Nu har vi da vist nok "kogt "nok på de kartofler*GGG*
Grunden til at jeg overhovedet kommenterede emnet er
JEG HADER KARTOFLER
Det er min klare overbevisning at disse besynderlige
rod frugter IKKE er beregnet til menneske føde.
Men folk har en tendens til at tilbede kartofler ,som var
det en religion....
Jeg møder ofte mennesker der slet ikke kan fatte at kartofler
ikke nødvendigvis SKAL indgå i dagens hovedemåltid.
Er jeg til fest,og sender fadet med kart... videre,bliver der helt
stille omkring bordet.....Er han syg eller hvad???
Om jeg begriber at i kan spise dem.
Hilsen Claus

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 26-11-02 17:25

> Det er min klare overbevisning at disse besynderlige
> rod frugter IKKE er beregnet til menneske føde.
> Om jeg begriber at i kan spise dem.

Sådan har jeg det med grøntsager - at nogen med almindelig sund fornuft kan
påstå at de kan spises for slet ikke at snakke om at de smager godt - det er
mig en evig kilde til dyb undren.

Mvh Maria

Fra : Kat

Dato : 26-11-02 21:00

"Maria Frederiksen" skrev:
> [...]
fornuft kan
> påstå at de kan spises for slet ikke at snakke om at de smager

Sådan har jeg det med fisk!
Kan slet ikke forstå at nogen kan sidde og sige Umme-Um og slubre det
i sig.
--
Kat
---

Fra : ArJo

Dato : 27-11-02 10:10

'Kat' havde følgende at sige :

> [...]
> godt - det er
>
> Sådan har jeg det med fisk!
> Kan slet ikke forstå at nogen kan sidde og sige Umme-Um og slubre det
No probs.....så længe den ik' er smækfyldt med ben!!!!

ArJo

Fra : Anita

Dato : 26-11-02 22:57

"Maria Frederiksen" skrev

> [...]
kan
> påstå at de kan spises for slet ikke at snakke om at de smager godt - det

Sjovt, jeg har det på præcis samme måde.
Hvilket ofte er halvpinligt når man er på restaurant, hvor de særeste
grønsager nærmest betragtes som en delikatesse og man betragtes som sær når
man ikke guffer det i sig med velbehag.

Kartofler er heller ikke den store livret - nok mest fordi jeg har fået det
HVER ENESTE DAG hele den hjemmboende del af mit liv. Næsten alt bliver for
kedeligt i længden.

Venlig hilsen Anita

Fra : Niels Henriksen

Dato : 27-11-02 15:15

"Claus Hansen" <claus-bager@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Er jeg til fest,og sender fadet med kart... videre,bliver der helt
> stille omkring bordet.....Er han syg eller hvad???

Hvis det er et fad med flødekartofler, så kommer fadet ikke videre fra mig
*GGG*

--
Niels

Fra : Claus Hansen

Dato : 27-11-02 20:51

"Niels Henriksen" <niels@biggs.dk> skrev i en meddelelse
> "Claus Hansen" <claus-bager@mail.dk> skrev i en meddelelse
>
> Hvis det er et fad med flødekartofler, så kommer fadet ikke videre fra mig
> [...]
Selv kartofler kan "kamofleres"så de faktisk smager udemærket.
Eller er det fordi at man ikke kan smage at det er kartofler??*GGG*
Claus

Fra : KatjaStrofen

Dato : 27-11-02 21:21

Niels Henriksen <niels@biggs.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:as2k21$7ns$1@sunsite.dk...
> "Claus Hansen" <claus-bager@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis det er et fad med flødekartofler, så kommer fadet ikke videre fra mig
> [...]
Uha.. der kan jeg en fedtfattig variant! - eller ved ikke hvor fedtfattig
den er.. men den er væsentligt sundere end med fløde!

Istedet for fløde bruger jeg cheasy's 3% sauce - den med hvidløg! - det
smager simpelthen skøøøønt! - saucen kan være lidt tyk, og kan derfor
blandes op med lidt mælk, og så i ovnen med hele svineriet og uhmm... - så
kan man lide flødekartofler - er dette klart et lækkert alternativ! - og jeg
vil skyde på den er væsentligt "bedre" [læs også sundere] end
flødevarianten!

Katja!

Fra : Rollike

Dato : 28-11-02 07:57

> [...]
jeg
> vil skyde på den er væsentligt "bedre" [læs også sundere] end

Jeg laver simpelthen en mælkesovs på mælk, mel. salt og peber... hælder
det ud over kartoflerne (i fadet) og tilsætter hvidløg, alm løg eller hvad
der nu smager....

Det er ikke helt det samme som flødekartofler.. men det nærmer sig og
den er så fedtfattig som den kan blive

Mange hilsner
Mette

---

Fra : Web . Woman

Dato : 27-11-02 21:15

"Claus Hansen" <claus-bager@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Nu har vi da vist nok "kogt "nok på de kartofler*GGG*

Hvad har din aversion mod kartofler egentlig med gruppens emne at gøre?

Mvh. Lisbeth

Fra : Rollike

Dato : 28-11-02 08:04

> Hvad har din aversion mod kartofler egentlig med gruppens emne at gøre?

Jeg tillader mig lige at kommentere...

Det er måske lidt ot... og så alligevel.. for vi er da længere nede i tråden
kommet godt rundt om nogle andre vigtige ting...

Og der sker vel ikke noget ved at der kommer en lille hygge snak en gang i
mellem Det gør da bare gruppen endnu mere behagelig at være i
Jeg synes det er meget typisk for denne gruppe.. At så snart der kommer det
mindste der ikke lige passer ind i de uskrevne (og de skrevne) regler så
farer folk op... slap dog af.. vi er her jo allesammen af samme grund.. Vil
i se eksempel på en hyggelig NG så tag et kig på news:dk.fritid.dyr.kat Der
er det nemlig ikke forbudt at komme med ting der er OT.. for der kender man
hinanden og hygger sig sammen

Nå men jeg synes det er ret relevant... For mange gange når man snakker
"slank" så har det noget med råvarer, opskrifter, kostplaner osv. at gøre...
og som Claus har det med kartofler har jeg det med grøntsager, fisk og
indmad.... Det er ret belastende når man nu prøver at ligge sin kost om...
og derfor ikke særlig motiverende.... Jeg synes det er relevant og at
det leder ud til nogle gode emner i tråden

Mange hilsner
Mette

---

Fra : Web . Woman

Dato : 28-11-02 17:24

"Rollike" <valofjernmig@valo.dk> skrev i en meddelelse

> Og der sker vel ikke noget ved at der kommer en lille hygge snak en gang i
> mellem

Nejda. Især ikke hvis det handler om gruppens emne.

Mvh. Lisbeth

Fra : Rollike

Dato : 28-11-02 22:09

"Web . Woman" <anaeitis_nospam@pc.dk> skrev i en meddelelse
> "Rollike" <valofjernmig@valo.dk> skrev i en meddelelse

> Nejda. Især ikke hvis det handler om gruppens emne.

Nå okay så er vi jo enige.. og da jeg jo så flto har konkluderet at jeg
synes emnet passer godt ind i gruppen her... så er der jo ikke noget porblem

Mange hilsner
Mette

---

Fra : Web . Woman

Dato : 28-11-02 22:39

> [...]

> Nå okay så er vi jo enige.. og da jeg jo så flto har konkluderet at jeg
> synes emnet passer godt ind i gruppen her... så er der jo ikke noget

Det er beskrivelsen på denne side, der definerer, hvad der passer til
gruppen her:
http://www.usenet.dk/grupper.pl?get=dk.helbred.slank

Mvh. Lisbeth

Fra : Rollike

Dato : 30-11-02 12:48

> Det er beskrivelsen på denne side, der definerer, hvad der passer til
> gruppen her:
> http://www.usenet.dk/grupper.pl?get=dk.helbred.slank

Tak den har jeg læst og det er derfor jeg mener emnet passer ind

MVH Mette

---

Fra : Web . Woman

Dato : 30-11-02 19:43

> Tak den har jeg læst og det er derfor jeg mener emnet passer ind

At affyre en løsrevet bemærkning om, at man ikke kan lide dit eller dat har
intet overhovedet med gruppens emne at gøre.

dk.kultur.mad+drikke er velegnet til debat vedrørende fremstilling,
tilberedning og konsumering af mad og drikkevarer - herunder madkultur.

Mvh. Lisbeth

Fra : Rollike

Dato : 30-11-02 20:59

> [...]
>
> dk.kultur.mad+drikke er velegnet til debat vedrørende fremstilling,
> tilberedning og konsumering af mad og drikkevarer - herunder madkultur.

Som både du og jeg har bemærket er vi meget uenige i dette.. og jeg gider
ikke træde mere i det.. Jeg ændrer ikke min holdning til et jeg synes det er
okay at komme med en bemærkning om det og at det blev en god tråd... Men Jeg
mener at man blot kan springe et indlæg over hvis ikke man gider læse om
det. der var jo tydeligvis andre der godt gad at læse og svare på posten.
Og da denne NG er for folk der er interesseret i at snakke "slank" så bliver
indholdet af posterne jo altid om det emne!.

Du behøves ikke svare på dette indlæg for som jeg skriver gider jeg ikke
træde mere i det og dermed framvælger jeg hermed denn tråd!

jeg ved at dette er totalt OT men jeg synes ofte at "netpolitiet"
(selvvalgte) ofte går i meget små sko.. hvilket gør at mange NG'er bliver
stive, grå og kedelige! dette er ikke noget personligt.... blot en
observation fra andre NG'er og specielt denne... her sker det nemlig ret
ofte! man skal passe på at åbne munden for man bliver hurtigt høvlet ned.

mange hilsner
Mette

---

Fra : KatjaStrofen

Dato : 30-11-02 20:51

Rollike <valofjernmig@valo.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3de9150e$0$212$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> [...]
> ofte! man skal passe på at åbne munden for man bliver hurtigt høvlet ned.

Uha.. det bliver jeg nød til at reagere på!!

Det så kaldte netpoliti, gør faktisk her er til at holde ud at være i m ine
øjne! - De følger diverse fundats og sørger for at rette folk, som
tydeligvis ikke har gidet sætte sig ind i NG'erne!

Og hvis folk får lov, til at bruge dette medie som det passer dem, vil der
nok være rigtigt mange der forlader dette fora - mig selv incl. - ta emnet
kommercielle reklamer, eller blot reklamer i almindelighed. - Der er NG'er
til den slags... og hvis jeg ønsker at se på det, går jeg derhen, jeg gider
ikke blive bombaderet med tilbud på køleskabe m.m fordi jeg abonnere på
dk.kat gruppen!

Så, jeg synes det er helt okay, at man irettesætter andre, og hvis de ikke
kan tåle mosten i mine øjne, jamen så må de sgu forlade bageriet! - vi skal
alle kunne være her, derfor der er fælles regler!

OG jeg vælger så ikke at udtale mig om den konkredte diskussion i har gang
i - blot din udtalelse omkring netpolitiet

katja