Andet multimedie
bentjuul 3670
Grafisk knapdesign i hvilken farveopløsnin~
Fra : Kim Larsen

Dato : 01-01-01 18:19

Hej alle sammen.

Jeg har et lille problem. Jeg skal designe nogle knapper med tekst på til
mit websted.

Men når jeg gør det, er der farvenuancer imellem knappen og sidefarven på
sitet.

Jeg arbejder i 32bits ægte farver og når jeg designer knapperne laver jeg
først en tegning i 16,7 mill farver, 24 bit.

Denne tegning reducere jeg så bagefter til 256 farver 8 bit, for at kunne få
den til at passe ind i gif formatet.

Jeg kan godt se, at der er noget galt her, men hvad skal jeg gøre ?

Jeg vil gerne kunne lave "alias" på bogstaverne, idet det bliver noget
pænere.
Jeg vil gerne kunne bruge gif formatet, fordi det ikke fylder ret meget.

Fidusen, skulle jo gerne ende op med at uanset hvilken opløsning og
farvedybte der blev brugt, så var der ikke farvenuancer mellem knapperne og
skærmfarven.

Kim
Odense