dykkerferie - 10/12 - 23/12
Fra : JanTheMan

Dato : 26-11-02 11:56

Jeg har netop fået mulighed for at tage på ferie i december (ca. i perioden
10/12 og frem til den 23/12).
Jeg kunne tænke mig at tage på en dykkerferie, hvor jeg evt. tager et open
water advanced course (padi).
Regner med at det vil være billigst at tage ned omkrig Rødehavet (selve
rejsen). Men hvilket prisleje kan anses for at være billigt?
Og hvor kan jeg kigge efter et godt tilbud på en dykker ferie? Dvs. der
behøver ikke at være arrangeret alt i forvejen. Det kan jeg godt selv klare
dernede

Kender ikke så meget til rejsemarkedet for tiden - men kan jeg regne
med/håbe på at finde en billig afbudsrejse i nævnte periode, eller er det
nærmest lukket land med afbudsrejse i dag? I det tilfælde ville jeg
selvfølgelig være åben over for hvor jeg kom hen - bare det er varmt.
Så fx. Gran Canarie for 995 for 1 uge. Det ville være fint, hvis det var i
nævnte periode.

Håber at der er nogle som kan give mig nogle tips og ideer.

Mvh

Jan

Fra : max

Dato : 26-11-02 12:13

> [...]
> nævnte periode.
>
> Håber at der er nogle som kan give mig nogle tips og ideer.

Atlantis arranger rejser til Sharm el Sheik, det kan betale sig at
bestille kurser og ekstra dyk gennem dem. De bruger Ocean College,
og det fungerer udemærket.. Dykning i Egypten er ellers ikke helt
billigt, men det er det værd - mad og drikke er også forholdsvis dyrt.
Begge de nævnte selskaber er på nettet.. mvh max.

Fra : JanTheMan

Dato : 26-11-02 13:14

"max" <maxartz@hotmail.com> wrote in message
> Atlantis arranger rejser til Sharm el Sheik, det kan betale sig at
> bestille kurser og ekstra dyk gennem dem. De bruger Ocean College,

Ok. Takker.

> og det fungerer udemærket.. Dykning i Egypten er ellers ikke helt
> billigt, men det er det værd - mad og drikke er også forholdsvis dyrt.

Troede ellers Egypten var billigt - men man måske i et udpræget turistområde
de nævnte steder?

/Jan

Fra : max

Dato : 26-11-02 16:43

> Troede ellers Egypten var billigt - men man måske i et udpræget
turistområde
> de nævnte steder?
>
> /Jan

Hehe - du har ikke fulgt med - Rødehavet har i årevis været beskrevet
som et af de bedste dykkersteder i verden og Egypterne er jo ikke
dummere end andre folk, så ja det koster noget at bo og dykke, du
kan finde meget billige steder i andre dele af landet, ude i ørkenen...
Hvis du rejser på egen hånd er det en del billigere nogle hundred km
oppe a kysten tror det hedder Nueba eller Dahab.. Det er knabt så
godt dyk, men det sir vel sig selv.... Busser er ikke helt billige,men de
er af en rimelig god standart, så længere ture er ikke noget problem -
husk pas - der er meget kontrol, når du bevæger dig væk fra turist -
områderne.. Men dit største problem blir nok at få en billet på denne
årstid... mvh max

Fra : JanTheMan

Dato : 26-11-02 22:34

> [...]
> husk pas - der er meget kontrol, når du bevæger dig væk fra turist -
> områderne.. Men dit største problem blir nok at få en billet på denne

Mange tak for et godt svar

Tænker du på billet til bussen eller flyet derned?

Mvh Jan

Fra : max

Dato : 27-11-02 00:07

> Mange tak for et godt svar
>
> Tænker du på billet til bussen eller flyet derned?
>
> Mvh Jan

Jeg har ikke oplevet problemer med at få plads på busserne
- tværtimod, de kører ofte og der er god plads..Vippesæder
aircon og hollywood videoer..
Jeppes forslag lyder fornuftigt 260kr pr dag er standart, kan
gøres billigere hvis du bestiller gennem Atlantis, enten hjemmefra
eller der nede, men de har vidst kun dykning fra Sharm..
mvh max

Fra : Jeppe

Dato : 26-11-02 14:29

"JanTheMan" <jpeace73@hotmail.comSPAM> skrev i en meddelelse
> Jeg har netop fået mulighed for at tage på ferie i december (ca. i
perioden
> 10/12 og frem til den 23/12).

Den 13/12-2002 har Alletiders Rejser en restplads til Hurgada, en uge for
2498kr.(Kastrup)
Dykning kan du med fordel bestille hjemmefra. Enten gennem Alletiders, eller
på egen hånd.

I september tog jeg en restplads til Hurgada, med Startour til 2500kr. +
morgenmad hele ugen til 150kr. og enkeltværelsestillæg 200kr.
Hjemmefra kontaktede jeg www.emperordivers.com og bestilte 5 dages dykning
inkl. bly, luft og frokost + ubegrænset drikkevare ombord.
Det kostede 1300kr. og var også inklusiv transport til/fra et hvilket som
helst hotel i Hurgada.

Ialt 4150kr. Dertil skulle lægges aftensmad + fornøjelser(Dem var der ingen
af, da jeg sov når jeg ikke dykkede)

Det eneste problem var, at jeg på ankomstdagen skulle kontakte Emperor
Diverse og fortælle dem hvilket hotel jeg boede på, så de næste dag kunne
samle mig op i deres bus. Jeg kendte ikke hotellet i forvejen, da rejsen var
uspecificeret. Jeg fik først ringet til Emperor efter kl. 18.00 og der havde
de lukket. Jeg måtte så ringe til dem tidlig næste morgen, men da var deres
bus, kørt forbi det hotel jeg boede på, så jeg måtte tage en taxa.

Ellers var det en suveræn tur med super dykning...

Mvh
Jeppe

Fra : JanTheMan

Dato : 27-11-02 00:49

"Jeppe" <jbomholtSPAM@mail.dk> wrote in message
> [...]

> inkl. bly, luft og frokost + ubegrænset drikkevare ombord.
> Det kostede 1300kr. og var også inklusiv transport til/fra et hvilket som

Har du nogen idé om hvordan Hurgada er i forhold til Sharm el Sheikh?
Mvh Jan