Jeg giver op... dusør udloves
Fra : Lars Hessellund

Dato : 26-11-02 11:18

Jeg har et problem der i virkeligheden er relativt let at løse, men når man
ikke har arbejdet med Java før er det ret svært!
Jeg vil give kr. 500 til en der gider/kan sætte tre forskellige Java-app,
sammen.
Jeg skal bruge det til et eksamensprojekt hvor det ikke er vigtigt at jeg
har programmeret det, bare jeg kan forklare hvordan det er bygget op. Jeg
har styr på teorien, men noget andet er at sætte det sammen i praksis.
Det skal fungere på følgende måde:

1. Download Java-app.
2. Java-app. skal kunne læse en tekst-fil på brugerens HD der indeholder
følgende:
1. krypteringsnøgle (i binær form)
2. strings der skal krypteres
3. Alt efter hvilken knap klienten trykker på i browseren skal den
tilhørende string (hentet fra fil) krypteres og sendes på en foruddefineret
ip port. sammen med aktuelt klokkeslet.
4. Når java-appletten har sendt data til den angivet ip port og disse er
bekræftiget sender serveren svar tilbage (dette gøres automatisk),
Java-appletten skal så give dette svar tilbage til brugeren om at
kommunikationen er udført (måske i form af en rød "diode" der
tændes/slukkes.

Status ser således ud:
Jeg har en Java-app der opretter forbindelsen til den givne port på
serveren.
Jeg har en Java-app der kan kryptere og dekryptere.
Jeg har de strings der skal krypteres
krypteringsnøglen er tilfældig.

Hvad der sker på server-siden skal du ikke bekymre dig om, det er kun
klient-siden der skal behandles.

Jeg har for længe siden lavet noget lign. dog uden delen med at hente fra
HD.
For en der kan programmere i Java er det let tjente penge.

Lars

Fra : Morten F. Hansen

Dato : 26-11-02 12:16

> Jeg skal bruge det til et eksamensprojekt hvor det ikke er vigtigt at jeg
> har programmeret det, bare jeg kan forklare hvordan det er bygget op.

Hmm... hvorfor mon det så er en del af opgaven, hvis det ikke er vigtigt?

Fra : Lars Hessellund

Dato : 26-11-02 12:21

> Hmm... hvorfor mon det så er en del af opgaven, hvis det ikke er vigtigt?

Selvfølgelig er det vigtigt at vise at det jeg i teorien har udtænkt virker.
Det er IKKE vigtigt hvem der programmerer det!!!
Og det var ikke et spørgsmål om at starte en diskussion. Enten vil man,
eller også vil man ikke!
Forøvrigt er det ikke den del af projektet der er den primære del!
Mvh.
Lars

Fra : Morten F. Hansen

Dato : 26-11-02 12:27

> [...]
> eller også vil man ikke!
> Forøvrigt er det ikke den del af projektet der er den primære del!

Okay, lad gå så Med hensyn til access af det lokale fil-system, vil
følgende side sikkert være god at læse:

http://developer.java.sun.com/developer/technicalArticles/Security/Signed/

Fra : Lars Hessellund

Dato : 26-11-02 12:36

> Okay, lad gå så Med hensyn til access af det lokale fil-system, vil
> følgende side sikkert være god at læse:
>
> http://developer.java.sun.com/developer/technicalArticles/Security/Signed/

Måske det er meget velment, men som jeg skrev i min første tråd, så ved jeg
godt hvordan det i teorien skal fungere!
DET jeg mangler er én der kan sætte stumperne sammen og få det til at
fungere!!!

Fra : Lasse Westh-Nielsen

Dato : 26-11-02 14:51

Hvis det ikke absolut skal køre via en webbrowser, kan du bare bruge
Appletviewer. Den har ingen sikkerhedsbegrænsninger. Og den kan hente URL'er
ganske som en webbrowser.

Er det en del af opgaven at du skal bruge en webbrowser?

- Lasse

Fra : Lars Hessellund

Dato : 26-11-02 22:52

"Lasse Westh-Nielsen" <lasse@daimi.au.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
URL'er
> ganske som en webbrowser.
>
> Er det en del af opgaven at du skal bruge en webbrowser?

Nej, det har ikke noget med opgaven at gøre. Jeg har selv defineret opgaven
og Java-appletten er bare et værktøj ikke en decideret del af projektet.
Appletviewer, mener du ligesom Java Web Start?
Den har jeg ikke kunnet få til at fungere, hvordan er det meningen at den
skal fungere? Hvordan skal jeg gemme min applet?

Fra : Lasse Westh-Nielsen

Dato : 27-11-02 01:57

Du skal have en .HTML fil med appletten i, ganske som med browseren. Du
behøver ikke nødvendigvis en webserver, appletviewer kan bruges både over
filsystem med et filnavn, og over web med en url.

"appletviewer" er en del af dit J2SE kit vil jeg tro, så du kan bare skrive
det i kommandolinien.

Så skriver fx:
"C:\>appletviewer http://www.daimi.au.dk/~lasse/Mandelbrot/Mandelbrot.html"

Sværere er det ikke

Mvh Lasse

Fra : Lars Hessellund

Dato : 01-12-02 13:29

> Så skriver fx:
> "C:\>appletviewer
http://www.daimi.au.dk/~lasse/Mandelbrot/Mandelbrot.html"

Hmm... jeg kan ikke få det til at fungere...

Fra : Mikkel Nielsen

Dato : 01-12-02 02:38

he he ... håber sgu' heller ikke de lægger særlig meget vægt på hastigheden
.... min tb 1.9 gig bliver banket i knæ i 3 minutter for at genere skidtet :D

Fra : Lars Hessellund

Dato : 01-12-02 13:28

"Mikkel Nielsen" <mn@znet.dyndns.dk> skrev i en meddelelse
> he he ... håber sgu' heller ikke de lægger særlig meget vægt på
hastigheden
> ... min tb 1.9 gig bliver banket i knæ i 3 minutter for at genere skidtet
:D

For at genere hvad?

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 04-12-02 14:27

Mikkel Nielsen wrote:
> he he ... håber sgu' heller ikke de lægger særlig meget vægt på
> hastigheden ... min tb 1.9 gig bliver banket i knæ i 3 minutter for
> at genere skidtet :D

Det lyder da som om du har et problem, min XP200+ viser den
indenfor 7 sek.

/Mikael