Andet multimedie
buet tekst i psp
Fra : Ricko.2

Dato : 26-11-02 09:42

hej er det slet ikke muligt at lave buet tekst i psp 7.04 eventuelt med et
filter eller andet værktøj , jeg kan ikke rigtig se nogen mulighed ?

--
Ricko.2

Fra : Britt Malka

Dato : 26-11-02 11:16

On Tue, 26 Nov 2002 09:42:11 +0100, "Ricko.2" <familie@bluemail.dk>
wrote:

>hej er det slet ikke muligt at lave buet tekst i psp 7.04 eventuelt med et
>filter eller andet værktøj , jeg kan ikke rigtig se nogen mulighed ?

Jo.

Jeg ved ikke, om der er en smartere måde, men jeg plejer at tegne
stregen med hak i "Create as vector".

Dernæst bruger jeg Ctrl+D til at fjerne kasserne omkring stregen.

Jeg opretter et nyt layer.

Så tager jeg skriveværktøjet, og når jeg har markøren over streget,
ændres det store A til at være et A med en buet streg under. Teksten
vil nu følge linjen.

Bagefter sletter jeg vektorlinjen.
Britt Malka - www.malka.it/home/britt - nu også med vitser

Kan du høre, når din elskede sender dig mail? - The Bat! www.malka.it/programs

Fra : kjaer

Dato : 27-11-02 01:30

"Britt Malka" <britt@malka.fr> skrev i en meddelelse news:3de348d9.95935406@news.free.fr...

> [...]
>
> Så tager jeg skriveværktøjet, og når jeg har markøren over streget,
> ændres det store A til at være et A med en buet streg under. Teksten

Desuden kan den redigeres på mange måder med "object selektor". "node edit". f.eks. tegn en cirkel og form den som du vil, hold
ctrl. nede og klik på cirklen, så får du nye firkanter at trække i. vælg "reverse path" så står teksten inden i cirklen
Der findes også en engelsk gruppe der kun handler om psp

Fra : ha

Dato : 26-11-02 11:58

> hej er det slet ikke muligt at lave buet tekst i psp 7.04 eventuelt
> med et filter eller andet værktøj , jeg kan ikke rigtig se nogen
> mulighed ?

En mulighed kunne jo være at klikke på "help" knappen og
skrive "curved text" i søgefeltet.

mvh
ha

Fra : Michael Lynge

Dato : 27-11-02 10:11

Hejsa

Har du kigget på www.pspgrafik.dk ??

Evt. http://www.pspgrafik.dk/oevede/verafloat.htm

Mvh
Michael

Fra : Ricko.2

Dato : 27-11-02 10:55

Hej . tak for svarene , der er ingen prob. mere med at lave buet tekst her
mere , tak endnu en gang .