Timer eller løkke.
Fra : Bent Aage Larsen

Dato : 26-11-02 00:43

Jeg har brug for at flytte et image rundt på skærmen. Med en almindelig
løkke bliver bevægelsen for hurtig, mens den ved brug af timer bliver for
langsom. Det ser ud, som om timeren står af, inden den når de korte tider.
en ide til løsning af problemet søges.
V.h. Bent Aage

Fra : Lars B. Dybdahl

Dato : 26-11-02 01:38

Brug en anden timer. Den Delphi komponent, som hedder "TTimer", er ikke god
til dette her - benyt f.eks. tidsstyringen i mmsystem.dll.

Lars.

--

Dybdahl Engineering: http://dybdahl.dk/
Delphi brugergruppen DAPUG: http://dapug.dk/

Fra : Pølle

Dato : 30-11-02 01:09

Hej Bent Aage

Hvis det drejer sig om at flytte rundt på et panel eller andet, som har
onMouseDown event, kan du bruge nedenstående eksempel og glemme alt om
TTimer.
Du klikker og holder musen nede på samme måde, som du kender fra en TForm.

Mvh
Pølle
procedure TFMedlemsliste.Panel6MouseDown(Sender: TObject;
Button: TMouseButton; Shift: TShiftState; X, Y: Integer);
begin
ReleaseCapture;
TControl(Sender).Parent.perform(WM_SysCommand, $F012,0);
end;