Følsom USB-port
Fra : Martin Petersen

Dato : 25-11-02 23:06

Min iBook700 har fået en uvane. Den vil ikke sove når den er forbundet
til mit miniVigor USB modem; den "lukker øjnene" i 2 sekunder, og straks
spinder harddisken op igen som om nogen havde åbnet låget eller trykket
på en tast.

Når modemstikket er hevet ud, sover den fint.
Og det gjorde den også i går med stikket i.

Nyinstalleret i går: iCal.

Modemet er IKKE online når det sker. Men afbryder jeg forbindelsen
mellem modemet og TA-boksen, kan den godt sove. Det er som om der kommer
et eller andet signal ud fra tlf.nettet via modemet der straks vækker
mac'en.

Har nogen prøvet denne underlige sygdom? Eller har ideer til medicin?

v.h
Martin

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 25-11-02 23:18

Martin Petersen <martinmarius@petersen.mail.dk> wrote:

> Eller har ideer til medicin?

Hvad står Systemindstillinger/Energibesparelse/indstillinger/Afbryd
vågeblus når modemet modtager opkald på?

Det er nok ikke løsningen, men måske et forsøg værd!
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Fra : Martin Petersen

Dato : 25-11-02 23:39

> Hvad står Systemindstillinger/Energibesparelse/indstillinger/Afbryd
> vågeblus når modemet modtager opkald på?
>
> Det er nok ikke løsningen, men måske et forsøg værd!

Den er IKKE krydset af!
Men det var da et forsøg ...
Martin

Fra : Martin Petersen

Dato : 26-11-02 17:09

Martin Petersen <martinmarius@petersen.mail.dk> wrote:

> Den er IKKE krydset af!
> Men det var da et forsøg ...

Problemet er vist løst. Jeg fik den oplysning af en tysk supporter at
det måtte være noget der skete når et udefra kommende opkald gik "ind i
computeren" og derved "vækkede" den.
Nu skete det HVER gang jeg gik på vågeblus, så jeg tænkte at det måtte
være en forbindelse eller en opkaldsimpuls der aldrig var afsluttet
ordentligt.
Derfor gav jeg mig til at forbinde begge linjer samtidig, både med
ISDNmodemet, telefonmodemet og telefonen. Flere ganges connect og
disconnect, og derefter var problemet løst.
Kan et gammelt opkald mon "blive siddende" i TA-boksen???

Martin