Andet multimedie
bentjuul 3670
Effekt, pin-ups
Fra : Anders Petersen

Dato : 25-11-02 23:17

Hej igen

Har flere steder set grafik, der mimer den tegnede stil fra gamle pin-up
billeder (nyere eksempel på
http://www.k10k.net/imageUpLoaded/cam_r_on_lrg.jpg), men hvordan opnås
noget tilsvarende?

Har forgæves forsøgt...

Håber på lidt hjælp - på forhånd tak.

/Anders

Fra : Digit

Dato : 25-11-02 23:30

"Anders Petersen" ræsonnerede, og skrev d. 26 nov 2002:

> Har flere steder set grafik, der mimer den tegnede stil fra gamle pin-up
> billeder (nyere eksempel på
> http://www.k10k.net/imageUpLoaded/cam_r_on_lrg.jpg), men hvordan opnås
> noget tilsvarende?

Ellers findes der et hav af tutorials til ovenstående (bla. under navnet
"scan lines").

--
/Digit

»The enigma lies broken
Searching for those precious moments
Reaching for a higher of existence
Like a newborn migrant in the void«
Dimmu Borgir

Fra : Anders Petersen

Dato : 26-11-02 00:26

> Ellers findes der et hav af tutorials til ovenstående (bla. under
> navnet "scan lines").

Scan lines tror jeg lige jeg kan klare :) Jeg tænkte mere på
farvekorrigeringen af hud etc., der giver den lidt 'tegnede' effekt...

/Anders

Fra : Digit

Dato : 26-11-02 18:26

> Scan lines tror jeg lige jeg kan klare :) Jeg tænkte mere på
> farvekorrigeringen af hud etc., der giver den lidt 'tegnede' effekt...

Det der giver denne effekt er de "hårde" konturer i niveauerne. Som Kim
Jensen skriver kan du prøve dig frem med posterize. Ellers ville en
simpel 'save as gif' (og deraf følgende indstillinger) måske give et
tilfredsstillende resultat.
Derudover mere farve (dette kan du gøre med et hue/saturation
adjustmentlayer) og tweak curves (curves adjustmentlayer). Du er ude
efter at klippe mere highlight og shadows.

Det er også ret tydeligt at vedkommende bag "makeover'en" har malet
manuelle highlights/glints i bla. håret (men også på jade..øhh jeg mener
hendes mælkeenheder). Umiddelbart vil jeg anbefale en blød (læs. feather)
brush sat til lav opacity (og laget til screen) til dette (måske
distortet x, men det er nok for stor en mundfuld til at starte med).

Faktisk når jeg stirrer mig blind på de.. øhh det billede, er jeg helt
sikker på at vedkommende også har brugt filteret 'median' (som du finder
under Filter > Noise > Median). Jeg kan ikke argumentere for filteret
matematisk, men hvis du prøver at eksperimentere med en lav indstilling
og forskellige blendmodes/opacity vil du se relevansen.
Yeap, der har helt sikkert foregået noget photoshop "modelling" (hvis du
kigger på tænderne og øjeæblet er det ret slående at der er fjernet
"realisme" herfra). Median er en mulighed, men faktisk er der en langt
smartere metode der involvere blurring (median eks.) og historybrush. Du
kan måske støve en tutorial op. Ellers kan jeg slynge et eksempel ud hvis
du skulle være interesseret.

play.fiddle.learn (som altid), og lad os se dit arbejde.

Fra : Digit

Dato : 26-11-02 18:45

"Digit" ræsonnerede, og skrev d. 26 nov 2002:

kliptiklip

> Ellers ville
> en simpel 'save as gif' (og deraf følgende indstillinger) måske give
> et tilfredsstillende resultat.

Sagde jeg virkelig gif? Jeg mente selvfølgelig PNG.. Darn..
~lussing lyde~

;)

Fra : Kim Jensen

Dato : 26-11-02 08:58

> Har flere steder set grafik, der mimer den tegnede stil fra gamle pin-up
> [...]

Dette vil måske virke: (Photoshop)
* Posterize med en værdi på omkring 8-10
* Giv billedet noget mere saturation
* Korrigér farvebalancen efter behag; +R & +Y

mvh
Kim Jensen