Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Lidt billeder fra gran Canaria
Fra : F.Larsen

Dato : 25-11-02 22:16

Og der er 28 grader dernede idag, tænk på det:
http://home.cbkn.dk/GRANCANARIA/PuertoAldea.asp

--
Flemming

Fra : Tholo - www.tholofot~

Dato : 25-11-02 22:59

Du bør bruge lidt tid på at komprimere dine billeder, de er meget tunge.

Med venlig hilsen
Fotograf Thomas Lorentsen
www.tholofoto.dk
http://www.colourartphoto.no/index.html?cid=7&id=97

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 25-11-02 23:21

Refleksion:

Interesse og passion er nogle pudsige størrelser. I denne gruppe, hvor der
diskutteres om TIFF, RAW eller JPG er acceptable og hvor der argumenteres
for for at der skal mindst 14 mpix til før digital foto er en værdig afløser
til analog foto. - altsammen sikkert rigtigt når man har en glødende (og
vidende) interesse for feltet.

Så kommer der nedenstående og så tænker jeg (ej-foto-nørd, men inkarneret
computer og Internethaj): Det kan da ikke være rigtigt; få dig dog en
ordentlig Internet forbindelse. Men det er selvfølgelig ikke der du gør dine
investeringer (=spilder dine penge).

Interesser er dejlige. Det er dem der gør os til hele mennesker.

/Bjarke

PS: Flemmings side downloaded jeg på under 10 sek. på min 2 mbps G-SHDSL
Internet forbindelse. Jeg skal ikke kunne sige hvilket ypperligt kamera den
kan sammenlignes med ....

Fra : F.Larsen

Dato : 25-11-02 23:47

"Bjarke Christensen" <Bjarke@Grevestrand.ret_til_dk> wrote in message

> PS: Flemmings side downloaded jeg på under 10 sek. på min 2 mbps G-SHDSL
> Internet forbindelse. Jeg skal ikke kunne sige hvilket ypperligt kamera
den
> kan sammenlignes med ....

Billederne er taget med mit Canon S20 og er alle bearbejdet til Web. Det er
muligt at de kan komprimeres mere men de fylder et sted mellem 100-200 KB
stykket - hvilket jeg syntes er passende (ca 30 sekunder ved 384 Kbit/
ADSL).

Jeg har lavet en macro der konvertere til web størrelse (fast bredde på 640
pixels og 72 dpi) så det er hurigt at smide nogle billeder på webben. Jeg er
på ingen måde professionel :) men kan bare godt lide at fotografere ...

--
Flemming

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 25-11-02 23:52

Interessant. Sådan en macro har jeg tit tænkt på, men aldrig rigtigt fået
"hul på". hvordan gør du ??

/Bjarke

PS: hvis nu der er en der sidder og tænker "tit tænkt på". Ha !. Manden har
jo lige fået sit første digi-cam. Så kan jeg oplyse at jeg er webmaster på
en webside og ofte har behov for at behandle andres billeder og ind-scannede
filer ....

Fra : Pico

Dato : 26-11-02 19:00

F.Larsen wrote:
> [...]
> Det er muligt at de kan komprimeres mere men de fylder et sted mellem
> 100-200 KB stykket - hvilket jeg syntes er passende (ca 30 sekunder

Der er stadig mange der sidder med alm. modem eller ISDN og de vil
sansynligvis fravælge dine billeder og det er synd for de er da OK.
Jeg har tilladt mig at køre det første billed gennem PhotoShop, der
er kun ændret lidt på nevuerne fordi jeg synes det var en anelse mørkt,
ellers er det kun "bearbejdet til Web". Dit fylder 189 kb, det jeg har
kørt igennem fylder 28 kb. og du kan faktisk ikke se forskel hvis du
åbner dem ved siden af hinanden. Størelsen er selvfølgelig bibeholdt.
Jeg tillader mig at sende min ændring til dig.
Pico

Fra : F.Larsen

Dato : 27-11-02 22:38

"Pico" <Pico@post9.tele.dk> wrote in message news:as0crm$4vi$1@sunsite.dk...
> [...]
> åbner dem ved siden af hinanden. Størelsen er selvfølgelig bibeholdt.
> Jeg tillader mig at sende min ændring til dig.

De har jeg ikke modtaget - min anti-spam robot sletter alle mails der er
større end 8 KB :=)

Det er selvfølgelig en større discussion mht komprimering af JPG's, men
generelt kan man sige at jo bedre udstyr (grafikkort og skærm) man er i
besiddelse af - jo større krav vil der være til kvaliteten af billederne
simpelt hen fordi fejlen vil fremtræde tydeligere.

For denne billedserie har jeg dog valgt en meget lav komprimering end
hvad jeg plejer (5-6) hvilket flere så har bemærket, men indrømmet det gik
også hurtigt med at få siden op at stå (1 time)

Jeg har komprimeret billederne til 75% (6) og de fylde nu ca 1/3 af de
oprindelige.

--
Flemming
http://home.cbkn.dk/GranCanaria/

Fra : Lars

Dato : 25-11-02 23:47

"Tholo - www.tholofoto.dk" <Tholo@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> Du bør bruge lidt tid på at komprimere dine billeder, de er meget tunge.

> [...]

Det er fordi du bruger SOFA-NET - Danmarks DÅRLIGSTE INTERNETFORBINDESE -
siden er da "oppe" på stedet hos os der er på ADSL hos TDC.

Mvh

Lars

Fra : Tholo - www.tholofot~

Dato : 25-11-02 23:59

Har ingen problemmer med at se billederne, eller hente dem, for stofanet
køre faktisk ganske fint i min del af Århus. Hentede siden på 6 sek, det var
bare små billeder når man tænkte på at de fyldte omkring 190 kb.
Kan bare huske en diskution for noget tid siden, hvor man brokkede sig over
at mange billeder ikke var komprimeret særlig godt.
Det har intet at gøre med hvilken opkobling jeg personligt har, eller
hvorvidt man er pc eller fotonørd.
Ej heller hvorvidt mine penge går til det ene eller det andet udstyr.

"Interesser er dejlige. Det er dem der gør os til hele mennesker."
Det er korekt, personfnider gør os til små mennesker..

En hjemmeside, med billeder der er en smule komprimeret hvilke mange
billeder sagtens kan tåle uden at de miste i beskuelses effekt, skader vel
ikke nogle. Vel lidt ligesom det at have en flot ramme om sit billede når
det hænger på væggen, eller have en god belysning på sit billede, hvis det
hænger på en udstilling.

Må lære at uddybe mine kommentare lidt mere, så man undgår at det der var
ment som et godt råd, bliver til føde for andre´s skarpe tastatur...*S*