tilbageførsel af kartotek
Fra : Frank Larsen

Dato : 03-03-01 17:53

Jeg har været nødt til at formater min maskine og før jeg gjorde dette tog
jeg en sikkerhedskopi af adressekartoteket i Outlook expres, men nu vil
dette program ikke læse filen, kan det være fordi jeg før kørte win 95 og nu
er overgået til win 98 ? er der nogen her i gruppen der har et godt svar
enten til hvilket program der evt. kan åbne filen så jeg i det mindste kan
se mail adresserne, for så kunne jeg evt. få dem tastet ind igen manuelt.
jeg vil være meget glad hvis der er en eller anden der kan løse problemet da
det drejer sig om en hel del adresser på nogle mennesker som deltager i en
del frivilligt arbejde og jeg ikke kender dem personligt. tak på
forhånd.......Frank Larsen

Fra : pre

Dato : 03-03-01 19:51

Hvis du også har Outlook installeret, så er løsningen anderledes,
ellers søg efter filer med extensionen wab. Hvis der kommer mere end én,
så slet den mindste (nyeste). Ellers kom igen (med flere oplysninger).

--
Venlig hilsen
pre

Fra : Frank Larsen

Dato : 04-03-01 02:00

Jeg har en fil med efternavnet WAB som jeg lavede før formateringen af
maskinen, på den måde at jeg eksporterede adressekartoteket til en flytbar
disk. Og når jeg nu forsøger mig med at importere den til OE får jeg bare en
meddelse om at importen mislykkedes, og nu har jeg prøvet at reinstallere
WIN 98 for at se om det var der fejlen lå men dette har ikke hjulpet, og til
dit spørgsmål på om jeg også har outlook installeret må jeg svare
bekræftende i det jeg også har det installeret på maskinen,
jeg hører selvfølgelig fortsat gerne om mulige løsninger på mit problem, jeg
tænker her på at jeg har prøvet på at åbne den i notepad og får så kun
underlige tegn og gerninger frem men er der måske en mulighed for at der
skulle være et eller andet program som i det mindste kunne oversætte filen
til noget læsbart for så kunne jeg jo indtaste adresserne manuelt
igen.???????
med håbet om en løsning hilsen Frank
pre <ingenmail@image.dk> skrev i en

Fra : pre

Dato : 04-03-01 12:57

1: En *.wab fil skal ikke installeres, kun placeres på det rette sted
2: Hvis Outlook's Kontakt-liste er i brug og viser de pågældende navne,
så ignorer wab filen og klik i stedet på adresse-ikonet i OE. I
dialogboksens Funktioner/Egenskaber aktiver den linie, der sætter fælles
adressebog. Det burde løse hele problemet. Ellers må vi ha' mere
detaillerede oplysninger om hele installationen for at finde placeringen
af den wab. Prøv om disse mapper eksisterer:
C:\WINDOWS\Application Data\Microsoft\Microsoft\Address Book

For speciel orientering om hele adressebogssystemet, om det at skifte PC
eller HD, se på Eric Millers (engelske) site, hvor alle disse ting er
grundigt beskrevet. Adressen er:
www.slipstick.com

- ellers kom igen. Det hele er mere enkelt, end du tror.

Fra : Frank Larsen

Dato : 05-03-01 00:41

Hej pre
Den nævnte lange sti eksisterer men da jeg i funktioner og egenskaber
aktiverede fælles eller deling af data forsvandt de nye adresser som jeg
havde indtastet og funktionen med at importere blev nedtonet i menuen FILER
og nu kan jeg kun åbne de nye adresser ved at dobbeltklikke på filen WAP som
ligger i -C:\WINDOWS\Application Data\Microsoft\Microsoft\Address Book
og det der nu bliver vist for mig er jo så de ye adresser men når jeg
dobbeltklikker på den gamle fil fra før jeg formaterede åbner denne godt nok
et adressekartotek men der står ingen adresser i denne fil. Så nu ved jeg
snart ikke hvad jeg skal gøre mere endsige give flere oplysninger i det jeg
ikke er klar over hvilke oplysninger du evt. skal bruge for at hjælpe mig
men du skal fortsat have tak for din indsats.

--
Med mange hilsner

Fra : pre

Dato : 05-03-01 19:31

Hvis jeg sad ved dit klaver og kunne klimpre Prinsesse Toben, så er det
sandsynligt at jeg kunne finde en løsning, men vi er efterhånden kommet
ud i noget, der ikke hænger sammen. Det synes som om du har fået
kontakt med Outlook's Kontaktliste, som du åbenbart ikke før har brugt
som adressekartotek.

Mit bedste bud er, at du søger efter, igen wab filer, men også pab filer
(PersonligAdresseBog). Finder du en, der kunne tænkes at være den
rigtige, tag en kopi og send den til mig. Eller måske har du stadig
back.up'en?

Hvis det kan gøres, vil jeg returnere enbrugbar fil.

--
Mvh.
pre

Fra : Frank Larsen

Dato : 05-03-01 23:59

Jeg har nu fundet en løsning hvor der var en af mine kammerater der kunne
importere min fil og derefter kunne skrive den ud så nu er jeg startet med
at indskrive listen manuelt. så jeg siger dig igen tak for din interesse og
også for tilbuddet men nu kan jeg jo godt komme videre

Fra : pre

Dato : 06-03-01 20:01

OK, selv om det lyder kinesisk. Hvis du er sikker på at ha' den rigtige
fil med de rigtige navne, så er problemet da ikke så stort. Den skal
bare placeres nøjagtig der, hvor den tilsvarende nye adressefil sidder -
og den nye Wab fil skal flyttes væk. Så skal det hele virke. (Slet dog
først det med den fælles adressebog, det kan bedre arrangeres bagefter).
Og gør dig selv den tjeneste at blive rigtig dus med den del af
systemet, det er meget nemmere så.

Fra : Staalanden

Dato : 07-03-01 12:55

On Tue, 6 Mar 2001 20:00:52 +0100, "pre" <ingenmail@image.dk> wrote:

> [...]
>først det med den fælles adressebog, det kan bedre arrangeres bagefter).
>Og gør dig selv den tjeneste at blive rigtig dus med den del af

Har selv samme problem.
Jeg kopierer kartoteket og filen, men den er tom?
Har prøvet alt. Hvis jeg f.eks importerer istedet så kan den ikke og
hvis jeg kopierer vil den ikke starte det op og siger jeg skal
installerer OE igen. Når jeg så bytter tilbage virker det igen - med
det tomt kartotek.
Win98 og OE 5.5 SP1

Fra : pre

Dato : 07-03-01 21:06

Hvis filen har et indhold, og altså har en størrelse - du er velkommen
til at sende mig en kopi så vi kan se hvad der er galt.

Fra : Staalanden

Dato : 07-03-01 23:34

On Wed, 7 Mar 2001 21:06:16 +0100, "pre" <ingenmail@image.dk> wrote:

>Hvis filen har et indhold, og altså har en størrelse - du er velkommen
>til at sende mig en kopi så vi kan se hvad der er galt.
Ok prøver at sende dig en kopi

Fra : pre

Dato : 08-03-01 11:09

Du har sendt mig 2 filer, så vidt jeg umiddelbart kan se, er det to
versioner af det samme, nemlig et fælles Outlook og OE kartotek. Det
ene synes OK, selvom det undrer mig at det indeholder Vcards (delt i to
grupper). Omvendt vil jeg gætte på, at Outlooks Kontaktliste indeholder
nøjagtig det samme. Ta' lige et tjek på det. Problemet kunne måske
være, at det fælles adressebogssystem er blevet afbrudt. En evt. løsning
kunne (i værste fald) være at manipulere med Vkortene, som egentlig kun
er tekstfiler.
Sendt direkte:
Tekster fra version 2. Ikke i korrekt format, men alle oplysninger er
der.