.Txt filer
Fra : Henning Madsen

Dato : 25-11-02 21:53

Med denne procedure er det meningen at der, første gang programmet køres,
skal oprettes 24 tomme Txt filer med navne fra den heller ikke oprettede Ini
fil.
2. gang programmet startes kan der være noget i Txt filerne og må derfor
ikke oprettes igen.
Først når et eller flere navne i MaskNave.Ini er ændret skal disse's Txt
filer oprettes, men de gamle må ikke oprettes igen da indholdet jo derved
går tabt.
Har brugt flere dage på følgende procedure, men kan ikke få det til at virke
korekt ??
Er der en der kan se fejlen vel en rettelse være dejligt, så nattesøvnen
igen kan oprettes.

procedure TForm5.FormShow(Sender: TObject); //Når form5 vises (Opret ordre)
Var
MaskNavne : TInifile;
T : Integer;
S, N : String;
Begin
//Her oprettes 24 tomme (OrdreTil-!!.Text) filer, hvis de ikke findes i
forvejen.
MaskNavne :=
TiniFile.Create(ExtractFilePath(ParamStr(0))+'\MaskNavne.Ini');
For T := 1 To 24 Do Begin
N := 'A' + IntToStr(T);
S := MaskNavne.ReadString('MaskNavne','T',N);

If FileExists(ExtractFilePath(ParamStr(1)+'OrdreTil-'+ S +'.Txt'))=
True Then Begin
Edit4.Text := 'Findes ikke';
ListBox500.Clear;

ListBox500.Items.SaveToFile(ExtractFilePath(ParamStr(0))+'\OrdreTil-'+ S +
'.Txt');
End;
End;
End;
--
PÅ forhånd tak
Med venlig hilsen

Fra : Olav M.J. Christians~

Dato : 25-11-02 23:09

"Henning Madsen" <henning.k.madsen@teliamail.dk> skrev i en meddelelse

> Med denne procedure er det meningen at der, første gang
> programmet køres, skal oprettes 24 tomme Txt filer med
> navne fra den heller ikke oprettede Ini fil.

[klip lidt kode]

Kan du ikke fortælle hvad koden gør galt? Altså, får du fejlmeddelelser
eller forkert oprettede filer eller hvad?

--
M.v.h.
Olav

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 25-11-02 23:49

Fejlen ligger i denne konstruktion:

"if FileExists(ExtractFilePath(" som altid er sand. Derfor får du aldrig
oprettet nogle filer. Prøv at flytte lidt på nogle parenteser.

Så vil jeg lade det være op til dig selv at regne resten ud.

Og sov godt

Fra : Peter Vrist

Dato : 26-11-02 21:05

prøv at ændre :

If FileExists(ExtractFilePath(ParamStr(1)+'OrdreTil-'+ S +'.Txt'))=True
Then Begin

til:

If FileExists(ExtractFilePath(ParamStr(0)+'OrdreTil-'+ S +'.Txt'))
Then Begin

Du har brugt ParamStr(1) i stedet for ParamStr(0).

En ting mere: Du behøver ikke at bruge "=True". Se mit eksempel ovenfor.

Håber det hjælper

Mvh.

Peter Vrist