Aftalen om web-hotel er opsagt - og selvfølgelig skal jeg betale for
web-hotellet.
Men jeg har rykket for faktura og har faktisk troet at de havde min nye
adresse!
Kan man konkludere, at adresseændringer bør meddeles leverandører med
anbefalet brev?
Og hvis man ikke får fakturaerne, skal man rykker for dem skriftligt med
anbefalede breve?
Kun på den måde kan man være 100% juridisk sikker på at man ikke kommer i
klemme...
/ Benny
"Jon Bendtsen" <bendtsen@diku.dk> wrote in message
news:slrnau58aa.1rj.bendtsen@brok.diku.dk...
> In article <aru07o$lrlfm$1@ID-139211.news.dfncis.de>, [2600] Benny
Sorensen wrote:
> > Hej,
> >
> > Jeg har tidligere været kunde hos Tiscali - og har nu fået dét problem,
at
> > et
> > inkassofirma har ringet pga. en fejl hos dem!
>
> Nej, fejlen ligger også hos dig.
>
>
> > Jeg har både haft opkaldsabonnement og webhotel hos dem.
> >
> > Jeg havde både web-hotel hos Tiscali og almindelig Internetabonnement!
> > 1. august 2001 flytede vi adresse, hvilket vi meddelte pr. brev (dog
> > desværre ikke pr. anbefalet brev)
> >
> > Vores regninger for opkald kørte videre pr. PBS - men der kom ikke
regninger
> > for webhotel.
>
> Du har ikke sagt noget om at du havde opsagt dit webhotel. Derfor
> må jeg antage at du ikke har opsagt det og du har forsat med at
> bruge det. Da du har brugt det har du kunnet forvente at du får
> regninger fra dem, og dermed når du ikke har fået nogen måtte
> du reagere. Pengeskyld er (vist) bringeskyld.
>
>
> [klip]
>
> > Jeg vil selvfølgelig gerne betale hovedstolen på kr. 505,- men jeg synes
det
> > er helt urimeligt at
> > jeg skal betlae 505 kr. ekstra fordi de har kludder med at lave
> > adresseændringer.
> > Jeg kan jo desværre ikke bevise i en retssag at de har fået
> > adresseændringen - dumt at jeg ikke sendte
> > det anbefalet. På den anden side kan de jo heller ikke bevise at de HAR
> > udsendt fakturaerne vel ?
>
> Måske kan de, hvis de gemmer kuverterne der kommer retur. Men siden du
flyttede
> så er Tiscali vel ikke den eneste der fik en adresse ændring ? Det har
alle
> dine kunder, leverandører, partnere, osv. fået ?
> De er vel alle sendt på samme måde ? Dermed kan man antage at du
sandsynligvis
> også har sendt et til Tiscali. Det hjælper dig dog nok ikke, se ovenfor
hvorfor.
>
>
> > Jeg tror desværre det ender med at jeg må betlae hele beløbet! Øv
>
> Det tror jeg også. Snak dog med din advokat først.
>
>
> [klip]
>
> > Jeg har været i 100% god tro - jeg er fuldstændig rystet!
>
> Det bør du ikke have været. Du har nemlig brugt webhotellet, og
> dermed må du forvente at du skal betale for brugen. At Tiscali
> ikke har sendt en regning ud er i og for sig underordnet.
> Hvad står der i webhotel betingelserne ?? At det koster dig
> xx,- kroner pr. måned + moms ??
> Så ved du jo at du skal betale hver måned.
>
>
>
> JonB
>
> --
>
> Jeg har nogle meninger, blandt andet: "post i den rigtige gruppe",
> "klip unødig text væk", "svar nedenunder", "skriv korrekt subject"
> "ingen krydspost". Se
http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html