knastkædestrammer Suzuki GSX 250 '82
Fra : wheeler

Dato : 25-11-02 18:08

Suzuki GSX 250 ES fra 1982

I forbindelse med afmontering af starteren blev den udvendige
"fjedermekanisme" som strammer knastkæden afmonteret for lettere at kunne
lirke starteren op (jeg ved egentlig ikke hvorvidt dette er nødvendigt for
at få starteren ud?)

Men er der nogen af jer som ved:

1. Er der noget, man skal passe særligt på, når denne udvendige
knaststrammermekanisme har været afmonteret. Eller kan man bare skrue den på
plads og så er det det?

2. Vedkommende kan ikke huske, hvorvidt denne knaststrammemekanisme, skal
sidde monteret mod højre eller venstre side på cyklen?

Et hurtigt svar vil falde på et tørt sted idet vedkommende skal til syn i
morgen tidlig, og lige mangler at få fikset en bremsekaliber m.v. ;-(

Pft.

Wheeler

http://dfm.divvy.dk/default.asp?id=65

Fra : Anders Thorup

Dato : 25-11-02 19:18

"wheeler" <bernhard_wheeler[remove this]@hotmail.com> wrote in message
> [...]
>

> 1. Er der noget, man skal passe særligt på, når denne udvendige
> knaststrammermekanisme har været afmonteret. Eller kan man bare skrue den

Hvis du lige giver mig en dags tid,, så skal jeg nok lige se efter hvad min
Haynes siger om emnet.

> 2. Vedkommende kan ikke huske, hvorvidt denne knaststrammemekanisme, skal
> sidde monteret mod højre eller venstre side på cyklen?

Den skal sidde på højre side af cyklen (det går den da på min).

MVH
Anders Thorup
Suzuki 250 GSX ´82
http://dfm.divvy.dk/Anders_Thorup
Opret din profil og se andres på http://dfm.divvy.dk

Fra : wheeler

Dato : 25-11-02 20:27

"Anders Thorup" <Daffy@it.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis du lige giver mig en dags tid,, så skal jeg nok lige se efter hvad
min
> Haynes siger om emnet.
>

> MVH
> Anders Thorup

Til den tid er det (måske) alene af akademisk interesse, idet maskinen
startes op i morgen tidlig med afgang mod Avedøre...forhåbentligt!

Du må meget gerne vende tilbage med Haynes anvisninger!

Pft.
Bernhard Wheeler

--
http://dfm.divvy.dk/default.asp?id=65

Fra : Anders Thorup

Dato : 25-11-02 22:13

<SNIP>
> 1. Er der noget, man skal passe særligt på, når denne udvendige
> knaststrammermekanisme har været afmonteret. Eller kan man bare skrue den

> plads og så er det det?
<SNIP H/V>

Det eneste jeg umiddelbart kan se i Haynes, er at man skal være "særlig"
opmærskom på O-rings pakningen, at den ikke er beskadiget, og at den sidder
som den skal. Ellers ser det ud som om du monterer den i modsat rækkefølge
af, hvordan den er afmonteret.

De skriver sådan set at man burde forny pakningerne, efter adskillelse.

Fra : Bernhard

Dato : 26-11-02 08:33

"Anders Thorup" <Daffy@it.dk> wrote in message

Ellers ser det ud som om du monterer den i modsat rækkefølge af,
hvordan den er afmonteret.

Takker!

Jeg var nervøs for at der kunne ske noget, hvis knastkæden fik lov at
bevæge sig mens knastkædestrammeren var afmonteret..

Hilsen

Bernhard Wheeler

RD 350
TDR 125R

Fra : armand

Dato : 04-12-02 18:51

Anders Thorup <Daffy@it.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:aru3pj$1612$1@news.cybercity.dk...
> [...]
> sidder som den skal.
> De skriver sådan set at man burde forny pakningerne, efter adskillelse.

Slutteligt skal man jo lige sørge for at stramme kæden op v.h.a. den!
Det foregår ved at løsne et par gange på håndhjulet; men jeg husker ikke om
det er så simpelt som med motoren igang. Ellers er der den statiske standard
metode: Fjern tændrørene og tørn motoren til der fornemmes en modstand á
kompression (= dér hvor én knast møder modstand når en ventil skal åbnes),
dér er knastkædens bagside mest løs, hvorfor kædestrammeren skal "betjenes"
lige dér!

Og så sidder håndhjulet vel imod(!) højre side, og ikke i højre side.
Anders!

- -
Armand.