hente filer fra HD
Fra : Lars Hessellund

Dato : 25-11-02 15:19

Jeg skal hente en kode fra en textfil til brug i en applet, nogen der ved
hvordan man f.eks. henter den fil fra c:\windows\system ?
På forhånd mange tak
Hilsen
Lars

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 25-11-02 15:50

> Jeg skal hente en kode fra en textfil til brug i en applet, nogen der ved
> hvordan man f.eks. henter den fil fra c:\windows\system ?

Hvis du mener fra en maskines windows\system-bibliotek (som jo er afhlængig
af hvor man har placeret og kaldt windowsmappen), skal du bruge JNI. Så er
det muligt at bruge %system%-variablen.

> Jeg skal hente en kode fra en textfil
//Et lille eksempel på en statisk klasse der kan hente og sende en streng
til en fil
//Bruges i en anden klasse, feks.
// String p = Data.getData();
//Class Data
import java.io.ObjectInputStream;
import java.io.ObjectOutputStream;
import java.io.FileInputStream;
import java.io.FileOutputStream;

public class Data
{
public static void gemData(String iNavn)
{
ObjectOutputStream oos = null;

try
{
oos = new ObjectOutputStream(new FileOutputStream("config.dat"));
oos.writeObject(iNavn);
oos.close();
}

catch(Exception e)
{
System.err.println(e);
}
}

public static String getData()
{
ObjectInputStream ois = null;
String mineData = null;

try
{
ois = new ObjectInputStream(new FileInputStream("config.dat"));
mineData = (String)ois.readObject();
ois.close();
}
catch(Exception e)
{
System.err.println(e);
}
return mineData;
}
}
//end class Data

--
"Sic gorgiamus allos subjectatos nunc"
Lars 'Trygleren' Winther

www.hesteskelet.dk

Fra : Lars Hessellund

Dato : 25-11-02 22:56

Ok, jeg er total newbee på det her område, har en anelse svært ved at
gennemskue syntaksen.
Jeg har ændret lidt i koden til nedenstående.
Hvorfor fryser den når jeg kører den? config.txt ligger i samme bibliotek
som appletten så der skulle ikke være rettighedsmæssige problemer.

import java.io.ObjectInputStream;
import java.io.ObjectOutputStream;
import java.io.FileInputStream;
import java.io.FileOutputStream;
import java.awt.*;
import java.applet.Applet;

public class Data extends Applet
{
String mineData;

public static void gemData(String iNavn)

{
ObjectOutputStream oos = null;

try
{
oos = new ObjectOutputStream(new FileOutputStream("config.txt"));
oos.writeObject(iNavn);
oos.close();
}

catch(Exception e)
{
System.err.println(e);
}
}

public void paint(Graphics g)
{
g.drawString(this.mineData, 50 , 150);
}

}

Fra : Lars Hessellund

Dato : 25-11-02 23:21

Jeg så at jeg havde lavet en fejl i navngivningen af config.txt, men det er
ikke det der forårsager fejlen, den er ikke med i det kompilerede program.

Fra : bvli

Dato : 25-11-02 23:26

Lars Hessellund wrote:
> [...]
> Hvorfor fryser den når jeg kører den? config.txt ligger i samme bibliotek
> som appletten så der skulle ikke være rettighedsmæssige problemer.

Hvordan kører du appletten? - En applet kan ikke læse eller skrive
fra/til det lokale filsystem, kun fra den server hvorfra den er hentet.
Hvis du skal bruge filer fra den lokale maskine, skal appletten signeres.

--
/Bjarke

Fra : Lars Hessellund

Dato : 25-11-02 23:31

Hvordan kører du appletten? - En applet kan ikke læse eller skrive
fra/til det lokale filsystem, kun fra den server hvorfra den er hentet.

Jeg har forsøgt at køre den fra min IIS og lokalt, intet virker.

Hvis du skal bruge filer fra den lokale maskine, skal appletten signeres.

Iflg. java.sun skulle det også være muligt at hente filen lokalt hvis den
bare ligger i samme mappe som min HP.

/Lars

Fra : Lars Hessellund

Dato : 25-11-02 23:34

Den fryser i det øjeblik jeg forsøger at udskrive filens indhold.
/Lars