Kan du undvære en stump GoreTex?
Fra : Henrik Olsen

Dato : 25-11-02 14:39

Jeg skal bruge et par ganske små stykker GoreTex-membram til udluftning af
et instrumenthus. Stykkerne behøver ikke være større en et par 5-kroner.

Ligger du inden med et par gamle fritidsbukser, et afrevet ærme eller
lignende, som jeg kan hjælpe dig af med, er jeg meget interesseret :)

Fra : Torben Andersen

Dato : 25-11-02 14:58

Har desværre ikke et stykke gore tex. Har også problemer med dug i
instrumenthuse - Hvordan havde du tænkt dig at montere det ?

Fra : Henrik Olsen

Dato : 25-11-02 15:42

"Torben Andersen" <toa@intercity.dk> wrote in message
> Har desværre ikke et stykke gore tex. Har også problemer med dug i
> instrumenthuse - Hvordan havde du tænkt dig at montere det ?

I dette konkrete tilfælde vil jeg efterligne den originale BMW-løsning. I
deres K-modeller har det været alment kendt at deres instrumenthus fra
MotoMeter havde store dugproblemer. De modificerede på et tidspunkt huset
ved at bore to vel omkring 1 cm huller i bagkassen og satte en GoreTex
membram for hullet, så der kunne luftes ud, uden der kom fugt / vand retur i
huset. Det fik efter sigende nogenlunde kål på problemet.

Jeg har selv gjort lidt andre modificeringer på min instrumenthus, men
løsningen er endnu ikke ogd nok, så nu vil jeg have afprøvet lavet
GoreTex-modellen.

Fra : Kåre Nejmann

Dato : 25-11-02 22:40

"Henrik Olsen" <ho_maps@hotmail.com> wrote:

>satte en GoreTex
>membram for hullet, så der kunne luftes ud, uden der kom fugt / vand retur i
>huset. Det fik efter sigende nogenlunde kål på problemet.

Men fugtig luft kan vel stadig komme ind i instrumenthuset?

Sådan jeg har forstået GoreTex, så kan fugtig luft passere (begge
veje), mens vand ikke kan komme gennem.

Hvad med kemiske affugtere? De skal godt nok skiftes af og til, men så
meget fugt kan der vel ikke komme i løbet af en sæsson?

--
..: Kåre Nejmann :.
Yamaha XTZ750 SuperTénéré

Fra : Gorm

Dato : 25-11-02 15:45

Hej Henrik,

Vi har et par stykker REISSA membran, der er et helt tilsvarende produkt,
liggende.

Om du ønsker det kan vi sagtens sende en lille luns til dig.

Mvh

MConline.dk
Gorm

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 25-11-02 16:25

"Henrik Olsen" <ho_maps@hotmail.com> writes:

> Jeg skal bruge et par ganske små stykker GoreTex-membram til udluftning af
> et instrumenthus. Stykkerne behøver ikke være større en et par 5-kroner.

Hvis ikke der er bonus, så kan du sikkert relativt billigt købe sådan
nogle goretexlapper i din lokale skiforretning. Jeg ved at Steep n'
Deep i Lyngby har dem, men de har dem nok også andre steder.

De sidste jeg så var ca. 7 cm i diameter. De er normalt beregnet til
lige at klistre uden på et par skibusker eller en jakke man har fået
revet hul i.

--
Jacob - www.bunk.cc
I saw what you did and I know who you are.

Fra : Casper Hundebøl

Dato : 27-11-02 17:06

"Jacob Bunk Nielsen" <spam@bunk.cc> skrev i en meddelelse > De sidste jeg så
var ca. 7 cm i diameter. De er normalt beregnet til
> lige at klistre uden på et par skibusker eller en jakke man har fået
> revet hul i.

Skibusk? Det har jeg hørt man skal passe på med :))

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 27-11-02 17:12

"Casper Hundebøl" <casperREMOVE@malerbutikken.dk> writes:

> Skibusk? Det har jeg hørt man skal passe på med :))

Sådan et tastatur er en besværlig ting ... det kan være svært at ramme
de rigtige taster i den rigtige rækkefølge.

Normalt er det ikke god netikette at påtale andres stave- og tastefejl
uden for news:dk.kultur.sprog, da det blot, ganske som i dette
tilfælde, giver anledning til støj.

FUT til news:dk.admin.netikette - det betyder at svar på dette indlæg
havner i news:dk.admin.netikette, hvor denne debat er on-topic.

--
Jacob - www.bunk.cc
Beware the one behind you.