|
| politiets fotovogne.... skal der ikke være~ Fra : Nikolai R. Jensen |
Dato : 25-11-02 12:46 |
|
jeg er lige blevet fotograferet for 10 min. siden! skod men sådan er det
bare! men er det ikke noget med at der skal være skiltet med at på den
strækning hvor de kan finde på at holde?
--
Mvh.
Nikolai R. Jensen
| |
Jon Bendtsen (25-11-2002)
| Kommentar Fra : Jon Bendtsen |
Dato : 25-11-02 12:56 |
|
In article <art2hu$s1r$1@sunsite.dk>, Nikolai R. Jensen wrote:
> jeg er lige blevet fotograferet for 10 min. siden! skod men sådan er det
> bare! men er det ikke noget med at der skal være skiltet med at på den
> strækning hvor de kan finde på at holde?
Der er også skiltet. Skiltet består af en run tavle der oplyser
den maximale hastighed du må køre på det pågældende sted, eller
evt. et ophæv af tidligere hastigheds begrænsninger, hvorefter
de generelle almindelige hastigheds begrænsninger gælder.
Pointen er at hvis du bare overholder disse skilte, så bliver
du ikke fotograferet.
JonB
--
Jeg har nogle meninger, blandt andet: "post i den rigtige gruppe",
"klip unødig text væk", "svar nedenunder", "skriv korrekt subject"
"ingen krydspost". Se http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html
| |
Nikolai R. Jensen (25-11-2002)
| Kommentar Fra : Nikolai R. Jensen |
Dato : 25-11-02 13:00 |
|
nej nej nej slet ikke det jeg mener...... jeg ved at der i odense fx er
skilte hvorpå der er vist et kamera med en blitz! er det ikke noget der skal
være der?
--
Mvh.
Nikolai R. Jensen
"Jon Bendtsen" <bendtsen@diku.dk> skrev i en meddelelse
news:slrnau43uj.g5v.bendtsen@brok.diku.dk...
> In article <art2hu$s1r$1@sunsite.dk>, Nikolai R. Jensen wrote:
> > jeg er lige blevet fotograferet for 10 min. siden! skod men sådan er det
> > bare! men er det ikke noget med at der skal være skiltet med at på den
> > strækning hvor de kan finde på at holde?
>
> Der er også skiltet. Skiltet består af en run tavle der oplyser
> den maximale hastighed du må køre på det pågældende sted, eller
> evt. et ophæv af tidligere hastigheds begrænsninger, hvorefter
> de generelle almindelige hastigheds begrænsninger gælder.
> Pointen er at hvis du bare overholder disse skilte, så bliver
> du ikke fotograferet.
>
>
>
> JonB
>
> --
>
> Jeg har nogle meninger, blandt andet: "post i den rigtige gruppe",
> "klip unødig text væk", "svar nedenunder", "skriv korrekt subject"
> "ingen krydspost". Se http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html
| |
Per Tolbøll (25-11-2002)
| Kommentar Fra : Per Tolbøll |
Dato : 25-11-02 22:11 |
|
"Nikolai R. Jensen" <nikolai@tdcspace.dk> skrev i en meddelelse
news:art3br$49t$1@sunsite.dk...
> nej nej nej slet ikke det jeg mener...... jeg ved at der i odense fx er
> skilte hvorpå der er vist et kamera med en blitz! er det ikke noget der
skal
> være der?
Odense var et af forsøgsområderne m.h.t. fotovogne. Man har derfor prøvet
forskelligt m.h.t. "advarsler", både ved skiltning samt en daglig meddelelse
i regionalradioen om hvor man kunne møde "varevognene" den pågældende dag.
Disse ting blev dog droppet da ordningen blev permanent - og så vidt jeg
husker havde ingen af dem den store effekt.
I Odense skal det dog siges til fotovognenes ros, at de langt de fleste
tilfælde er parkeret hvor det er nødvendigt. Jeg nåede i en periode (ud for
en bestemt skole) at komme på jovial morgen-hilsen på fyren i fotovognen
når jeg cyklede forbi ...
| |
Henrik Stidsen (26-11-2002)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 26-11-02 16:59 |
|
"Per Tolbøll" <per.tolboll@kolibrinet.dk> wrote in
news:aru3pv$o2h$1@sunsite.dk
> I Odense skal det dog siges til fotovognenes ros, at de langt de
> fleste tilfælde er parkeret hvor det er nødvendigt. Jeg nåede i
> en periode (ud for en bestemt skole) at komme på jovial
> morgen-hilsen på fyren i fotovognen når jeg cyklede forbi ...
Så længe han ikke begyndte at tage billeder af dig :)
--
Henrik Stidsen | HS235-DK | Ikke eksisterende samleobjekt/undtagelse
"I am a nobody, and nobody is perfect; therefore I am perfect."
http://hs235.dk | @spammer.dk <- spamfri emailadresse ;)
| |
Jon Bendtsen (26-11-2002)
| Kommentar Fra : Jon Bendtsen |
Dato : 26-11-02 17:07 |
|
In article <Xns92D2AC726F601HS235DK@212.54.64.149>, Henrik Stidsen wrote:
> "Per Tolbøll" <per.tolboll@kolibrinet.dk> wrote in
> news:aru3pv$o2h$1@sunsite.dk
>
>> I Odense skal det dog siges til fotovognenes ros, at de langt de
>> fleste tilfælde er parkeret hvor det er nødvendigt. Jeg nåede i
>> en periode (ud for en bestemt skole) at komme på jovial
>> morgen-hilsen på fyren i fotovognen når jeg cyklede forbi ...
>
> Så længe han ikke begyndte at tage billeder af dig :)
Gælder hastighedsbegrænsningerne ikke også for cykler ?
JonB
--
Jeg har nogle meninger, blandt andet: "post i den rigtige gruppe",
"klip unødig text væk", "svar nedenunder", "skriv korrekt subject"
"ingen krydspost". Se http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html
| |
Bertel Lund Hansen (26-11-2002)
| Kommentar Fra : Bertel Lund Hansen |
Dato : 26-11-02 17:35 |
| | |
Mark Gjøl (26-11-2002)
| Kommentar Fra : Mark Gjøl |
Dato : 26-11-02 17:55 |
|
Bertel Lund Hansen wrote:
> Jon Bendtsen skrev:
>
>
>>Gælder hastighedsbegrænsningerne ikke også for cykler ?
>
>
> Jo.
>
Hvordan har de tænkt sig man skal måle den? Hvis der er en fartgrænse på
50 km/t ned af en bakke kan man godt risikere at overskride den på
cykel, men jeg er da ikke i stand til at dømme om jeg kører 60 eller
45... Eller er en cykelcomputer pludseligt blevet obligatorisk, bag min ryk?
--
// Mark Gjøl
Is it better to abide by the rules until they're changed or help speed
the change by breaking them?
-- http://b0rken.dk
| |
Bertel Lund Hansen (26-11-2002)
| Kommentar Fra : Bertel Lund Hansen |
Dato : 26-11-02 19:40 |
|
Mark Gjøl <cyrax@b0rken[d.o.t]|dee-kay|> skrev:
>>>Gælder hastighedsbegrænsningerne ikke også for cykler ?
>> Jo.
>Hvordan har de tænkt sig man skal måle den?
Jeg er ikke tankelæser.
>Hvis der er en fartgrænse på 50 km/t ned af en bakke kan man godt
>risikere at overskride den på cykel, men jeg er da ikke i stand
>til at dømme om jeg kører 60 eller 45...
Så må du være klar til at betale en evt. bøde.
>Eller er en cykelcomputer pludseligt blevet obligatorisk, bag min ryk?
Nej. Der er i øvrigt ikke tale om nogen pludselig ændring. Sådan
har det været længe.
Der er en amerikaner der er stolt over en bøde han har fået - så
stolt at han har indrammet den og hængt den op. Han blev noteret
for at køre 80 km/t på cykel.
--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/ FIDUSO: http://fiduso.dk/
| |
Mark Gjøl (26-11-2002)
| Kommentar Fra : Mark Gjøl |
Dato : 26-11-02 19:51 |
|
Bertel Lund Hansen wrote:
> Mark Gjøl <cyrax@b0rken[d.o.t]|dee-kay|> skrev:
>>Hvis der er en fartgrænse på 50 km/t ned af en bakke kan man godt
>>risikere at overskride den på cykel, men jeg er da ikke i stand
>>til at dømme om jeg kører 60 eller 45...
>
> Så må du være klar til at betale en evt. bøde.
Så jeg skal altså straffes for noget jeg ikke er i stand til at bedømme
er lovligt eller ej? Er et speedometer ikke obligatorisk på en bil, da
man ellers ikke ville kunne se hvor hurtigt man kørte?
--
// Mark Gjøl
Is it better to abide by the rules until they're changed or help speed
the change by breaking them?
-- http://b0rken.dk
| |
Henning Makholm (26-11-2002)
| Kommentar Fra : Henning Makholm |
Dato : 26-11-02 20:06 |
|
Scripsit Mark Gjøl <cyrax@b0rken[d.o.t]|dee-kay|>
> Så jeg skal altså straffes for noget jeg ikke er i stand til at bedømme
> er lovligt eller ej?
Det er dit problem. Hvis du skønner at kunne komme op på ulovlige
hastigheder må du enten lære dig at bedømme hastigheden pr øjemål og
bremse i tide, eller forsyne din cykel med en hastighedsmåler. Valget
er frit.
> Er et speedometer ikke obligatorisk på en bil,
Jo, men det er der et udtrykkeligt krav over i detailforskrifterne for
registreringspligtige motorkøretøjer. Med en cykel har du et *valg* om
om du vil lade din overholdelse af fartgrænserne hvile på øjemål eller
på en hastighedsmåler.
--
Henning Makholm "... and that Greek, Thucydides"
| |
Bertel Lund Hansen (26-11-2002)
| Kommentar Fra : Bertel Lund Hansen |
Dato : 26-11-02 20:06 |
|
Mark Gjøl <cyrax@b0rken[d.o.t]|dee-kay|> skrev:
>> Så må du være klar til at betale en evt. bøde.
>Så jeg skal altså straffes for noget jeg ikke er i stand til at bedømme
>er lovligt eller ej?
Forkert. Hvis du er ude af stand til at bedømme din fart, må du
foretage dig noget så du bliver i stand til det.
> Er et speedometer ikke obligatorisk på en bil, da
>man ellers ikke ville kunne se hvor hurtigt man kørte?
Nej. Det er obligatorisk fordi det står i loven at en bil skal
have et speedometer.
(Men den bestemmelse er naturligvis indført for at bilisten kan
se hvor hurtigt han kører).
--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/ FIDUSO: http://fiduso.dk/
| |
Henrik Stidsen (26-11-2002)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 26-11-02 20:38 |
|
Bertel Lund Hansen <nospam@lundhansen.dk> wrote in
news:bkf7uuonk73va2lp6dba3re5630sbctd40@news.stofanet.dk
> Der er en amerikaner der er stolt over en bøde han har fået - så
> stolt at han har indrammet den og hængt den op. Han blev noteret
> for at køre 80 km/t på cykel.
Hmm, det er 60% for hurtigt - det kunne næsten have kostet kørekortet
i DK! :)
--
Henrik Stidsen | HS235-DK | Ikke eksisterende samleobjekt/undtagelse
"I am a nobody, and nobody is perfect; therefore I am perfect."
http://hs235.dk | @spammer.dk <- spamfri emailadresse ;)
| |
Claus P. (26-11-2002)
| Kommentar Fra : Claus P. |
Dato : 26-11-02 20:24 |
|
"Henrik Stidsen" <spamtrap@spammer.dk> skrev i en meddelelse
news:Xns92D2AC726F601HS235DK@212.54.64.149...
> "Per Tolbøll" <per.tolboll@kolibrinet.dk> wrote in
> news:aru3pv$o2h$1@sunsite.dk
>
> > I Odense skal det dog siges til fotovognenes ros, at de langt de
> > fleste tilfælde er parkeret hvor det er nødvendigt. Jeg nåede i
> > en periode (ud for en bestemt skole) at komme på jovial
> > morgen-hilsen på fyren i fotovognen når jeg cyklede forbi ...
>
> Så længe han ikke begyndte at tage billeder af dig :)
Så længe der ikke er nummerplade på cykler, er det vist
ligemeget. Men så stiller de vel bare en lasermåler ved cykel-
stien
MVH CP
| |
Carsten Overgaard (25-11-2002)
| Kommentar Fra : Carsten Overgaard |
Dato : 25-11-02 13:07 |
|
"Nikolai R. Jensen" <nikolai@tdcspace.dk> skrev i en meddelelse
news:art2hu$s1r$1@sunsite.dk...
> jeg er lige blevet fotograferet for 10 min. siden! skod men sådan er det
> bare! men er det ikke noget med at der skal være skiltet med at på den
> strækning hvor de kan finde på at holde?
Ikke længere.
Regimet besluttede at gøre forsøget med fotovogne permanent. I forbindelse
med denne ændring, fjernede de den fundamentale beskyttelse for borgerne,
der lå i skiltningen.
Med venlig hilsen
Carsten Overgaard
| |
Kristian Storgaard (25-11-2002)
| Kommentar Fra : Kristian Storgaard |
Dato : 25-11-02 13:53 |
|
On 25/11/02 13:06, in article unoE9.535$s4.1806@news.get2net.dk, "Carsten
Overgaard" <info@carstenovergaard.dk> wrote:
> Regimet besluttede at gøre forsøget med fotovogne permanent. I forbindelse
> med denne ændring, fjernede de den fundamentale beskyttelse for borgerne,
> der lå i skiltningen.
Den fundamentale beskyttelse mod at blive opdaget i - og straffet for - en
lovovertrædelse?
/kristian
| |
Carsten Overgaard (25-11-2002)
| Kommentar Fra : Carsten Overgaard |
Dato : 25-11-02 16:42 |
|
"Kristian Storgaard" <kristian.storgaard@REMOVE_THIS_mail.dk> skrev i en
meddelelse news:BA07DBAC.1294D%kristian.storgaard@REMOVE_THIS_mail.dk...
> On 25/11/02 13:06, in article unoE9.535$s4.1806@news.get2net.dk, "Carsten
> Overgaard" <info@carstenovergaard.dk> wrote:
>
> > Regimet besluttede at gøre forsøget med fotovogne permanent. I
forbindelse
> > med denne ændring, fjernede de den fundamentale beskyttelse for
borgerne,
> > der lå i skiltningen.
>
> Den fundamentale beskyttelse mod at blive opdaget i - og straffet for - en
> lovovertrædelse?
Lovovertrædelse er så meget sagt. Hastighedsgrænserne sættes sådan lidt
efter hvilke myndigheder, som kan chikanere hvilke andre myndigheder.
Udenfor min grund ligger Frederikssundsvejen bygget til 80 km/t, men
Hillerøds misundelse over Frederikssunds succes tilbage i 80'erne med at
trække erhverv til gjorde at de nedsatte hastigheden på amtsvejen, som den
var klassificeret som dengang til 60 km/t - dvs. den samme hastighed som hen
over Rådhuspladsen i København.
Hvor man i København har fodgængere og cyklister at tage hensyn til findes
de ikke på vejanlægget i Ølstykke, hvor der er adgang forbudt for cyklister
og fodgængere.
Resultatet udeblev ikke. Virksomhederne flyttede fra området. Stenløse
mistede f.eks. en større medicinalvirksomhed.
Et er så begrundelsen for hastighedsgrænserne ikke styres af hensynet til
færdelssikkerheden.
Hvis jeg er så ussel at gemme tyvekoster på min ejendom, så skal politiet
lægge vejen forbi en dommer for at komme ind. Men lige så snart at jeg er i
min bil, nyder jeg ikke tilsvarende beskyttelse.
De fleste af os arbejder og opholder sig mere i bilen end i huset.
Selvfølgelig er grundloven skrevet på et tidspunkt for man af indlysende
grunde ikke har taget hensyn til dette og i moderne tid har der været en
tendens til at man ikke har lyst til at udvide beskyttelsen af borgerne fra
magthavernes side. Hvorfor gøre det besværligt for sig selv.
Man kan kun konkludere, at regimet herhjemme vil have os til at blive
hjemme. Det har jeg lige som taget til efterretning og nøjes med at beklage
mig over forholdene rundt omkring i verdenen via læserbreve til aviser i
udlandet og udenlandske newgroups på internettet.
Med venlig hilsen
Carsten Overgaard
| |
Per Christoffersen (25-11-2002)
| Kommentar Fra : Per Christoffersen |
Dato : 25-11-02 17:01 |
|
"Carsten Overgaard" <info@carstenovergaard.dk> wrote in message
news:NwrE9.575$s4.2324@news.get2net.dk...
<SNIP> en længere udredning
> Man kan kun konkludere, at regimet herhjemme vil have os til at blive
> hjemme. Det har jeg lige som taget til efterretning og nøjes med at
beklage
> mig over forholdene rundt omkring i verdenen via læserbreve til aviser i
> udlandet og udenlandske newgroups på internettet.
>
> Med venlig hilsen
> Carsten Overgaard
>
>
Du har så evig ret.
Se feks. http://usenet.dk/oss/dk.videnskab.jura/#8.3
/Per
| |
Knud Thomsen (25-11-2002)
| Kommentar Fra : Knud Thomsen |
Dato : 25-11-02 17:32 |
|
"Carsten Overgaard" <info@carstenovergaard.dk> skrev i en meddelelse
news:NwrE9.575$s4.2324@news.get2net.dk...
>>
> De fleste af os arbejder og opholder sig mere i bilen end i huset.
> Selvfølgelig er grundloven skrevet på et tidspunkt for man af indlysende
> grunde ikke har taget hensyn til dette og i moderne tid har der været en
> tendens til at man ikke har lyst til at udvide beskyttelsen af borgerne
fra
> magthavernes side. Hvorfor gøre det besværligt for sig selv.
>
>
Det er dog noget utroligt vrøvl at blande grundloven ind i en diskussion om
fartoverskridelser.
Når du overskrider en publiceret fartgrænse overtræder du loven - og
politiet kan og bør naturligvis tage dig på 'fersk gerning'. Det kan
politiet gøre uanset, hvilken forbrydelse du begår.
Hvis du vil kæmpe mod fartgrænserne er det vist ikke politiet du skal skyde
på, men politikerne. Politiet fovalter kun lovreglerne.
Venlig hilsen
Knud
| |
Padre (25-11-2002)
| Kommentar Fra : Padre |
Dato : 25-11-02 18:19 |
|
> Man kan kun konkludere, at regimet herhjemme vil have os til at blive
> hjemme. Det har jeg lige som taget til efterretning og nøjes med at
beklage
Fantastisk.
Tænk, at jeg ikke har set *det* noget før ?
For fremtiden vil jeg bede skattevæsenet om at oplyse mig, om de har tænkt
sig at kontrollere min selvangivelse, politiet om de vil patruljere ved
visse pengeinstitutter, DSB om de har tænkt sig at kontrollere billetter i
det tog, jeg tager til arbejdet .....................
[indsæt rablende grasserende, vildtvoksende paranoia og galskab efter eget
valg i almindelighed]
plonk
padre
| |
Per (26-11-2002)
| Kommentar Fra : Per |
Dato : 26-11-02 01:12 |
|
"Carsten Overgaard" <info@carstenovergaard.dk> wrote in message
news:NwrE9.575$s4.2324@news.get2net.dk...
>
> Hvis jeg er så ussel at gemme tyvekoster på min ejendom, så skal politiet
> lægge vejen forbi en dommer for at komme ind. Men lige så snart at jeg er
i
> min bil, nyder jeg ikke tilsvarende beskyttelse.
>
>
Forket opfattet. Så længe du holder bilen på egen grund så er du nøjagtigt
lige så godt beskyttet i bilen som på resten af ejendommen.
Mvh. Per
| |
Jan Bøgh (26-11-2002)
| Kommentar Fra : Jan Bøgh |
Dato : 26-11-02 13:28 |
|
"Carsten Overgaard" <info@carstenovergaard.dk> wrote in message
news:NwrE9.575$s4.2324@news.get2net.dk...
> Lovovertrædelse er så meget sagt. Hastighedsgrænserne sættes sådan lidt
> efter hvilke myndigheder, som kan chikanere hvilke andre myndigheder.
Næh, det er ret induskutabelt en lovovertrædelse. Derimod kan man have
forskellige opfattelser af om loven er god/rimelig.
> Hvis jeg er så ussel at gemme tyvekoster på min ejendom, så skal politiet
> lægge vejen forbi en dommer for at komme ind. Men lige så snart at jeg er
i
> min bil, nyder jeg ikke tilsvarende beskyttelse.
Prøv at skubbe dit hus ud på offentlig vej - så skal du bare se
> De fleste af os arbejder og opholder sig mere i bilen end i huset.
Ah - mon. Sover du der også?
vh
Jan
| |
Poul Evald Hansen (26-11-2002)
| Kommentar Fra : Poul Evald Hansen |
Dato : 26-11-02 17:02 |
|
"Carsten Overgaard" <info@carstenovergaard.dk> skrev i en meddelelse
news:NwrE9.575$s4.2324@news.get2net.dk...
>
>> Lovovertrædelse er så meget sagt. Hastighedsgrænserne sættes sådan lidt
> efter hvilke myndigheder, som kan chikanere hvilke andre myndigheder.
Hvad er det så? Skal butikstyveri også legaliseres?
M.v.h.
Poul Evald Hansen
| |
Carsten Overgaard (27-11-2002)
| Kommentar Fra : Carsten Overgaard |
Dato : 27-11-02 10:28 |
|
"Poul Evald Hansen" <cft6753@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:as05tm$308t$1@news.cybercity.dk...
>
> "Carsten Overgaard" <info@carstenovergaard.dk> skrev i en meddelelse
> news:NwrE9.575$s4.2324@news.get2net.dk...
> >
> >> Lovovertrædelse er så meget sagt. Hastighedsgrænserne sættes sådan lidt
> > efter hvilke myndigheder, som kan chikanere hvilke andre myndigheder.
>
> Hvad er det så? Skal butikstyveri også legaliseres?
Tyveri er en område, hvor reglerne er mere klar og hvor de tjener et reelt
formål.
I forvejen fortolkes hastighedsoverskridelser meget løst, når det gælder
etatens egne overskridelser. Mange steder "forfølger man en mistænkt".
Det har ført til at man efter en dom i Lyngby måske må lave nye procedurer
for hvor mange betjente, der skal til at vurdere hvornår at forfølgelsen af
en "mistænkt" retfærdiggører at man følger trafikken. Ihvertfald er en
betjent ikke nok til at der er foretaget en objektiv vurdering af formålet
med overskridelsen.
I Århus har en politichef åbentbart haft behov for at markere sin egen
position og har igangsat et opgør med den hidtidige almindelige udbredte
praksis.
Dertil kommer så om udstyret i det hele taget er anvendeligt efter at en
fortrolig rapport slap ud.
Sidst og ikke mindst skulle systemet sættes målrettet ind mod at sikre
områder, hvor de svage trafikanter var truet. Istedet viser pressens
afdækning af affæren i Århus, at man havde anvendt udstyret på steder, hvor
at man kunne tjene mest uden skelen til det af politikkernes fastsatte
formål.
Når cyklister og motorcykler uden videre kan slippe udhindret fra at
overskride hastighederne uden at det står i lovteksten, kan man næsten tale
om lovbrud, som er autoriseret af staten.
Med venligh hilsen
Carsten Overgaard
| |
Christian B. Andrese~ (25-11-2002)
| Kommentar Fra : Christian B. Andrese~ |
Dato : 25-11-02 13:49 |
|
"Carsten Overgaard" <info@carstenovergaard.dk> wrote in message
news:unoE9.535$s4.1806@news.get2net.dk...
>
> "Nikolai R. Jensen" <nikolai@tdcspace.dk> skrev i en meddelelse
> news:art2hu$s1r$1@sunsite.dk...
> > jeg er lige blevet fotograferet for 10 min. siden! skod men sådan er det
> > bare! men er det ikke noget med at der skal være skiltet med at på den
> > strækning hvor de kan finde på at holde?
>
> Ikke længere.
>
> Regimet besluttede at gøre forsøget med fotovogne permanent. I forbindelse
> med denne ændring, fjernede de den fundamentale beskyttelse for borgerne,
> der lå i skiltningen.
Hvori lå den beskyttelse ?
Hvis man holder sig under hastighedsbegræsningen bliver man ikke
fotograferet.
FUT til dk.politik.trafik, hvor den vel har bevæget sig hen.
--
mvh/rg. From The Sum of all Fears:
Christian [In a Nuclear Arms depot in Russia, during an inspection]
Bill Cabot: What's that man's T-Shirt say?
Depot Worker: Oh...[laughs]... I am a bomb technician, if
you see me running, try to catch up!
| |
Bertel Lund Hansen (25-11-2002)
| Kommentar Fra : Bertel Lund Hansen |
Dato : 25-11-02 20:54 |
|
Carsten Overgaard skrev:
>Regimet besluttede at gøre forsøget med fotovogne permanent. I forbindelse
>med denne ændring, fjernede de den fundamentale beskyttelse for borgerne,
>der lå i skiltningen.
Øh ... det beskyttede da i høj grad fodgængere og cyklister når
bilerne nedsatte hastigheden ved synet af skiltet. Beskyttelsen
af liv og lemmer vil jeg i højeste grad kalde fundamental.
--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/ FIDUSO: http://fiduso.dk/
| |
Jesper Juul (25-11-2002)
| Kommentar Fra : Jesper Juul |
Dato : 25-11-02 21:12 |
|
"Bertel Lund Hansen" <nospam@lundhansen.dk> skrev i en meddelelse
news:ssv4uucu7bu2pbjusou0es0vvpkl06qfk2@news.stofanet.dk...
> Carsten Overgaard skrev:
>
> >Regimet besluttede at gøre forsøget med fotovogne permanent. I
forbindelse
> >med denne ændring, fjernede de den fundamentale beskyttelse for borgerne,
> >der lå i skiltningen.
>
> Øh ... det beskyttede da i høj grad fodgængere og cyklister når
> bilerne nedsatte hastigheden ved synet af skiltet. Beskyttelsen
> af liv og lemmer vil jeg i højeste grad kalde fundamental.
Mtjaa, er der egentligt nogensinde kommer facts på borde vedr. om
fartfælderne har nedsat døde/kvæstede i trafikken?
--
Mvh
Jesper Juul
Try this at home:
www.usenet.dk
| |
Knud Thomsen (25-11-2002)
| Kommentar Fra : Knud Thomsen |
Dato : 25-11-02 21:37 |
|
"Jesper Juul" <nospam@deaster.dk> skrev i en meddelelse
news:aru04f$11de$1@news.cybercity.dk...
>>
> Mtjaa, er der egentligt nogensinde kommer facts på borde vedr. om
> fartfælderne har nedsat døde/kvæstede i trafikken?
>
Det er for så vidt fuldstændig ligegyldigt om fartfælderne nedsætter
antallet af døde og kvæstede i trafikken. Det som er interessant er om
kontrollen med hastighederne kan nedbringe hastighederne og dermed antallet
af uheld.
Hastighedskontrollen kan foretages på et utal af måder - og fartfælder (som
du kalder dem) er bare en af disse metoder.
Venlig hilsen
Knud
| |
Kristian Storgaard (25-11-2002)
| Kommentar Fra : Kristian Storgaard |
Dato : 25-11-02 22:35 |
|
On 25/11/02 21:37, in article aru1iu$5d5$1@sunsite.dk, "Knud Thomsen"
<Knud@thomsen.dk> wrote:
> Det er for så vidt fuldstændig ligegyldigt om fartfælderne nedsætter
> antallet af døde og kvæstede i trafikken. Det som er interessant er om
> kontrollen med hastighederne kan nedbringe hastighederne og dermed antallet
> af uheld.
Jeg kan ikke forstå, hvorfor du mener, at antallet af døde og kvæstede er
ligegyldigt - det er da det der tæller.
I øvrigt kan(/kunne) man på Rådet for Større Færdelssikkerheds hjemmeside
finde en Australsk undersøgelse, der påviste, at der ikke er nogen
sammenhæng mellem billisternes gennemsnitshastighed og antallet af uheld, så
dit andet argument holder faktisk ikke.
/kristian
| |
Knud Thomsen (28-11-2002)
| Kommentar Fra : Knud Thomsen |
Dato : 28-11-02 17:53 |
|
"Kristian Storgaard" <kristian.storgaard@REMOVE_THIS_mail.dk> skrev i en
meddelelse news:BA085612.12A79%kristian.storgaard@REMOVE_THIS_mail.dk...
>>
> Jeg kan ikke forstå, hvorfor du mener, at antallet af døde og kvæstede er
> ligegyldigt - det er da det der tæller.
>
Ja og det er også det jeg prøver at skrive !!
Det jeg mener er, at jeg er ligeglad med om det er fotofælder, vejbump,
chikaner, politiets reklamevogne eller hvad det nu er som nedbringer
hastigheden - generelt. BARE HASTIGHEDEN og dermed ylukkerne kommer ned.
Venlig hilsen
Knud
| |
Jesper Juul (29-11-2002)
| Kommentar Fra : Jesper Juul |
Dato : 29-11-02 10:36 |
|
"Knud Thomsen" <Knud@thomsen.dk> skrev i en meddelelse
news:as5hi3$79$1@sunsite.dk...
>
> "Kristian Storgaard" <kristian.storgaard@REMOVE_THIS_mail.dk> skrev i en
> meddelelse news:BA085612.12A79%kristian.storgaard@REMOVE_THIS_mail.dk...
> >>
> > Jeg kan ikke forstå, hvorfor du mener, at antallet af døde og kvæstede
er
> > ligegyldigt - det er da det der tæller.
> >
>
> Ja og det er også det jeg prøver at skrive !!
> Det jeg mener er, at jeg er ligeglad med om det er fotofælder, vejbump,
> chikaner, politiets reklamevogne eller hvad det nu er som nedbringer
> hastigheden - generelt. BARE HASTIGHEDEN og dermed ylukkerne kommer ned.
Jamen, det var jo det tal jeg efterlyste altså at hastigheden er sat ned, og
derved er der kommet færre kvæstede/døde.
--
Mvh Jesper
Try something funny:
www.usenet.dk
| |
Per Christoffersen (29-11-2002)
| Kommentar Fra : Per Christoffersen |
Dato : 29-11-02 11:06 |
| | |
Jesper Juul (29-11-2002)
| Kommentar Fra : Jesper Juul |
Dato : 29-11-02 11:42 |
|
"Per Christoffersen" <pc@comonto.dk> skrev i en meddelelse
news:3de73bc3$0$239$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> "Jesper Juul" <nospam@deaster.dk> wrote in message
> news:as7ceh$lbb$1@sunsite.dk...
>
> >
> > Jamen, det var jo det tal jeg efterlyste altså at hastigheden er sat
ned,
> og
> > derved er der kommet færre kvæstede/døde.
>
> http://www.trafikken.dk/wimpdoc.asp?page=document&objno=19584
>
Tak, men der står ikke noget i det praktiske eksempel fra Fyn om at der er
blevet færre ulykker/dræbte efter at farten er faldet med 2,5 km/t.
--
Mvh Jesper
Try something funny:
www.usenet.dk
| |
Nikolai R. Jensen (27-11-2002)
| Kommentar Fra : Nikolai R. Jensen |
Dato : 27-11-02 06:32 |
|
Nå men tak for alle svarene!
det ender jo nok med at jeg må håbe på at de lige har taget 2 andre inden
jeg kom forbi.... for er det ikke noget med at de siger at hvert tredje
billede ikke bliver til noget ? :)))))))))))))
--
Mvh.
Nikolai R. Jensen
"Nikolai R. Jensen" <nikolai@tdcspace.dk> skrev i en meddelelse
news:art2hu$s1r$1@sunsite.dk...
> jeg er lige blevet fotograferet for 10 min. siden! skod men sådan er det
> bare! men er det ikke noget med at der skal være skiltet med at på den
> strækning hvor de kan finde på at holde?
>
> --
> Mvh.
>
> Nikolai R. Jensen
>
>
| |
|
|