Error code i OS X ved kopiering
Fra : Per Madsen

Dato : 25-11-02 12:32

Jeg har lige købt et 32 mb USB Flash Drive, der rgitig nok med det samme
dukker op på skrivebordet. Jeg har dog problemer med at kunne kopiere
filer til den. Ikke alle filer kan umiddelbart kopieres over til den.
F.eks har jeg nogle Excel-filer jeg meget gerne vil lave back-up på. Jeg
får dog følgende besked når jeg prøver at kopiere til drevet:
"Preparing copy to "No name"
"Sorry the operation could not be completed because an unexpected error
occured (Error code -50)."

Jeg har kigget på tilladelserne for de filer jeg prøver at kopiere, og
kan se at jeg har både "read & write" tilladelser. Hvorfor kan jeg ikke
omdøbe drevet forresten?

Hvad betyder ovenstående error code og hvad kan jeg gøre ved det?

(Specs.: iMac DV SE, 640 mb ram. MacOS 10.2.2)

Mvh.

Per

Fra : Per Madsen

Dato : 25-11-02 12:54

Per Madsen <permand@cool.dk> wrote:

> [...]
> "Preparing copy to "No name"
> "Sorry the operation could not be completed because an unexpected error

Nu har jeg fundet ud af at error -50 er en: "Error in user parameter
list" hvad det så end betyder og hvad man gør ved det?! Nogle bud?

Fra : Per Madsen

Dato : 25-11-02 13:22

Per Madsen <permand@cool.dk> wrote:

> Nu har jeg fundet ud af at error -50 er en: "Error in user parameter
> list" hvad det så end betyder og hvad man gør ved det?! Nogle bud?

Kan det passe det er noget med længden af filnavnene. Nu har jeg
ihvertfald omdøbt nogle af filerne, og jeg kan nu godt kopiere dem over
til flash drivet. Mystisk!

.... jeg korresponderer lige lidt med migselv )

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 25-11-02 15:33

> [...]
> til flash drivet. Mystisk!
>
> ... jeg korresponderer lige lidt med migselv )

Det ser jo ud til at du selv klarer problemerne på den måde. Hvordan er
er sådan fætter formateret og kan den formateres?
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Fra : Per Madsen

Dato : 25-11-02 17:04

> Det ser jo ud til at du selv klarer problemerne på den måde. Hvordan er
> er sådan fætter formateret og kan den formateres?

Det ved jeg faktisk ikke om den er,- hvor ser jeg det?
Jeg hev den ud af pakken og pluggede den i usb'en, og den blev straks
mounted på skrivebordet,- uden installering af drivere. Ifølge tech.
spec. skulle jeg kunne plugge den i en Win-maskine (OS < Win ME), og
overfølge filerne til Win maskinen,- og uden at skulle installere
drivere først. Ganske smart!
Ved du hvad en "Error in user parameter
list" er for noget?

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 25-11-02 18:16

Per Madsen <permand@cool.dk> wrote:

> Det ved jeg faktisk ikke om den er,- hvor ser jeg det?

Ta' en vis info på den!

> [...]
> spec. skulle jeg kunne plugge den i en Win-maskine (OS < Win ME), og
> overfølge filerne til Win maskinen,- og uden at skulle installere

Nej jeg kender ikke fejlen. Men muligvis består problemerne i
forskellene i det "disk format" som dimsen bruger og HFS+. Du oplever jo
at en omdøbning af enkelte filer kan ændre på dette. Bruger du meget
lange dokumentnavne og eksotiske tegn?

Hvis dimsen kan formateres kan du gøre det med Diskværktøj.
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Fra : Per Madsen

Dato : 25-11-02 19:57

> Ta' en vis info på den!

Den siger Format: "Macintosh PC Exchange (MS-DOS)" (har ikke hørt om
det før)

> [...]
> forskellene i det "disk format" som dimsen bruger og HFS+. Du oplever jo
> at en omdøbning af enkelte filer kan ændre på dette. Bruger du meget

Nej det gør jeg egenligt ikke. Jeg mener ikke at filnavnene var over 32
characters hvilket vist er grænsen i MS (eller er det), - men jeg talte
ikke efter. Nu jeg tænker efter så kan man ikke gemme Excel-filer med
over 31 characters i filnavnet i OS X versionen af Excel, så filnavnet
var ihvertfald ikke over 31 cha. Måske er grænsen for længden af
filnavne endnu kortere i ovenstående format (Mac PC exch..)

> Hvis dimsen kan formateres kan du gøre det med Diskværktøj.

Hvis jeg ændrer formatet til HFS+ kan jeg da ikke udveksle filer med
PC'ere, oder wie? Dos kører med et andet format end MacOS X, gør det
ikk' ?!

Per

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 25-11-02 20:56

Per Madsen <permand@cool.dk> wrote:

> Den siger Format: "Macintosh PC Exchange (MS-DOS)" (har ikke hørt om
> det før)

Det er såmænd bare Macslang for FAT!

> [...]
> var ihvertfald ikke over 31 cha. Måske er grænsen for længden af
> filnavne endnu kortere i ovenstående format (Mac PC exch..)

Muligvis, jeg kan ikke finde noget info om dette på nettet! FAT formatet
tillader ikke så mange tegn i filnavne som HFS.

> Hvis jeg ændrer formatet til HFS+ kan jeg da ikke udveksle filer med
> PC'ere, oder wie?

Nej ikke umiddelbart.

> Dos kører med et andet format end MacOS X, gør det
> ikk' ?!

Jo FAT. Du kan med Diskværktøj formatere til både Dos, Unix og Mac.
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Fra : Per Madsen

Dato : 25-11-02 23:41

> Jo FAT. Du kan med Diskværktøj formatere til både Dos, Unix og Mac.

OK, tak for svarene Jeg beholder "fedtet"...

Per