Dugfrit visir (evt. med Fog City eller Pin~
Fra : Henrik Olsen

Dato : 25-11-02 11:24

Hvad siger erfaringerne med produktet Fog City (specielt deres nyeste Pro
Shield)?

Hvor kan de købes billigst? Gerne i Danmark.

Der kan læses om det på
http://www.modernworld.com/fogcity/motorcycles2.html.

Andre råd end et Pro Shield?

Min hjelm er en BMW System 4 Evo, som ikke har et antidugvisir som standard.
Det koster vist omkring ekstra DKK 800,- originalt at få et dugfrit, så
hjelmen kan anvendes forsvarligt i fugtigt vejr. Useriøst!

En uoriginal (men magen til) Pin-Lock indsats kan vist købes til omkring det
halve. Nogle erfaringer med dette?

Fra : Soren S. Jorvang

Dato : 25-11-02 11:45

In article <arstos$2smk$1@news.cybercity.dk>, Henrik Olsen wrote:
> Hvad siger erfaringerne med produktet Fog City (specielt deres nyeste Pro
> Shield)?

Dette er ikke et svar paa dit spoergsmaal, men jeg har laest om
hjelmen Uvex Wing RS, som udover at vaere meget stoejsvag ogsaa
har et regulaert termovisir (ikke et ekstra paaklistret lag).

Har nogen her erfaringer med denne hjelm?

--
Soren, desvaerre med briller

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 25-11-02 13:17

Mener ikke at kunne huske deres RS har termo. Men derfor er det nok min
næste hjelm alligevel. Men det kan da være den har fået det.
Jeg har kørt med deres Boss 3000 som har termo og det virker. Dog gik de 2
lag "glas" fra hinanden, efter kort tid, så jeg måtte igang med silikone for
at holde den dugfri igen. Jeg kørte med den hele sidste vinter og på Island
i år uden probs. Bortset fra jeg at jeg tabte den på Hekla og den fik nogle
alvorlige knubs.

--
Mvh.
Henrik (som stadig har en næsten ny AGV X-vent billigt til salg)

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Per Svein Moland

Dato : 25-11-02 13:37

Henrik Nielsen - RaptorMC.dk wrote:
> [...]
> vinter og på Island i år uden probs. Bortset fra jeg at jeg tabte den
> på Hekla og den fik nogle alvorlige knubs.

URL?

--
\ Per Svein Moland
__ o)\\ Vestnes MC Klubb

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 25-11-02 16:05

http://www.uvex-sports.de/

Har ikke selv kigget der fornylig

--
Mvh.
Henrik

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 25-11-02 19:06

> En uoriginal (men magen til) Pin-Lock indsats kan vist købes til
omkring det
> halve. Nogle erfaringer med dette?

Jeg er tilfreds med pin-lock (på min Nolan N100) - se evt også
anmeldelserne på www.dmcn.dk

--
/Anders Majland Denmark DMCN# 305
/Aprilia Leonardo 150 '98 48Mm - WinterPendlerStile

Fra : Jack Jensen

Dato : 26-11-02 10:13

"Henrik Olsen" <ho_maps@hotmail.com> wrote in message
> Hvad siger erfaringerne med produktet Fog City (specielt deres nyeste Pro
> Shield)?
>
> Hvor kan de købes billigst? Gerne i Danmark.

Prøv www.louis.de
De er billige - og visiret funker 100%.
Jeg har ikke mere problemer med dug.
Mvh
Jack
VFR750F

Fra : PeterL

Dato : 26-11-02 14:38

Til jer der ikke vil bruge penge på den slags er her et lille tip, som nogen
af jer sikkert kender.

Vask/rens jeres almindelige visir og polér det med opvaskemiddel/sulfo (På
indersiden altså!). Ikke noget med at blande det op med vand, bare ren
sulfo. Puds visiret med en tør klud og vupti så har man et dugfrit visir.
Det holder dog ikke evigt, men når i alligevel skal pudse hjelmen, så kan
man jo hurtigt lige gøre det hér også.

Hvis i vil se om det virker og ikke lige har jeres hjelm i hånden, så prøv
at gøre det på en rude eller et spejl og ånd på det...!

-PeterL

Fra : Frank J. Andersen

Dato : 28-11-02 22:33

>Hvad siger erfaringerne med produktet Fog City (specielt deres nyeste Pro
>Shield)?

Købte det selv for nylig efter at have fundet et par gode anbefalinger
i gruppen.... Og det virker!!!

Jeg har dog oplevet at der kan komme vandfilm på FogCity hvis det er
meget fugtigt, og meget (langsom) bykørsel. For at holde det tørt skal
der noget luftcirkulation til...

>Hvor kan de købes billigst? Gerne i Danmark.

Købte ved Ågesen for ca. 150 kr - har ikke set det andre steder.

Frank J. Andersen, DMCN#485
Suzuki T250R fra 1972 OG GS850G fra 1979
....nu med T350R også