Lavere uddannelse - større tolerance.
Fra : vagn torup & rikke b~

Dato : 25-11-02 11:04

http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=1538132/

Måske skulle man sige, kortere uddannelse - mindre indoktrinering.
vagn

Fra : Morten Tórsson

Dato : 25-11-02 13:57

Sådan en gang pis, vi er ved fordrive de kristne fra vort stolte hedenske
land, ikke genindføre den!!!!!

/Morten

Fra : vagn torup & rikke b~

Dato : 25-11-02 15:52

"Morten Tórsson" <grynheim@online.no> skrev i en meddelelse
> Sådan en gang pis, vi er ved fordrive de kristne fra vort stolte hedenske
> land, ikke genindføre den!!!!!
>
> /Morten
>
> "vagn torup & rikke bachmann" <vagntorup@get2net.dk> wrote in message

Tillykke med din højere embedseksamen.
vagn.

Fra : Andreas Falck

Dato : 25-11-02 16:17

vagn torup & rikke bachmann <vagntorup@get2net.dk> skrev dette i

> Tillykke med din højere embedseksamen.

I stedet for at svare på den slags er det min opfattelse at det er
meget bedre at sende en klage til hans udbyder. Han har tilsyneladende
en *@online,no adresse og mon ikke der så er noget der hedder
abuse@online.no. Og han sender fra via Stofa og der er da noget der
hedder abuse@stofa.dk.

Og så er der iøvrigt en masse der tyder på at det er den samme som for
ganske nyligt skrev under betegnelsen Odin, og som fik sin adgang
gennem Sunsite.dk lukket på grund af den samme type indlæg.

Se mit nye forsøg på at lave en webside :
http://hjem.get2net.dk/AFA1441/test/

Fra : Morten Tórsson

Dato : 25-11-02 22:45

> I stedet for at svare på den slags er det min opfattelse at det er
> meget bedre at sende en klage til hans udbyder. Han har tilsyneladende
> [...]
`
Hallo er det ikke et frit land vi lever i ? Må man ikke komme med negative
udtalelser i en nyhedsgruppe ?. Jeg sviner ikke nogen i gruppen til, men
kommer med en mening om den artikel han henviser til. Hvis så du ikke er
enig med mig, er det dit problem og ikke mit. Hvor er det specifikt du
mener, jeg overtræder gruppens fundats ?

> Og så er der iøvrigt en masse der tyder på at det er den samme som for
> ganske nyligt skrev under betegnelsen Odin, og som fik sin adgang
> gennem Sunsite.dk lukket på grund af den samme type indlæg.

Nej, jeg hedder ikke Odin men Morten. Hvordan ved du forresten at pågældende
fik lukket sin account på sunsite.dk ? Er du sådan en lille hykler der
sender til abuse@whatever hver eneste gang der kommer en post du ikke bryder
dig om ? Hvem har gjort dig til herre over denne nyhedsgruppe ? Jeg har
tidligere set folk der har klaget over dig, da du altid skal brokke dig over
hvad andre folk skriver. Et sted skriver du endda, at nu vil du holde op med
at poste pga. den personlige hetz folk har kørt imod (I wonder why). Hvad
med du gjorde alvor af dine løfter. Det ville glæde mig og sikkert også en
del andre efter hvad jeg har kunnet læse i tidligere tråde.

/Morten

Fra : vagn torup & rikke b~

Dato : 26-11-02 00:50

"Morten Tórsson" <grynheim@online.no> skrev i en meddelelse

Forbløffende at en så sart mimose kan hælde så megen agressiv gylde ud. Du
må midst være dumpet i nationaløkonomi. Men pas på du ikke bider dig selv i
tungen, og husk på at kræver du at kunne være negativ må du give andre den
samme ret.
Prøv at bruge lidt energi på at fortælle lidt om hvem "vi" er og hvorfor I
vil det i vil og ikke mindst lidt om hvad det egentlig har med artilken i JP
at gøre. Nogle af og mere inferiøre skabninger med knapt så megen traumatisk
uddannelse bag os har måske problemer ved at gennemskue den ophøjede
sandhed.
vagn

Fra : Morten Tórsson

Dato : 26-11-02 01:52

> [...]
> tungen, og husk på at kræver du at kunne være negativ må du give andre den

Hvad er det lige du svarer på her ? Hvad med du lærte lidt netikette og
lærte at citere ordentligt ? Jeg har aldrig sagt at andre folk end mig ikke
må være negative, hvor får du dog dette fra ? Du er da velkommen til at
svare negativt på mine indlæg. At være kritisk på en konstruktiv måde er
sundt; at give udtryk for sine meninger på en aggresiv måde er effektivt og
understreger at man brænder for en sag. At rende lalleglad rundt som en
nyfødt kristen og tro blindt på en bog spækket med løgne uden at komme med
andre argumener end at "god works in mysterious ways", det er fandme
sørgeligt.

> [...]
traumatisk
> uddannelse bag os har måske problemer ved at gennemskue den ophøjede

Hvem er vi ? Vi er sønner og døtre af Odin, og ligeså er du, hvis du er af
dansk slægt. Vi er de hedenske rødders sidste bastion.

/Morten

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 26-11-02 03:00

> Hvem er vi ? Vi er sønner og døtre af Odin, og ligeså er du, hvis du er af
> dansk slægt. Vi er de hedenske rødders sidste bastion.

"Halleluja!"?

Tænk, jeg ANEDE ikke at der fandtes en bekendelsesudgave af Asatroen?

Du lyder jo skægt nok nærmest som en pinsemissionsk prædikant?

Anders Peter Johnsen

Fra : vagn torup & rikke b~

Dato : 26-11-02 08:41

"Morten Tórsson" <grynheim@online.no> skrev i en meddelelse

> Hvad er det lige du svarer på her ? Hvad med du lærte lidt netikette og
> lærte at citere ordentligt ?

Jeg citerede ikke noget. Veluddannet tåbelighed fra din side.

>Jeg har aldrig sagt at andre folk end mig ikke
> må være negative, hvor får du dog dette fra ?

Dit fjolleri omkring Andreas, hvor du unægtlig opfører dig proffesionel sur

> [...]
> sundt;

"Sådan en gang pis, vi er ved fordrive de kristne fra vort stolte hedenske
land, ikke genindføre den!!!!!" For at citere din konstruktive og sunde
argumentationsform i første gang opbræk.

> at give udtryk for sine meninger på en aggresiv måde er effektivt og
> understreger at man brænder for en sag.

Ja det vinder man mange tilhængere på. Engagement er ikke en god
undskyldning for at opføre sig som åndelig mindrebemidlet og mental
krøbling. Du havde ikke behøvet at lalle ind i en for din sag uvedkommende
tråd. Du kunne da blot have startet en op, hvis du ikke ved hvordan man gør,
kan du nok få hjælp.

> At rende lalleglad rundt som en
> nyfødt kristen og tro blindt på en bog spækket med løgne uden at komme med
> andre argumener end at "god works in mysterious ways", det er fandme
> sørgeligt.

Lidt svært at se det har noget med artiklen at gøre - at du formentlig har
nogle teorier om min tro,
Tja! det er vel ikke underligt i betragtning af de øvrige teorier du
fremlægger senere

> Hvem er vi ? Vi er sønner og døtre af Odin, og ligeså er du, hvis du er af
> dansk slægt. Vi er de hedenske rødders sidste bastion.

Nej. En naragtig avangarte der forsøger at trække pseudoreligiøse myter og
fantasier ud af en støvet mølpose.
vagn

Fra : Vidal

Dato : 26-11-02 21:27

"Morten Tórsson" <grynheim@online.no> skrev i en meddelelse

> At rende lalleglad rundt som en
> nyfødt kristen og tro blindt

Hvor er du stødt på det her i gruppen?

> på en bog spækket med løgne

Hvad er det for en bog, der er spækket med løgne?

> uden at komme med
> andre argumener end at "god works in mysterious ways", det er fandme
> sørgeligt.

Hvem er fremkommet med argumenter af den art?

Venlig hilsen

Villy Dalsgaard

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 26-11-02 02:20

"Andreas Falck" <Andreas.Falck@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ganske nyligt skrev under betegnelsen Odin, og som fik sin adgang
> gennem Sunsite.dk lukket på grund af den samme type indlæg.

Tja, med dèn fanatiske antikristne tone, så kan det vel kun være en vis
person.

Det synes at være en underlig kombination af to arketyper: En Asatrotro
færing (og asatro er normalt halv-hippieagtige, fredelige personer i
hjemmestrikkede islandske sweatre med dyb respekt for natur og medmennesker)
skåret over den ekstremt aggressive "norsk, stavkirkebrændende Satantilbeder
med hang til hård dødsmetal"-model?

Bare så'n lige mit indtryk...Mærkelig hybrid...

Anders Peter Johnsen

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 26-11-02 02:09

"Morten Tórsson" <grynheim@online.no> skrev i en meddelelse
> Sådan en gang pis, vi er ved fordrive de kristne fra vort stolte hedenske
> land, ikke genindføre den!!!!!

Hvilket "stolt hedensk land"? Er Færøerne pludselig blevet både en
selvstændig nation og officielt hedenske?

Sh**! jeg har vist ikke rigtig fulgt med på det seneste?

Anders Peter Johnsen

Fra : Morten Tórsson

Dato : 26-11-02 02:26

"Anders Peter Johnsen" <anderspj@mail.dk> wrote in message
> [...]
> selvstændig nation og officielt hedenske?
>
> Sh**! jeg har vist ikke rigtig fulgt med på det seneste?

Færøerne ? Jeg snakker om Danmark. Vi har været hedenske siden de kristne
gjorde deres indtog omkring år 1000. Hvis vi dog absolut skal snakke om
færøerne, så behøver de vel ikke være en selvstændig nation for at have en
selvstændig kultur og verdensanskuelse, som du her antyder ?

/Morten

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 27-11-02 21:01

> "Anders Peter Johnsen" <anderspj@mail.dk> wrote in message
> hedenske

> Færøerne ?

Dit navn - og i øvrigt din Wagnerske fascination af vikingekultur - tyder da
på at det er der du kommer fre?

>Jeg snakker om Danmark. Vi har været hedenske siden de kristne
> gjorde deres indtog omkring år 1000.

Simpelthen den mest forvrøvlede Danmarkshistoriske påstand, jeg nogensinde
har hørt i min tid som historiestuderende!
Det kan godt være at vi ikke går højt op i religion, men din påstand om at
vi er deciderede "hedninge" er fuldstændig uden hold i virkeligheden, for i
så fald skulle vi jo have dyrket andre guder! Og hvilke er det så? Odin og
Thor? Hvilke fysiske beviser har du for din underlige påstand?

Kør en tur gennem det danske landskab og tæl Middelalderkirker til
sammenligning. Indregn herunder også klosterruiner.

> Hvis vi dog absolut skal snakke om
> færøerne, så behøver de vel ikke være en selvstændig nation for at have en
> selvstændig kultur og verdensanskuelse, som du her antyder ?

Nej, men jeg troede at du var een af de der grådige seperatister, der havde
set sig rasende på dansk "kulturimperialisme", herunder Kristendommen.

Anders Peter Johnsen

Fra : Pauil

Dato : 28-11-02 14:33

tiden er inde til at frasige sig kristendommen og til passe
os de nye hårde tider som kristendommen ikke er gearet til thor og odin er
på sin plads her inden vi drukner i bløde ord medens det muslimske
krumsværds klinge nærmer sig vores uvidene nakke ............

Fra : Rasmus Underbjerg Pi~

Dato : 25-11-02 18:35

"vagn torup & rikke bachmann" <vagntorup@get2net.dk> mælte sligt:

>http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=1538132/

Nu konkluderer du flot, at dette er et eksempel på, at lavere uddannelse
medfører større tolerance. Det er da vældigt underholdende, men vi ved jo
alle, at det ikke holder stik.

Ser vi konkret på dette tilfælde, så er der ikke tale om tolerance i generel
forstand, men alene om folks holdninger til at inkludere kreationisme i
biologiundervisningen. Nu er det ikke nogen hemmelighed, at den
fundamentalistiske kristendom, som kreationismen er en variant af, får
trangere og trangere kår, des mere uddannede folk er. Altså kan det ikke
overraske, at de højst uddannede, der jo er de mindst fundamentalistiske, er
mere kritiske over for kreationismen end gruppen af uddannede, hvor
fundamentalisterne har betydeligt større repræsentation.

Venlig hilsen,
Rasmus Underbjerg Pinnerup
--
"I dine øjne er alle muslimer vist terrorister.
Prøv at forholde dig objektivt til tingene."

Fra : Pauil

Dato : 28-11-02 17:09

Næ det er vist dig der konkluderer gider egentlig ikek at svare på
tåbeligheder for havde jeg ment alle muslimer havde jeg sagt alle muslimer
men jeg henviser kun til fundamentalister
og den stigende indflydelse de får verden over underligt nok efter ruslands
fald for der er ikke nogen der tar sig af de svage mere så det gør de selv
plus de fundamentale organisationer
driver hospitaler i libanon (Hamas) og anden velgørenhed de har overtaget
ruslands gamle rolle så i stedet for en komunostisk revolution får vi nu den
muslimske og så kan vi jo prøve og se om vi kommer langt med palarmentariske
ord her vi står over for en slagter mentalitet ligesom en roker over for en
fredsaktivist lytter rockeren til aktivisten nej han gir ham kraniebrud
det er situationen ...........så hvad gør vi så herfra kloge felix ?

tell me smart ass

Paul

Fra : vagn torup & rikke b~

Dato : 28-11-02 19:50

"Pauil" <rotel1@sol.dk> skrev i en meddelelse

> tell me smart ass

- om hvorfor du ikke vimser over i dk.politik.indvandring.
Kender du ikke vejen, så er det bare til højre og langt der
ud af. Bare rolig du kan ikke gå for langt.
Bye Bye.
vagn

Fra : vagn torup & rikke b~

Dato : 28-11-02 19:46

"Rasmus Underbjerg Pinnerup" <pinnerup@privat.dk> skrev i en
meddelelse

> [...]
> mere kritiske over for kreationismen end gruppen af
uddannede, hvor
> fundamentalisterne har betydeligt større repræsentation.

Det er korrekt at højere uddannelse kan medføre en større
åndelig spændvidde og større tolerance, hvis denne egenskab
er indbygget i indlæringen.
Er den det, eller lirer man blot den lille videnskabelige
tabel af. Kreativ tænkning eller udenadslære.
Problemforståelse eller paratviden.
Det er mit klare indtryk, at de studerende bliver stadig
mere belæste og pisket frem til en eksamen.
Det har sin pris og det er ikke øget intellektuel
spændvidde, tværtimod.
Darwins teorier er bevist til hudløshed - eller var det
diskuteret. Big Bang teorien er uomstødelig, selv om den
sætter grå hår i hovedet på astrofysikkerne, fordi den
implicerer forhold der medfører at den eller andre teorier
brister. osv.
Indterpningen er blevet til skyklapper. Det ville faktisk
være interessant, hvis der fandtes undersøgelser der kunne
sammenligne udviklingen i den åndelige spændvidde gennem
nogle årtier.
Så vi ved det faktisk ikke alle sammen, det der engang var
sandt er det nødvendigvis ikke længere.
vagn