Flere forms active på samme tid !
Fra : Thomas P

Dato : 03-03-01 15:30

Hej

Mangler en metode eller lidt kode til at sørge for at flere forms er aktive
på samme tid. I mit program har jeg en mainform og et ukendt antal
forekomster af form2. Det jeg så vil have er at Mainform HELE TIDEN er
aktiv, men at kun den forekomst af form2 der i virkeligheden er i brug er
aktiv. Håber i forstod mit spørgsmål og kan hjælpe

--
- Thomas [blomme@post.com] [http://www.FlowCode.f2s.com]

Fra : Niels (niLLer)

Dato : 03-03-01 17:50

Just as I expected, Thomas P came up with this:

> [...]
>aktiv, men at kun den forekomst af form2 der i virkeligheden er i brug er
>aktiv. Håber i forstod mit spørgsmål og kan hjælpe

Hmm, nej jeg forstod det ikke. Mener du lidt ligesom Delphi's IDE hvor
der er et hovedvindue og så en eller flere kodevinduer? Og så skal
hovedvinduet altid have fokus, men et af kodevinduerne har også fokus på
samme tid? hvis det er det du vil, så kan det kun lade sig gøre hvis du
bruger MDI eller faket MDI.

Niels (aka. niLLer)
--
e-mail: nmartin at iname dot com ICQ UIN: 50187323
http://www.niller.f2s.com/ - niLLer's pages (My programs, in English)

Fra : Thomas P

Dato : 03-03-01 19:40

Så tror jeg jeg skal have fat i noget *fake* mdi. Det jeg mener er helt
præcist at vise mainformen aktivt HELE tiden samtidigt med at form2 vises
aktivt - yup Men... hvordan laver man *fake* mdi ?

--
- Thomas [blomme@post.com] [http://www.FlowCode.f2s.com]

Niels (niLLer) <nmartin@ispam.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3aa1202d.18939032@news.12move.dk...

Fra : Niels (niLLer)

Dato : 04-03-01 00:13

> [...]

>præcist at vise mainformen aktivt HELE tiden samtidigt med at form2 vises
>aktivt - yup Men... hvordan laver man *fake* mdi ?

Altså, lige for at få det på det klare: Fake MDI ligner og fungerer
præcis ligesom normal MDI, man bruger bare ikke Windows' normale MDI
funktioner og man har heller ikke adgang til de normale niceties som man
har med normalt MDI, f.eks. en Vinduer menu der automatisk lister alle
åbne MDI Childs.

Jeg ved at der på <http://delphi.about.com/> ligger en artikel om
hvordan man laver fake MDI, jeg har selv brugt det en gang, jeg har bare
aldrig udgivet programmet.

Niels (aka. niLLer)

Fra : Jan

Dato : 04-03-01 17:49

Hej.
"Niels (niLLer)" <nmartin@ispam.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Niels (aka. niLLer)
> --
> e-mail: nmartin at iname dot com ICQ UIN: 50187323
Benyt CreateParams() i dine form.

-Jan