Sortering af recordset?
Fra : Stefan Kristensen

Dato : 03-03-01 15:34

Hej NG.

Jeg henter data fra en SQL Server ind i recordset via en stored procedure.
Denne SP kaldes rekursivt et par gange fra VB. Når disse data er lagt i
recordset'et, vil jeg gerne sortere dem: rsSub.Sort = "[Name]".
Men det eneste, jeg får ud af det, er: Object or provider is not capable of
performing requested operation.

Jeg er jo helst fri for at bruge en hjemmestrikket sorteringsrutine, hvis VB
kan gøre det for mig. Nogle ideer?

Stefan

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 05-03-01 08:19

Hejsa..

Jeg tror du skal sætte dit recordsets Curlocation til at være adUseClient...

/Thomas

Fra : Stefan Kristensen

Dato : 05-03-01 10:19

> Jeg tror du skal sætte dit recordsets Curlocation til at være
adUseClient...
Det har jeg prøvet, men det giver samme resultat
Jeg kan sætte Sort før jeg henter data, men ikke efter. Hvis Sort sættes
inden data hentes, overskrives værdien, når data hentes! (???)

Stefan

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 05-03-01 11:36

Hejsa...

Jeg kar prøvet det, og kan godt sortere EFTER jeg har hentet data... Man
skal ikke sortere FØR man henter data. Det giver ingen mening. Ellers sorter
data i din SQL sætninger.... Det er også den rigtige måde at gøre det på.

Fra : Stefan Kristensen

Dato : 05-03-01 13:32

> Jeg kar prøvet det, og kan godt sortere EFTER jeg har hentet data... Man
> skal ikke sortere FØR man henter data. Det giver ingen mening.
Det er jeg klar over. Det var bare for at se, hvad der skete.
Kan du ikke sende mig den kode, du har prøvet?

> Ellers sorter data i din SQL sætninger.... Det er også den rigtige måde at
gøre det på.
Ja - men problemet er, at jeg bygger recordset'et op af flere rekursive
kald, så jeg kan først sortere bagefter.

Stefan

Fra : N/A

Dato : 17-03-01 22:06

Fra : Stefan Kristensen

Dato : 17-03-01 22:06

> Kan du ikke lægge din rekursive funktion i en stored Procedure? og så få
det
> rigtige resultat sorteret som returværdi
Det var også det resultat, jeg kom frem til. Bortset fra, at jeg ikke kalder
funktione rekursivt, men bruger en temporær tabel til at holde styr på de
forskellige 'kald'.

stefan

Fra : Stefan Kristensen

Dato : 12-03-01 12:16

Hvis jeg bruger en almindelig SQL sætning til at hente data, har jeg ingen
problemer med at sortere data. Det er altså kun når jeg eksekverer en Stored
Procedure, jeg mister en del af kontrollen over det returnerede recordset.
Er der nogen, der har erfaring med SP?

Stefan