Selvdestruktion
Fra : Torben Mathiassen

Dato : 25-11-02 09:52

Hej,

Jeg håber nogen kan hjælpe mig med mit spørgsmål.

Jeg er blevet spurgt af en detailforretning jeg har lavet en
hjemeside for, om det er muligt at lave en kode på hjemmesiden,
så eventuelle tilbudsannoncer man har lagt ud automatisk bliver
slettet efter et vist antal dage???

Jeg er selv forholdsvis ny inden for html, men umiddelbart tror
jeg ikke det kan lade sig gøre. Kan man evt. lave det i ASP og
kræver det så at samtlige html sider kodes om til ASP? Jeg har
endnu aldrig kodet noget i ASP, men det kan vel ikke være så
meget sværer end html???

mvh.
Torben

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 25-11-02 10:25

Torben Mathiassen <torben.mathiassen@stofanet.dk> wrote in

> [...]
> kræver det så at samtlige html sider kodes om til ASP? Jeg har
> endnu aldrig kodet noget i ASP, men det kan vel ikke være så

Det kan godt lade sig gøre - men det kræver mere ned blot HTML.
Det du skal er at hver gang annoncerne vises kontrollere du datoen på
dem og sletter dem hvis de er for gamle - og derefter viser du dem
der er tilbage!

--
Henrik Stidsen | HS235-DK | Ikke eksisterende samleobjekt/undtagelse
"I am a nobody, and nobody is perfect; therefore I am perfect."

Fra : Torben Mathiassen

Dato : 25-11-02 10:36

> [...]
> Det du skal er at hver gang annoncerne vises kontrollere du datoen på
> dem og sletter dem hvis de er for gamle - og derefter viser du dem

Den fangede jeg vist ikke helt????

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 25-11-02 11:46

Torben Mathiassen skrev:

> Den fangede jeg vist ikke helt????

Ofte vil man have annoncerne i en database. Her kan man have et
eller flere datofelter der bestemmer hvilken periode annoncen skal
vises i.

For at vise data fra en database på en hjemmeside skal man bruge et
serverside-sprog - fx asp, asp.net eller php. Spørgsmål om
webudvikling i de sprog foregår i hhv.
<news:dk.edb.programmering> [1] og

Noter:
======
[1] Der oprettes muligvis snart en særlig .net-gruppe, men indtil videre
benyttes overgruppen ..programmering
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Torben Mathiassen

Dato : 25-11-02 12:40

> Ofte vil man have annoncerne i en database. Her kan man have et
> eller flere datofelter der bestemmer hvilken periode annoncen skal
> vises i.

Okay, så fangede jeg den vist. Men skal alle html dokumenter på webstedet
omdøbes til .asp, eller kan man nøjes med de sider der skal vise
annoncerne?

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 25-11-02 12:48

Torben Mathiassen skrev:

> Okay, så fangede jeg den vist. Men skal alle html dokumenter
> på webstedet omdøbes til .asp, eller kan man nøjes med de
> sider der skal vise annoncerne?

Du kan sagtens mikse asp og html-sider. Men du kan kun have
dynamisk indhold på serverside-sider (asp o.l.). Du skal også være
opmærksom på at det ikke er nok bare at lave en asp-fil - din
webserver (eller webhotel) skal understøtte den serverteknologi du
vil benytte.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 25-11-02 23:19

Torben Mathiassen wrote:

> [...]
> kræver det så at samtlige html sider kodes om til ASP? Jeg har
> endnu aldrig kodet noget i ASP, men det kan vel ikke være så

underbart mille jeg mene et man kunne lave noget java script som
sammenlige datoen hos den besøgende og datoen for en vare.

Fra : Allan Vebel

Dato : 26-11-02 01:04

Peter Ole Kvint <haabet@danbbs.dk> skrev:

> underbart mille jeg mene et man kunne lave noget java script som
> sammenlige datoen hos den besøgende og datoen for en vare.

Hvordan vil du slette en forældet fil på serveren med javascript?

--
Allan

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 26-11-02 14:07

Allan Vebel wrote:

> Hvordan vil du slette en forældet fil på serveren med javascript?

Jeg ville lade den ligge men lade javascript-et hente en anden fil.
der høre til en senere dato.

Java skribt kan godt skrive html. alt efter datoen kan det indlæse en anden fil.