Obfuscator - en der virker?
Fra : Trygleren [9000]

Dato : 24-11-02 23:20

Hej,
nu har jeg på det seneste fulgt en del tråde om beskyttelse af kildekode.
Jeg har også testet et par Obfuscatorer såsom Jodp, SmokeScreen og
1stBarrierMini. Jeg må sige jeg er temmelig skuffet. Jopd generer korrupte
filer, 1stBarrierMini obfuscerer slet ikke(før man slipper grunkerne) og
SmokeScreen gør egentlig ikke et særlig godt stykke arbejde. Jeg har også
prøvet RetroGuard, men den har samme problem - den laver en korrupt fil.
Er der nogen der kender til en obfuscator som rent faktisk virker og som er
freeware?

--
"Sic gorgiamus allos subjectatos nunc"
Lars 'Trygleren' Winther

www.hesteskelet.dk

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 25-11-02 19:26

> [...]
> prøvet RetroGuard, men den har samme problem - den laver en korrupt fil.
> Er der nogen der kender til en obfuscator som rent faktisk virker og som

DashOPro re den bedste, men den er ikke freeware.

Søren Reinke
http://www.dykkercenterlangeland.dk
Danmarks eneste Dive Resort

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 26-11-02 16:07

> DashOPro re den bedste, men den er ikke freeware.

Øøøh, hvad er det lige der går galt for dig der Disky? =)

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 26-11-02 23:47

"Trygleren [9000]" <TryglerenSLETDETHER@hesteskelet.dk> wrote in message

> Øøøh, hvad er det lige der går galt for dig der Disky? =)

Ikke det mindste, jeg fortalte dig bare at skal du have en der gør det
ordentligt må du betale udviklerne penge for den.

Men kan ikke bare få alt gratis.

Men du kan selvfølgelig downloade en trial version og bruge den hvis du
ønsker det.

Jeg har den fulde udgave til J2ME på arbejdet, og tro mig den slår alle de
'gratis' versioner både i resultat kvalitet, og ikke mindst brugervenlighed
pga. særdeles god grafisk brugeroverflade.

--
With many Thanks
Soren ' Disky ' Reinke ICQ #1413069 remove 'ihsyd' when email replying

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 28-11-02 00:37

> Ikke det mindste, jeg fortalte dig bare at skal du have en der gør det
> ordentligt må du betale udviklerne penge for den.
> Men kan ikke bare få alt gratis.

Nejnej - men open source vejen er nu engang den bedste, før jeg køber noget.
Det er jo for dumt at betale for noget man kan få gratis. Jeg ville f.eks.
ikke
betale 3000kr for MS Office, når Open Office tilbyder samme funktioner og er
gratis.
Men du har da ret - man kan ikke få alt gratis - men man kan prøve =)

> Men du kan selvfølgelig downloade en trial version og bruge den hvis du
> ønsker det.

Det bliver det nok. Jeg har ikke lige $895 til at beskytte min
passwordhusker-applet
eller det gejl jeg ellers sidder og laver i min mørke lejlighed =)

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 28-11-02 02:47

"Trygleren [9000]" <TryglerenSLETDETHER@hesteskelet.dk> posting:

>Nejnej - men open source vejen er nu engang den bedste,
---klip---
> Jeg har ikke lige $895 til at beskytte min passwordhusker-applet

Lidt modstridende?

--
"Death is the cure of all diseases". Kilde: ukendt

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 28-11-02 07:16

> ---klip---
>
> Lidt modstridende?

Nej. Et "desuden" var underforstået.
--

www.hesteskelet.dkthe cure of all diseases". Kilde: ukendt

Fra : Martin Moller Peders~

Dato : 28-11-02 10:59

In <3de55725$0$82071$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk> "Trygleren [9000]" <TryglerenSLETDETHER@hesteskelet.dk> writes:

> [...]
>gratis.
>Men du har da ret - man kan ikke få alt gratis - men man kan prøve =)

Saa du vil have alt gratis og open source, men du vil "beskytte" din egen kode.

Mvh
/Martin

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 28-11-02 11:09

> Saa du vil have alt gratis og open source, men du vil "beskytte" din egen
kode.

Taget til efterretning =(

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 28-11-02 18:51

> Nejnej - men open source vejen er nu engang den bedste, før jeg køber
noget.

Du har misforstået et eller andet.

Open Source er IKKE det samme som gratis !!

> [...]
> passwordhusker-applet
> eller det gejl jeg ellers sidder og laver i min mørke lejlighed =)

Hvorfor vil du obfuscere din applet, når du gerne vil have alt skal være
åbent ?

Eller er det kun det du skal bruge der skal være åbent, men du vil ikke selv
dele med andre ? Lidt dobbeltmoralsk ville jeg synes.

Men held og lykke med at finde en der når DashOPro til knæene.

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 29-11-02 08:54

> Hvorfor vil du obfuscere din applet, når du gerne vil have alt skal være
> åbent ?

Mine applikationer fylder maksimalt et par hundrede kilobytes og kan
sjældent noget brugbart. Det drejer sig om at jeg er ved at lære java.
Derfor vil jeg gerne afprøve de forskellige muligheder der er med sproget.
Dertil kommer også obfuscation osv. som jeg først lærte om for et par dage
siden. Læg nu ikke ekstra mening i hvad jeg har sagt! Jeg sidder og leger
med sproget. Jeg har ikke udviklet en eller anden kryptografiteknologi som
jeg ikke vil dele med andre!! Jeg har et lille l....program jeg bare ville
prøve at obfuscere. Dem jeg prøvede gjorde programmet ueksekverbart.
Du kan vel forhåbentlig følge mig i at det er tåbeligt at betale $895 for
noget jeg muligvis aldrig får brug for - og ikke har brug for pt.
Du vil sikkert også gerne prøve at køre i en Ferrari, men derfor køber du
den vel ikke hvis du kan leje eller låne en?

> Eller er det kun det du skal bruge der skal være åbent, men du vil ikke
selv
> dele med andre ? Lidt dobbeltmoralsk ville jeg synes.

Som jeg skrev til Martin Moller....
Taget til efterretning =(

Men du må da gerne få mit cd-indeksprogram, hvis det er noget du tror verden
står og mangler.