Købe?
Fra : Tim Sørensen

Dato : 24-11-02 20:53

Kan man slet ikke købe Visual Studio 6.0 eller bare Visual Basic 6.0 mere
nogle steder?

--
Mvh.... Tim Sørensen
http://www.dondata.dk/

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 25-11-02 12:34

Som svar på skriblerier nedfældet af Tim Sørensen :

> Kan man slet ikke købe Visual Studio 6.0 eller bare Visual Basic 6.0
> mere nogle steder?

Tilsyneladende ikke
En VB .Net koster ca 1100
Muligvis kan du få lov til at downgrade den?
Hør i forretningen eller hos Microsoft Denmark

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : Tim Sørensen

Dato : 25-11-02 18:44

"Peter Lykkegaard" <polonline@hot.mail.com> wrote
> Tilsyneladende ikke
> En VB .Net koster ca 1100
> Muligvis kan du få lov til at downgrade den?
> Hør i forretningen eller hos Microsoft Denmark

Sagen er bare jeg jeg ikke vil røre .NOT.

Det er en VS.6.0 jeg skal bruge til en ven, der gerne
vil lære det, og som deler samme mening on .NOT
som mig.

--
Mvh.... Tim Sørensen
http://www.dondata.dk/

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 22-11-02 21:07

Som svar på skriblerier forfattet af Tim Sørensen

> "Peter Lykkegaard" <polonline@hot.mail.com> wrote

> Sagen er bare jeg jeg ikke vil røre .NOT.

Your choice - sådan havde jeg det også da Win95 kom i de første beta udgaver

> Det er en VS.6.0 jeg skal bruge til en ven, der gerne
> vil lære det, og som deler samme mening on .NOT
> som mig.

Hvorfor så overhovedet beskæftige sig med Microsoft producter?
Der findes da masser af ganske udmærkede alternativer
VB er depricated - afaik

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : Tim Sørensen

Dato : 25-11-02 21:55

"Peter Lykkegaard" <polonline@hotmail.com> wrote
> Your choice - sådan havde jeg det også da Win95 kom i de første beta
udgaver
Sådan havde jeg det ikke dengang!

> VB er depricated - afaik
Kan man få den på Dansk?

--
Mvh.... Tim Sørensen
http://www.dondata.dk/

Fra : Tomas Christiansen

Dato : 26-11-02 00:05

Peter Lykkegaard skrev:
> VB er depricated - afaik

Men supporteres nogle år endnu. Hvad man så end kan bruge det til?

-------
Tomas

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 26-11-02 08:39

Som svar på skriblerier nedfældet af Tomas Christiansen :

> Men supporteres nogle år endnu. Hvad man så end kan bruge det til?

Det betyder nok at de programmer der er lavet i VB supporteres af OS'et
nogle år endnu
hmm, worst case - mon det bliver sådan i virkeligheden?
I hope not

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : Tomas Christiansen

Dato : 26-11-02 22:45

Peter Lykkegaard skrev:
> Det betyder nok at de programmer der er lavet i VB supporteres af
OS'et
> nogle år endnu

Nej, sådan mener jeg ikke at det skal opfattes.
Det må betyde at man kan købe sig til support (de er vist allerede
stoppet for et par år siden med at rette fejl i VB 6.0 gratis... altså
ikke principielt, men i praksis).

-------
Tomas

Fra : Torben Frandsen

Dato : 26-11-02 10:00

"Tim Sørensen" <dondata@vip.cybercity.dk> skrev

> Sagen er bare jeg jeg ikke vil røre .NOT.

Hvorfor ikke?

Torben

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 26-11-02 10:53

Torben Frandsen wrote :

> "Tim Sørensen" <dondata@vip.cybercity.dk> skrev

> Hvorfor ikke?

det venter jeg også på svar på ...

http://groups.google.com/groups?q=g:thl2473651008d&dq=&hl=en&lr=&ie=UTF-8&selm=anumvj%249hh%241%40news.cybercity.dk

eller

--
Jesper Stocholm
http://stocholm.dk

Fra : Tim Sørensen

Dato : 26-11-02 11:41

"Torben Frandsen" <tf@belman.tryremovingthis.dk> wrote
> Hvorfor ikke?

Fordi at MS har ødelagt BASIC sproget.
Syntax o.s.v...

Vis mig hvad der kan laves i VB.NET som ikke kan laves i VB6.
Jeg har endnu ikke fundet et brugbart eksempel.

Jeg deler denne mening med mange andre.
Læs eventuelt her:

http://www.vbthunder.com/articles/dotnet.asp

Ud over dette så var det slet ikke det
som jeg spurgte om i starten vel!?

Jeg vil lige citere mig selv, til ære for dem der ikke kan huske:
"Kan man slet ikke købe Visual Studio 6.0 eller bare Visual Basic 6.0 mere
"nogle steder?

Men det er åbenbart mere interresant, at starte en
diskussion om hvorvidt det popsmarte.NOT er.

BASIC forever!

--
Mvh.... Tim Sørensen
http://www.dondata.dk/

Fra : Tim Sørensen

Dato : 26-11-02 11:46

Eventuelt kan man her se, hvor handicappet .not er efter min mening.
http://www.mvps.org/vb/index2.html?rants/vfred.htm

--
Mvh.... Tim Sørensen
http://www.dondata.dk/

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 26-11-02 13:42

Som svar på skriblerier nedfældet af Tim Sørensen :

> Eventuelt kan man her se, hvor handicappet .not er efter min mening.
> http://www.mvps.org/vb/index2.html?rants/vfred.htm

Revet ud af kontekst, omend han har ret
Karl E. Peterson har endnu flere ankepunkter på VB

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : Torben Frandsen

Dato : 26-11-02 13:10

"Tim Sørensen" <dondata@vip.cybercity.dk> skrev

> Fordi at MS har ødelagt BASIC sproget.
> Syntax o.s.v...

Tænk, jeg synes at syntax og semantik er blevet mere "ægte". Men alt
afhænger vel af øjnene der ser.

> Vis mig hvad der kan laves i VB.NET som ikke kan laves i VB6.
> Jeg har endnu ikke fundet et brugbart eksempel.

Definer brugbart. Jeg kan sagtens finde anvendelse for free threading,
operator overloading, ægte inheritance o.m.a.

> Ud over dette så var det slet ikke det
> som jeg spurgte om i starten vel!?

Næ, men det er vel ikke illegitimt at spørge? Det er trods alt Usenet. Jeg
er oprigtigt interesseret i hvorfor nogen som udvikler i VB6 ikke vil have
med VB.Net at gøre. Hvor jeg normalt debatterer har jeg ikke hørt den
holdning siden Beta 2, så jeg tænkte at du måske kunne udvide min horisont.

Torben

Fra : Tim Sørensen

Dato : 26-11-02 14:33

"Torben Frandsen" <tf@belman.tryremovingthis.dk> wrote in message
> Tænk, jeg synes at syntax og semantik er blevet mere "ægte".

Hvis det absolut skal være så ægte så skift til C!

> Definer brugbart. Jeg kan sagtens finde anvendelse for free threading,

Multithreading: Kan sagtens lade sig gøre med "CreateThread"

> operator overloading, ægte inheritance o.m.a.
Der var det der 'ægte' ord igen. Skift dog til C

Men hvad skal jeg så bruge det til i mine dagligdags programmer?
Vi er altså nogle der ikke har brug for disse advancerede funktioner.

Hvis jeg ville dette ville jeg jo ikke ha´ lært VB men C++ eller Java i
stedet.

> [...]
> med VB.Net at gøre. Hvor jeg normalt debatterer har jeg ikke hørt den
> holdning siden Beta 2, så jeg tænkte at du måske kunne udvide min

Fordi at jeg bla andet er træt af dens debugger som jeg ikke kan slå fra.

Jeg kan ikke lide dens sukkersøde udseende.

Interfacet er for tung i forhold til VS6

I stedet for at skrive Form1.Show - skal jeg første definere den o.s.v

Hvis det hele absolut skal være så OOP-agtigt kan man sguda ligeså
godt skifte til C eller noget andet. Jeg kan ikke lide det, og derfor bruger
jeg VisualBASIC

--
Mvh.... Tim Sørensen
http://www.dondata.dk/

Fra : Torben Frandsen

Dato : 27-11-02 10:04

"Tim Sørensen" <dondata@vip.cybercity.dk> skrev

> Hvis det absolut skal være så ægte så skift til C!

Jamen nu har jeg jo VB.Net )

> Multithreading: Kan sagtens lade sig gøre med "CreateThread"

Free threading?

> Men hvad skal jeg så bruge det til i mine dagligdags programmer?
> Vi er altså nogle der ikke har brug for disse advancerede funktioner.

Nå det er dér skoen trykker? Jeg troede et øjeblik at du havde nogle
objektive indvendinger mod sproget.

> Fordi at jeg bla andet er træt af dens debugger som jeg ikke kan slå fra.

Ja, det kan godt være lidt træls!

> Jeg kan ikke lide dens sukkersøde udseende.
>
> Interfacet er for tung i forhold til VS6

Du kunne jo nøjes med SDK'en ;~)

> I stedet for at skrive Form1.Show - skal jeg første definere den o.s.v

I VB6 sker det blot implicit. Nu har du fået mere medbestemmelse.

> Hvis det hele absolut skal være så OOP-agtigt kan man sguda ligeså
> godt skifte til C eller noget andet. Jeg kan ikke lide det, og derfor
bruger
> jeg VisualBASIC

Har du noget imod OOP? Jeg har ikke, så jeg var glad for at de "reparerede"
VB.

Forresten: Nu virker 'Dim As New'.

Torben

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 26-11-02 13:40

Som svar på skriblerier nedfældet af Tim Sørensen :

> "Torben Frandsen" <tf@belman.tryremovingthis.dk> wrote
>
> Fordi at MS har ødelagt BASIC sproget.
> Syntax o.s.v...

Skete det ikke for længe siden?

> Vis mig hvad der kan laves i VB.NET som ikke kan laves i VB6.
> Jeg har endnu ikke fundet et brugbart eksempel.

Så har du sikkert let længe nok

> Jeg deler denne mening med mange andre.
> Læs eventuelt her:
>
> http://www.vbthunder.com/articles/dotnet.asp

Og han foreslår at man skifter til Java...

> Ud over dette så var det slet ikke det
> som jeg spurgte om i starten vel!?

Nej

> Jeg vil lige citere mig selv, til ære for dem der ikke kan huske:
> "Kan man slet ikke købe Visual Studio 6.0 eller bare Visual Basic 6.0
> mere "nogle steder?

Som du har fået svar på!

> Men det er åbenbart mere interresant, at starte en
> diskussion om hvorvidt det popsmarte.NOT er.

Så skift til et andet sprog, eller vent på at en eller anden nørd udgiver
noget VB lignende under GNU

mvh/Peter Lykkegaard