Diætist
Fra : Krammemusen

Dato : 24-11-02 18:16

Hejsa.

Hvad koster det at gå hos en diætist? jeg er en pige på 20 år som skal tabe
30 kg. Kan jeg blive henvist af min læge så det evt. er billigere at gå hos
en diætist?

Mvh Helle

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 24-11-02 18:28

Krammemusen wrote:
> Hejsa.
>
> Hvad koster det at gå hos en diætist? jeg er en pige på 20 år som
> skal tabe 30 kg. Kan jeg blive henvist af min læge så det evt. er
> billigere at gå hos en diætist?

du kan blive henvist af din læge hvis din BMI er over 30 ( og så vidt jeg
husker var den det sidst vi regnede på det)
hvis din BMI er over 30 så betaler du ikke for diætisten.....
--
Knus Sabina

www.MandeZonen.dk
Danmarks førende mandeportal.

Fra : Krammemusen

Dato : 24-11-02 18:43

"Sabina Hertzum" <sabina@mandezonen.dk> wrote in message

> [...]
> husker var den det sidst vi regnede på det)
> hvis din BMI er over 30 så betaler du ikke for diætisten.....

Hej Sabina.
Det lyder godt - jeg vil foreslå min læge det i morgen når jeg skal der ned
og snakke om min vægt - kan virkelig mærke at min vægt er et problem for mig
nu. Mit psykiske overskud er ikke til motion på nuværende tidspunkt og
derfor vil jeg rette kosten derefter.
Min BMI ligger på: 34,11. Puha, grimt at se det her sort på hvidt. BVADR!

Med Venlig Hilsen Helle

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 24-11-02 18:56

Krammemusen wrote:

> [...]
> nuværende tidspunkt og derfor vil jeg rette kosten derefter.
> Min BMI ligger på: 34,11. Puha, grimt at se det her sort på hvidt.

jeg kender følelsen... også selvom min BMI "kun" ligge rpå 26 så er det
stadig for meget i forhold til hvad jeg har det godt med.....
jeg fik tidligere i år en henvisning fra min læge, dels pga overvægt og
uhensigtsmøssig vøgtøgning og så pga min fjernede tyktarm..... men jeg fik
direkte at vide at hun ikke måtte hjælpe mig når min bmi ikke var over 30,
og fordi jeg ikke havde problemer med hverken sukkersyge eller forhøjet
kolestorol......
tak siger man så.....så nu har jeg prøvet lidt af hvert, og vægten svinger
ca 1-2 kg... men falder ikke..... men jeg giver ikke op... mit mål er at jeg
inden den 1 februar skal ned under 67 kg ( BMI på 25), for så kan jeg nemlig
få mit maveskind ordnet ;)

Fra : Camilla Larsen

Dato : 24-11-02 19:36

Hejsa Helle

Som Sabina nævner så kan man få henvist til en diætist hvis ens BMI er
over 30 dvs den skal ligger på mindst 31 og derover.

Du skal nok forvente nogen ventetid på at komme til, jeg har ventet
siden August på at komme til og skal til første møde her i
december...spændende.

--
Camilla

Fra : Krammemusen

Dato : 24-11-02 19:38

"Camilla Larsen" <pepperNOSPAM1@albertsen.org> wrote in message
> [...]
>
> Du skal nok forvente nogen ventetid på at komme til, jeg har ventet
> siden August på at komme til og skal til første møde her i

Ja jeg kunne godt forestille mig at der er lang ventetid men det gør mig nu
egentlig ikke så meget - jeg har levet sådan i 2 år nu så om jeg skal vente
nogle mdr gør ikk noget.

Mvh Helle

Fra : Krammemusen

Dato : 25-11-02 16:03

"Krammemusen" <mail@hellenielsen.dk> wrote in message
> [...]
tabe
> 30 kg. Kan jeg blive henvist af min læge så det evt. er billigere at gå

Hejsa.

Jeg var ved lægen i dag og hun henviste mig til en diætist på Svendborg
Sygehus fordi min BMI ligger på 34. Der er et par måneders ventetid sagde
hun. Er spændt på hvad det vil sige at gå hos en diætist.

Mvh Helle

Fra : Padmé

Dato : 25-11-02 16:05

bare lige for at være helt sikker..når man bliver henvist til en diætist af
sin egen læge, skal man så slet intet betale? og er det sådan ligetil at få
en henvisning?
Padmé

Fra : Krammemusen

Dato : 25-11-02 16:07

"Padmé" <dfgs@nonhotmail.com> wrote in message
> [...]
af
> sin egen læge, skal man så slet intet betale? og er det sådan ligetil at

Hejsa.

Din BMI skal ligge på over 30 eller du skal være i sukkersyge zonen. Nej man
skal ikke betale hvis ens BMI ligger på over 30 - og jeg blev i øvrigt også
henvist til sygehuset hvor man jo ikke betaler.
Prøv tal med din læge om det, så finder du ud af om det er "sådan ligetil at
få en henvisning" *s*
For mig var det nemt men jeg vejer jo også 30 kg for meget.

Mvh Helle

Fra : Padmé

Dato : 25-11-02 17:18

Mit BMI ligger også over de 30, og jeg fik nemlig afslag fra sygehuset, da
de ville bruge deres midler på dem der har sukkersyge...jeg mener jo bare,
at det ville være godt at tage mig i opløbet inden jeg evt. får sukkersyge..
:)
Det sidste min læge har anbefalet mig er reduktil og det vil jeg jo under
ingen omstændigheder...men talen har aldrig faldet på en diætist..mærkeligt,
at han ikke selv har foreslået det...

Padmé :)

Fra : Krammemusen

Dato : 25-11-02 18:57

> [...]
> Det sidste min læge har anbefalet mig er reduktil og det vil jeg jo under
> ingen omstændigheder...men talen har aldrig faldet på en

Min læge har heller aldrig nogensinde foreslået mig at gå til en diætist men
sagde Ja til det i dag da jeg fortalte at jeg gerne ville henvises. Jeg har
prøvet Letigen og blev hammersyg af dem og har sagt til min læge at jeg
aldrig vil have dem igen.
Prøv snak med din læge om det igen.

Mvh Helle