Hyperlink og statuslinje
Fra : Svend Weiersøe Niels~

Dato : 24-11-02 17:37

Davs

Kan man undgå at et link vises i statuslinjen når markøren befinder sig over
det?

mvh

SWN

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 24-11-02 18:05

Svend Weiersøe Nielsen wrote :

> Kan man undgå at et link vises i statuslinjen når markøren befinder
> sig over det?

ja ... som

<a
   href="somefile.aspx"
   onmouseover="window.status = 'Se, jeg irriterer mine besøgende'"
   onmouseout="window.status = ''"
>link</a>

Hvorfor vil du egentlig det ?

Rigtig mange bruger netop statuslinien til at se, hvor et link fører hen,
og den mulighed fratager du dem ved at skrive noget i status-linien.
Personligt vælger jeg altid at bruge min tid andre steder, hvis sitet
skjuler destinationen af links.

Anyway ... dette er clientside scripts, så jeg sætter FUT til
dk.edb.internet.webdesign.clientside
--
Jesper Stocholm
http://stocholm.dk

Fra : Xystus

Dato : 24-11-02 21:27

Hey Jesper

Det hjælper jo heller ikke. Hvis man vil se hvor linket fører hen, så kan
man jo bare gå ind og se egenskaberne for linket...

- Xystus

Xystus website-->
http://xystus.adr.dk

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 24-11-02 21:35

Xystus wrote :

> Hey Jesper

> Det hjælper jo heller ikke. Hvis man vil se hvor linket fører hen, så
> kan man jo bare gå ind og se egenskaberne for linket...

er der nogen grund til at klippe så meget i mit indlæg, at det bliver
uforståeligt ? Jeg har fx ikke sagt det ovenfor citerede ...

FUT: dk.admin.netikette