Honda VF 1000F Expert søges.
Fra : Mato

Dato : 24-11-02 17:08

Hej!
Er der blandt denne gruppes brugere en Honda VF 1000F ekspert jeg kan
spørge lidt til råds.
Det drejer sig om nogle spørgsmål om knastkæde/knastkædestrammer.
Min bagerste knastkæde synes pludselig slap. Jeg kunne bevæge den 1 cm op og
ned. Efter at jeg havde lokaliseret kædestrammerens udløserknap og udløst
den, så er kæden helt slap. Nu vil jeg have kæden strammet.

Jeg har prøvet at følge en tegning jeg har fundet Clymers; men jeg får ikke
kæden strammet ved den manøvre jeg gør.

Jeg gør følgende:
-Udløser låsepladen med en skruetrækker.
-Trækker i "Strammearmen" med en ståltråd. En pind glider herved gennem
låsepladen.
-Slipper låsepladen. (som jeg tror nu skal fiksere den pind der glider
igennem den)
-Slipper Ståltråden der trækker i strammearmen.

Der sker ikke noget. Pinden glider tilbage gennem låsepladen når jeg slipper
ståltråden. Og kæden er stadigvæk lige slap.
Gør jeg det forkert?
Er strammeren defekt?

Tor Valen, Ebeltoft
Torval@mail.tele.dk