Synoptik og Handelsfinans
Fra : Digit

Dato : 24-11-02 15:19

Hej jura-kyndige ;)

D. 3/10 i år købte min kæreste et par briller hos Synoptik til omkring
3000 kr. Hun valgte at betale med en financiering igennem Handelsfinans
via Synoptik (det er jo mange penge når man er på SU). Dagen efter
besluttede hendes forældre at "låne" min kæreste penge til brillerne. Så
hun gik ned i Synoptik og betalte brilierne kontant. Ekspedienten
forsikrede min kæreste om at aftalen til Handelsfinans ikke var sendt
endnu, og alt derfor var i orden.

En måned senere får hun dog en opgørelse fra PBS (financieringen via
Handelsfinans blev tilmeldt PBS hos Synoptik) hvor det fremgår at der vil
blive trukket et månedligt afdrag til Handelsfinans fra og med november.
Min kæreste var jo blevet forsikret om at lånet var annulleret, så hun
går ned i banken og trækker PBS'en tilbage.

En uge efter sender Handelsfinans en rykker. Min kæreste ringer dem op og
forklarer telefonisten at lånet er annulleret af Synoptik som har fået
deres penge. Telefonisten fortæller hende at Synoptik allerede har
modtaget penge fra handelsfinans, men at hun selvfølgelig ikke skal
betale to gange. Så Handelsfinans forsikrer at de vil snakke med SYnoptik
og annullere lånet.

En uge senere sender Handelsfinans dog endnu en rykker.

Hvordan kan min kæreste komme ud af denne kattepine? Synoptik har fået
deres penge to gange, men det kan vel ikke være min kærestes problem når
nu Synoptik forsikrede hende om at lånet var annulleret.

På forhånd tak.

--
/Digit

»The enigma lies broken
Searching for those precious moments
Reaching for a higher of existence
Like a newborn migrant in the void«
Dimmu Borgir

Fra : Jesper Krogh

Dato : 24-11-02 15:40

I dk.videnskab.jura, skrev Digit:
> Hvordan kan min kæreste komme ud af denne kattepine? Synoptik har fået
> deres penge to gange, men det kan vel ikke være min kærestes problem når
> nu Synoptik forsikrede hende om at lånet var annulleret.

Gå ned og snak med SynOptik om det. Det er ligesom dem der har lavet
fejlen.

--
../Jesper Krogh, jesper@krogh.cc