Opbevaring inde
Fra : Jan Bak Madsen

Dato : 24-11-02 15:23

Min mc står inde (på mit kontor). Rummet er konstant ca. 20 grader. Jævnlig
udluftning, da der ryges i rummet.
Tanken er ca. 1/3 fyldt. Manualen anbefaler fyldt tank.
Jeg er i syv sind mht. at tømme/fylde tanken, da jeg er i tvivl om den reele
brandfare.
Benzinen har slet ikke kunnet lugtes i de tre uger tid, den har stået inde,
og jeg er også sikker på, at den er tæt, da biken er ny.

- Bør jeg tømme tanken helt, eller bør jeg fylde den op?
Hvis jeg tømmer den helt, er kondens jo ikke en mulighed, da der ikke er
temperatursvigninger...

Jo, jeg har hørt om det med en skvat olie i tanken, men hvis jeg kunne
slippe for det, ville det være fint...
På forhånd tak.

Fra : Morten Juel

Dato : 24-11-02 16:20

Hvis jeg havde min stående inde ville jeg..

1. få tæv af tøsen )
2. tømme tanken, som du selv skriver så dannes der ikke kondens !!

Morten
Golf II GTI --- http://golf2.dk
DR350SET - http://StarChild.dk
-= girls and sex can't beat binary and hex =-

Fra : Armand

Dato : 24-11-02 17:27

Morten Juel <MP@stofanet.invalid> skrev i en
> Hvis jeg havde min stående inde ville jeg..
>
> 1. få tæv af tøsen )
> 2. tømme tanken, som du selv skriver så dannes der ikke kondens !!

Morten - Nu har du igen kun skimmet en tekst igennem!

Det er da indvendigt på blotlagte flader hvortil at atmosfærisk luft kan
komme til, at der kan dannes kondens ved faldende temperaturer, og du
skriver det stik modsatte :-|

- -
Armand.

Fra : Martin Sørensen

Dato : 24-11-02 21:03

> [...]
> Det er da indvendigt på blotlagte flader hvortil at atmosfærisk luft
> kan komme til, at der kan dannes kondens ved faldende temperaturer,

Nej, han skriver at der ikke dannes kondens, hvilket der ikke gør når cyklen
står indendørs. Så ville jeg også tømme tanken fuldstændigt af hensyn til
brandfaren.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Armand

Dato : 24-11-02 23:25

Martin Sørensen <mosREMOVE@laxity.dk> skrev i en

> [...]
cyklen
> står indendørs. Så ville jeg også tømme tanken fuldstændigt af hensyn

Shit, hvor den falder tilbage på mg selv denneher!

Jeg havde lige læst et komma senere end det var

Sorry Morten!!

- -
Armand.

Fra : Morten Juel

Dato : 25-11-02 00:14

> Shit, hvor den falder tilbage på mg selv denneher!
>
> Jeg havde lige læst et komma senere end det var
>
> Sorry Morten!!
hehe det er sq ok Armand, jeg er ikke såen at gøre sær )
håber at julebryggen smagte godt )

Fra : Morten Juel

Dato : 24-11-02 21:54

> Morten - Nu har du igen kun skimmet en tekst igennem!
nu fabler du vist, var det en julefrokost ??

> Det er da indvendigt på blotlagte flader hvortil at atmosfærisk luft kan
> komme til, at der kan dannes kondens ved faldende temperaturer, og du
> skriver det stik modsatte :-|
du er jo kongestiv !!!
hvis du har en flaske stående på et bord (i dit tilfælde en snepils tydelig
vis) danner den så kondens, helt af sig selv ?? for så har du da en billig
vandkilde der, men det er måske også derfor at de fleste danske kildevand
kommer fra jylland !?!

Fra : Dk.Dude

Dato : 25-11-02 21:26

> Hvis jeg havde min stående inde ville jeg..
>
> 1. få tæv af tøsen )
> 2. tømme tanken, som du selv skriver så dannes der ikke kondens !!

Da jeg foreslog kæresten at cyklen skulle flyttes ind i huset her i vinter,
så sagde hun at jeg kunne flytte ud i redskabskuret til den for jeg afgiver
jo lidt varme og det er det tætteste den kommer på varmere forhold her i
vinteren :*/

Kim Hansen

Fra : Morten Juel

Dato : 25-11-02 22:06

> [...]
afgiver
> jo lidt varme og det er det tætteste den kommer på varmere forhold her i
hehe tøffelhelt ))

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 24-11-02 23:07

> [...]
inde,
> og jeg er også sikker på, at den er tæt, da biken er ny.

Hej Jan

Der dannes ikke kondens på indersiden af tanken ved konstant temperatur.
Derfor behøver du ikke nødvendigvis at konservere indersiden at tanken med
olie hvos ikke du kan overskue det. Det er jo dog en nem operation.

Alle benzintanke er "utætte" fra fabrikken af, ellers ville der danne sig
undertryk i den når du kører og dine karburatorer ville løbe tør for benzin.
Derfor vil der være en (lille) fordampning af benzin fra tanken i løbet af
vinteren. Den største fordampning kommer dog nok gennem luftfilteret fra
karburatorerne. Jeg vil anbefale du tømmer tanken og især svømmehusene ved
opstaldning i lokaler med åben ild.

--
Mojn
Jens Bager Jensen