Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon EF 135 2.8 Soft Focus
Fra : HNM

Dato : 25-11-02 01:19

Hej

Er her nogen med erfaring med pågældende objektiv.
Hører gerne fra alle - skidt som godt. Hvad bruger du det primært til og er
det godt til andet end portrætfoto ???

På forhånd tak

HNM

PS. Hvor køber man det billigst ? - hvis nu

Fra : A.I.

Dato : 24-11-02 15:54

> Er her nogen med erfaring med pågældende objektiv.
> Hører gerne fra alle - skidt som godt. Hvad bruger du det primært til og
er
> det godt til andet end portrætfoto ???

jeg har arbejdet med det, og det er fint lysfølsomt og laver gode skarpe
billeder. Jeg har ikke lavet andet end portrætter og kunne heller ikke
forstille mig det kunne bruges til andet, da du ikke har zoom på og i stor
stil vil være afhænig af et stativ. Vælger du f.eks at bruge det til en
udendørsoptagelse må du påregne en del tilpasning fra din side, i form af
frem og tilbage, for at få den perfekte beskæring.

find mere her: http://www.photo.net/ezshop/product?product_id=304
....jeg ville købe det brugt eller hos kamerahuset.dk

Hilsen Anders

Fra : www.analogfoto.dk L ~

Dato : 24-11-02 16:18

Hej

Objektivet er med fast brændevidde, dette medfører som oftest bedre
skarphed, kontrast og holdbarhed.

Brændevidden på de 135mm er nok i overkanten til de fleste opgaver, det er
ofte et 85 eller 105mm optik der er toppen til disse formål.

Prøv at smøre lidt fedt på et gammelt UV-filter, det har (næsten) samme
effekt !

Gensalgsværdien på soft-optik er meget ringe !

--
Venlig hilsen / Best regards

Fra : Troels Plougmann Ols~

Dato : 24-11-02 19:21

"HNM" <desvetudo@hotmail.com> skrev i en meddelelse

Venligst, stil dit ur.

// Troels

Fra : A.I.

Dato : 24-11-02 21:56

....du kan forresten også købe et et filter, de ligger fra 150,- til ca.700,-
som ny.

jeg har hjulpet dig lidt:
http://www.rodenstockoptics.de/rodenstockoptics/standard_products/photo_opti
cs/quality_filters/soft_focus_filters.htm
http://www.rodenstockoptics.de/rodenstockoptics/standard_products/photo_opti
cs/quality_filters.htm

Hilsen Anders

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 25-11-02 09:50

"HNM" <desvetudo@hotmail.com> wrote in

> Er her nogen med erfaring med pågældende objektiv.

Nu da du kun har fået et svar med reelle erfaringer med objektivet er her
lidt erfaringer som jeg er stødt på mens jeg har surfet omkring:

http://emedia.leeward.hawaii.edu/frary/toolbox6.htm

I Canon EOS forum'et på photo.net er der også fra tid til anden spørgsmål
omkring dette objektiv - prøv at se på
http://www.photo.net/bboard/q-and-a-one-category?topic_id=1545&category=EOS%
20Lenses

--
Regards / Med venlig hilsen
Kenneth

e-mail: kenneth at TRAPdarling dot dk - REMOVE TRAP